Hoi Hoi, We waren er helemaal uit al maanden geleden nog voordat ik zwanger was. En nu komen we er van de week achter dat een meisje verder op in de straat ook zo heet , dat meisje is ongeveer 1 jaar nu.. De naam hoor je helemaal niet veel, staat ook niet in de top 10 ofzo qua populaire namen... Dus wij dachten de goede naam te hebben.. Wat zouden jullie doen? Andere naam verzinnen of toch niet?
Ik zou het gewoon doen, aangezien je toch niet zoveel contact met ze heb. (dat maak ik op uit het feit dat je nu pas weet hoe dat meisje heet)
Als dit gewoon DÈ naam voor jullie is gewoon doen! Jullie kunnen er niets aan doen dat zij ook toevallig die naam heeft gekregen,...jammer dan Òf je moet al een andere leuke naam hebben,maar zou me er niet druk om maken.
Klopt haha zijn een beetje aparte mensen, de ene keer zeggen ze wel gedag en de andere keer niet.. En nu ik zwanger ben zeggen wel elke keer HOIIIII! Vage mensen dus hihihi
We wilde Iris doen... Ook een bloem net als ik hihi. Maar Lisa of Liza vinden we ook leuk.. dus ja.. we zijn nu aan het twijfelen..
Je bent er nu net pas achtergekomen dus echt veel contact zal er niet zijn, niemand kijkt er dan ook gek van op als jij straks helemaal in shock "WAT?! Dat méén je niet! Jullie dochter heet ook Iris? Nee écht?! Dat wist ik niet hoor.." roept
Whhaha ja idd dat zou goed kunnen!! Maar ja... als ze over een paar jaar buiten spelen is het ook wel irritant... wie weet gaan ze wel naar dezelfde school.. maar ja.. daar kan sowieso ook een Iris zitten... hihii
wat grappig mijn nichtjes heten liza en iris. ik zou het gewoon bij de naam houden die jullie het mooist vinden. misschien verhuizen die mensen wel over een jaar en slaan jullie jezelf voor je hoofd. wij kwamen een week voor senna der geboorte achter dat de nieuwe pup van me man zijn tante ook zo heette. maarja toen wij de naam vast zette. wisten zij nog niet eens dat ze een half jaar later een pup zouden hebben dus ja. en ja misschien krijgt ze later wel een vriendinnetje met dezelde naam.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik had een naam en toen zag ik ineens in de straat zo'n raamsticker erop met die naam. Ik schrok me rot! Ben daardoor erg gaan twijfelen. Ook omdat ze straks maar 3 maanden schelen in leeftijd. Maar ja ik ga ook niet met die mensen om, maar baal er wel flink van. Ook omdat het geen top 20 naam is. Maar ook iedereen zei tegen mij dat ik me daar niets van aan moet trekken. Het is wel vervelend. Want ik wilde eigenlijk ook een raamsticker doen, maar dat doe ik nu dus maar niet meer.
Wij hebben een top-1 naam voor de jongste, maar ben hem nog nergens tegengekomen hier in de buurt/bij familie of kennissen/waar dan ook.. Geen idee waarom die op nr1 stond vorig jaar
Gewoon lekker de naam doen. Ik heb met mijn kids gezien dat ik ze hun naam heb gegeven en ineens duiken er om je heen vaker die zelfde namen op. Nu weer heb een mooie naam in gedachten voor ons beebje die ik hier in de buurt nog niet ben tegengekomen. Wel ineens hier bij de geboortes op dit forum. Je zal zien dat ineens na de geboorte er meer kindjes met die naam geboren gaan worden. Het is eigelijk een groot compliment.
Hihi en mijn oude buurmeisjes ook! Maar zou de naam zeker niet veranderen hoor. Als het nu een broer of zus is die die naam vlak voor je gebruikt vind ik het wat anders, maar mensen die je maar vaag kent. Zo kan je voor elke naam wel iemand verzinnen denk ik (dat 'probleem' hebben wij haha)
Gewoon doen als jij dat een mooie naam vindt! Mijn vriendinen ik kwamen er vlak voor onze bevalling achter( we liepen nagenoeg gelijk) dat we dezelfde naam voor onze dochters hadden, alleen ik als eerste naam en zij als tweede naam. We hebbenr er erg hard om gelachen. Wat norwegian-sky zegt kwamen wij vanmorgen achter. Wij wonen hier nu 2 jaar en met onze buren niet zo n warm contact. Ze hebben een grondige hekel aan onze kat.niet geheel onterecht deze had eens in hun tuin gepoept.ik hoor hem altijd mopperen als hij onze kat ziet. Nu is zijn vrouw en dezer dagen bevallen van een dochter en ze heet Saar....mogen jullie raden hoe onze kat heet?
Nou lekker belangrijk! Ik zou niet veranderen van naam hoor! Aangezien ze verderop in de straat wonen en alleen 'hoi' zeggen.
Haha wat een giller.. Ik zou ook gewoon Iris houden als jullie naam. Het is niet alsof het zo'n ontzettend aparte naam is dat het vreemd wordt. En kan prima, het zijn maar mensen in de straat.. ze zal in haar leven vast nog wel andere Irissen tegenkomen
Dat zou mij echt totaal niks uitmaken. Je kind draagt haar naam de rest van haar leven. Op een gegeven moment is dat buurmeisje allang vergeten Zou zonde zijn als je daarom de naam opgeeft..