Hoi dames, Ik ben een mommy to be, en ik ben in november uitgerekend. We krijgen een meisje De babykamer is al bijna klaar, en het is de bedoeling dat onze kleine meid meteen na de geboorte in haar ledikantje gaat slapen. ( als dit goed gaat natuurlijk) nu heb ik gelezen dat een ledikant best groot is voor zon klein mensje, en je het ledikant laag moet opmaken, wat wordt hiermee bedoeld? Hoe maak ik een babybedje op? Ik heb een matras en een hoeslaken, wat heb ik allemaal nodig? Een deken of een slaapzak? Of beide? Alvast bedankt
Met laag opmaken bedoelen ze dat de deken maar een klein stukje van de onderkant zit. Net zover dat hij tot ca. De schoudertjes van je kindje komt. Dan is er namelijk minder kans dat ze onder de deken komen met alle gevolgen van dien. Hier de eerste weken in de kinderwagen bak bij ons op de kamer. Na 2,5/3 weken naar haar eigen ledikant gegaan met lakentje en deken. Omdat ze steeds naar boven kroop al snel met een slaapzak begonnen maar dit is dus kind afhankelijk.
http://www.inbakeren.nl/blog/ledikant-kort-laag-opmaken.jpg dit dus Het is niet verkeerd om allebei te hebben, dan kun je uitproberen wat de kleine het prettigst vind.
Bedankt voor jullie reacties! Hier kan ik verder mee, vanmiddag ledikantdekentje, slaapzak en deken gekocht.
Staan vast ook filmpjes van op YouTube. Hier hebben ze ook gelijk in het ledikantje geslapen. Eerste paar maanden onder een deken en een lakentje. Toen ze gingen rollen in een slaapzak, omdat ze toen onder de dekens uit gingen rollen.
Gefelciiteerd met je zwangerschap! Je gebruikt dus eerst een molton, hoeslaken, daar leg je meestal een hydrofiel op onder het hoofdje. Dan de baby, daarop laken en deken. Laag opmaken betekend met de babyvoetjes tegen het voeteinden en dan boven het hoofdje veel lege ruimte. Leg je het hoofdje tegen het hoofdeinde dan kan je kindje heel diep onder de dekens komen.