Welke soorten fruit geven?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Charos, 29 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charos

Charos Lid

15 aug 2006
    87
    0
    0
    Oudenbosch
    Tijn eet sinds kort fruithapjes (omdat hij exceem heeft zijn we er sinds pas nog maar mee begonnen).

Nu had ik een potje van olvarit met peer, maar welk fruit kan je zelf door de blender doen en fijn maken?

2. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Alles volgens mij...

3. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Alles kan in de blender!
    Maar let wel op dat ze nog niet alles mogen nu...
    Banaan is vaak favoriet (lekker zoet)

4. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Er kan bijna alles in, maar appel en peer kook ik wel van te voren dit pureert makkelijker.

Meloen is niet te doen dit kun je beter met een vork prakken, banaan prak ik ook zo.

Groetjes Monique76

5. Charos

Charos Lid

15 aug 2006
    87
    0
    0
    Oudenbosch
    Ik zie nu inderdaad dat het er een beetje ongelukkig staat, ik wil dus weten welk fruit je nu mag geven.

6. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    volgens mij mogen ze alle fruit wel hebben al hoor.
    maar wat ik wel zag is met kiwi enzo daar zitten pitjes in die moeten door de draaizeef waarom weet ik ook niet.

7. Charos

Charos Lid

15 aug 2006
    87
    0
    0
    Oudenbosch
    Pitjes van een kiwi zijn erg bitter als ze kapot gaan.

8. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    oke weet ik dat ook weer ik dacht dat ze pitjes enzo niet konden verteren ofzo dat het daarom door een draaizeef moest.

9. Quinton heeft een klein maandje geleden een beetje mee gesnoept van mijn kiwi, en die heb iik pitjes binnen gehad,
    heb verder geen problemen er van gehad en hij ook niet

10. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame heeft ook kiwi gehad met een halve liga erdoor met pitjes de pitjes vond k terug in de luier

11. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Joey eet al vanaf het begin alle fruit... ook kiwi met pitjes (gele kiwi) maar het is me opgevallen dat hij daar last van had. Zijn maagje... het kwam steeds weer omhoog, leek wel of hij er het zuur van had ;)

12. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Haha, dat is ook met rozijnen.. en zo zoveel dingetjes! Doperwten komen er gewoon heel en ongeschonden weer uit :) !

13. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Op het kinderdagverblijf geven ze tot een jaar bij ons alleen maar appel peer en banaan. Citrusvruchten nog niet, omdat kinderen het vaak nog niet kunnen verdragen en aardbeien niet omdat er best veel kinderen allergisch voor zijn (dit geldt trouwens ook voor kiwi)

14. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
  15. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Handig overzicht qwizzle! Thanx :thumup:

16. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    ik geef Ferron op het moment:
    appel-peer-banaan-aardbei-gele kiwi-perzik
    en een beetje sinaasappel sap vers geperst door de fruithap heen ivm harde ontlasting.
    Hij eet alle voorgaande genoemde fruit op, alles vers van de pers gemaakt. Hij smult ervan, en heeft van aardbei en kiwi geen last gehad.

17. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Graag gedaan!

18. yofoda

yofoda Actief lid

een leuke site hier voor is
    www.keukenkikker.nl

daar staan allerei recepten op voor kinderen vanaf zes maanden
    maaltijd lunch fruithapjes tussendoortjes
    echt heel leuk

groetjes jolanda

19. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    weet alleen noit zo goed hoeveel fruithapje je nu moet maken, wat ze oprecies aan hoeveelheid nodig hebben?
    Enig idee?
    Volgende week wil ik aan groentehap beginnen, en hoeveel groente en aardappel moet er bijv. in?
    heb nu alvast op voorraad broccoli met aardappel en bloemkool met aardappel gemaakt, heb daar meer groente dan aardappel in gedaan.
    moet je dit van tevoren helemaal gaan wegen met een weegschaaltje?

20. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Ik ben bij Inge begonnen met groenten. Heb haar de afgelopen week worteltjes gegeven (elke dag) zonder aardappelen. Ik had ongeveer 3 eetlepels in bakjes gedaan. Maar dat vond ze te weinig, ze luste nog wel meer. Vandaag bloemkool gegeven, dat vond ze iets minder lekker maar na even wennen aan de smaak toch wel ok. En ze heeft nu zelf wel 5 eetlepels ofzo op, ongeveer hoeveelheid potje voor 4 maanden. Maar volgens mij moet je het gewoon uitproberen. Heb nog nooit gehoord dat iemand met een weegschaal heeft gewogen. Ze zeggen dat ze in het begin maar een paar theelepeltjes willen om aan de smaak te wennen, maar Inge dus niet.

Heb zelf ook een vraag voor de mensen die al groenten en fruit geven.
    Ik geef Inge nu dus groenten. Ze krijgt ze nu nog bij haar tweede voeding, maar wil die uiteindelijk rond 5 uur of zo gaan geven en dan fruit `s ochtends. Maar wanneer zijn jullie ook fruit aan gaan bieden?
    Ze heeft nu dus alleen nog worteltjes en bloemkool gehad. Heb voor deze week bloemkool en broccoli gemaakt (nog 3 x bloemkool en 4 x broccoli).
    Hoeveel soorten groenten (of fruit) hebben jullie geprobeerd voordat jullie er fruit (of groenten) bij gingen geven?

Deel Deze Pagina