Ervaring met maxicosi Axxis?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door babs1985, 1 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs1985

babs1985 Nieuw lid

17 dec 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een autostoel voor mijn dochter van 9 maanden.
    De Maxicosi Axxis vind ik erg mooi en lijkt me ook handig in gebruik. Heeft iemand ervaring met deze stoel?

Groetjes Babs

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Ja! Zeker handig in gebruik doordat hij draaibaar is met inzetten en uithalen. Verder bevalt het stoeltje ons prima. Nummer twee maakt er inmiddels gebruik van.

3. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook de axxis, erg tevreden over omdat hij draaibaar is. Vooral al je een peuter erin moet zetten. Dochter van bijna 3 past er nog in.

4. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Hier ook een axxis, ik vind het een topstoel, handig in gebruik, lang in gebruik.

5. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Ik heb deze stoel ook en ben er ook super tevreden over

6. stelpie

stelpie Actief lid

22 jun 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL
    Kan iemand mij vertellen of de maxi cosi axxis erg veel ruimte inneemt? We hebben nu een MC Tobi en ik ben bang dat de axxis niet past, met de tobi zit dochter al met d'r voeten tegen de bestuurdersstoel aan. We hebben niet een bijzonder kleine auto maar niet enorm veel beenruimte op de achterbank (Seat Ibiza station).

Het lijkt me een heerlijke stoel ivm het draaien: ik krijg onze vrij grote peuter er anders gewoon niet meer in binnenkort :s.

7. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Ik vind het ook een prettig ding. Qua grootte: ik denk niet zo gek veel groter dan een mc tobi, misschien wel een slagje.

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Wij hebben hem ook en bevalt goed. Ons zoontje is nu 15 mnd en heeft voldoende beenruimte en wij ook voorin. De oudste zat er in toen de jongste nog in de maxicosi zat, toen zat ze wel achter de bijrijdersstoel omdat de voorstoel best ver naar voren moest, toen was ze 3- 3,5 jaar en in een peugeot 207 dus niet een heel grote auto.

In de slaapstand moet hij z'n voetjes wel een beetje vouwen, maar in de gewone stand is het nog geen probleem.
    De oudste zit nu in een Romer, volgens mij is die niet kleiner of groter dan de axxis.

9. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Past je dochter nog in het groep 0+ autostoeltje?

De Axxis is een voorwaarts gerichte vervolgstoel en achterwaarts vervoeren is minimaal 5x veiliger. Een kindje van 9 maanden is echt nog veel te jong om al voorwaarts te gaan vervoeren.

Zo lang mogelijk in het babystoeltje (tot 13 kg. of wanneer de kruin gelijk is met de rugleuning) of een achterwaarts gerichte vervolgstoel is voor je dochters veiligheid heel belangrijk.

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Niet autorijden is het allerveiligst....

Maar zou je kind inderdaad wel zo,lang mogelijk in de maxicosi houden. Mijn zoontje heeft er tot ruim een jaar in gezeten en die is groot en fors..

11. beebj

beebj Niet meer actief

Heel tevreden over de maxi-cosi Axxis! Dochter zit er in sinds ze 11,5 maanden is (is nu 17,5 maanden) en gaat super. Ze was echt uit de gewone maxi-cosi gegroeid, dus vandaar de overstap gemaakt. Vooral het draaien van de stoel + de 8 zit/lig standen vinden wij ideaal. Hij is ook eenvoudig/snel over te zetten van auto naar auto.

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Super stoel! Beide kindjes hebben er 1, alhoewel de oudste nu naar een opvolg is. Zeker icm m'n bekkeninstabiliteit was dit een super stoel.

Zit ook heel stevig en ook goed strak te bevestigen ;).

Deel Deze Pagina