Mijn lieve katje is weg........

Discussie in 'De lounge' gestart door mvamberenkeenan, 13 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvamberenkeenan

    mvamberenkeenan Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Oooooh ik ben helemaal verdrietig.... Wij zijn sinds vier weken verhuisd naar een nieuwbouwwoning in Assendelft, en wij hebben drie katten. We hebben deze eerst twee weken binnen gehouden om te wennen, en daarna zijn ze naar buiten gegaan. Het ging echt de hele tijd goed, altijd kwamen ze weer vrolijk naar huis toe, maar nu mis ik mijn jongste katje.....

    Vandaag zijn ze weer begonnen met werken in de nieuwbouwwijk, vrachtwagens rijden af en aan en ik ben bang dat hij daar zo enorm van geschrokken is en zich ergens schuil houdt ofzo. Ik heb al van alles geprobeerd, ben naar buiten gelopen met kattensnoepjes, met zijn favoriete speelbeestje, roepen van zijn naam, maar ik heb hem nog steeds niet gezien !

    Ik weet niet zo goed hoe ik dit straks aan mijn dochtertje van 3 moet uitleggen, want het is eigenlijk haar katje (dat is ook wel van de naam af te lezen, want het katje heet Tinky Winky....)

    Ik ga nog maar een paar rondjes rondlopen in de hoop dat ik hem weer ga vinden, want ik vind het zo stil in huis zonder Tinky !
     
  2. Niet meer actief

    Ah wat naar!
    Misschien eens rondvragen of iemand het katje gezien heeft? (en zo niet of ze hun ogen goed open willen houden!?)
     
  3. Elfje Arwin

    Elfje Arwin Actief lid

    9 jan 2007
    237
    0
    0
    achterhoek
    ahh gossie,

    Ik ben ook een keer mijn katje kwijt "geraakt".
    Hij ging vaak vrolijk naar buiten en kwam vanzelf weer thuis tot ie dat op een dag niet deed, ik heb uiteindelijk de tip gekregen om bij iedereen in de buurt een brief in de bus te doen, met de vraag of ze even de schuren en garages open wilde doen omdat ie nogal nieuwsgierig was, en 1 dag later kwam ie weer aanlopen !

    Ik hoop dat je Tinky Winky snel weer vind....
    succes
     
  4. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    Dierenambulance al gebeld om er een melding van te maken?

    Ik had het een paar maanden geleden ook. Wij hebben een boederij katje die als 2 druppels water lijkt op een siamees. Hij ging gewoon naar buiten (ongeveer 10 maand is hij) tot dat hij ook niet meer terug kwam. Na 2 dagen nog steeds geen kat. Ik heb toen de dierenambulance gebeld en ja hoor, er was een melding gemaakt van het katje, 5 huizen verderop! De buren hadden hem dus in huis gehaald, ze dachten dat het een raskat was en omdat hij zo klein was dachten ze dat het niet de bedoeling was dat hij naar buiten ging! Zonder er verder bij na te denken dat hij wel een in de buurt zou kunnen wonen. Aan de ene kant heel lief van ze aan de andere kant was ik wel kwaad. Wie haalt er nu een katje naar binnen als hij maar 1 dag in je tuin aan het spelen is?
    Eind goed al goed...
     
  5. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    :( :( :( Niet leuk!

    Vooral niet als je nog eens aan je dochter mag gaan uitleggen dat de kat wordt vermist!

    Nu hoop ik voor jullie dat het katje snel wordt teruggevonden, zo hoeft niemand verdrietig te zijn.
    Vroeger gebeurde het ook wel eens dat een kat een paar dagen vermist was, maar ze kwamen wel boven water. Misschien door de nieuwe omgeving bij jou?

    Hopelijk komt ze terug!
     
  6. Niet meer actief

    idd dierenambulance bellen!
     
  7. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Ah nee, dat is echt naar.
    Heb je al alle instanties op de hoogte gesteld ( aSiel , ambulance etc)
    En briefjes ophangen in de buurt natuurlijk.
    Gadver, en dat terwijl je ook elk moment moet bevallen.
    't zit echt niet mee he.

    Knuffel
     
  8. wat naar ik weet hoe je je voeld ben ok net 4 dagen mijn kat kwijd kan hem nergens vinden
     
  9. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Nooit leuk zoiets. Is het katje alweer terug?

    kwebbel
     
  10. Marleen1979

    Marleen1979 VIP lid

    8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Wat vervelend....

    Wij waren onze kat sinds vorige week zaterdag kwijt... Ik had de moed al helemaal opgegeven.. Maar gisteravond zat ze ineens weer voor de achterdeur! Ik hoop voor jou ook op een goede afloop.
     
  11. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    Wat balen zeg! Ik woon ook in assendelft, heb je een foto van je kat?

    Ik loop vaak met onze honden op het bouwterrein, wel handig als ik weet hoe je kat eruit ziet.
     
  12. Kabouter Klus

    Kabouter Klus Fanatiek lid

    6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Inderdaad wel effetjes links en rechts wat telefoontjes plegen, hoor! (Amivedi, asiels etc.) Als de kat wordt gevonden en naar een asiel wordt gebracht bv., dan moeten ze er daar 2 weken voor zorgen (zodat in die tussentijd de eigenaar zich kan melden, is wettelijk geregeld). Maar na die termijn van 2 weken mag het beestje herplaatst worden! Zeker even rondbellen dus! En verders marktplaats, en even googelen op vermiste huisdieren enzo...

    Succes hoor! ik zou kapot gaan van verdriet als mijn hondje weg was :cry:
     
  13. mvamberenkeenan

    mvamberenkeenan Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Hoi, volgens mij zie ik jou wel eens lopen voor ons huis, hihihi !

    Dit is een foto van onze kat:

    [​IMG]

    Helaas niet zo een duidelijke foto, maar het is de enige die ik heb.....
     
  14. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    Heeft hij een bandje om of iets anders waaraan je hem goed kan herkennen.

    Klein wereldje he...

    Ik loop altijd daar omdat onze reu dan ook los kan. Hij houdt niet van andere honden en er loopt nooit iemand daar. Maar ik loop niet bij de huizen hoor. Ik loop vaak op het stuk wat is afgezet met hekken. Weet niet waar jij woont?
     
  15. mvamberenkeenan

    mvamberenkeenan Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Hij heeft helaas geen bandje om, maar is wel gechipt, dus mocht er iets gebeurd zijn en de dierenambulance wordt gewaarschuwd, dan is het voor hun makkelijk om ons op te sporen.

    Wij wonen sinds vier weken op de Rietland, dit zijn de woningen die net voor de bouwvak zijn opgeleverd. Toscaanse woningen, deel 5B. Voor ons huis liggen nog van die rijplaten, er is nog niet bestraat. En wij kijken uit op een heel stuk braakliggend terrein, met een soort van watertje waar momenteel heeeeeeeeeeeeel veel kikkervisjes in zitten !
     
  16. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    Volgens mij is dat wel vlakbij waar ik loop. Ga zo om half negen weer even een stukje lopen. Als je een blonde zwangere met 2 honden voorbij ziet komen ben ik het, haha
    Zal goed opletten of ik je kat zie!
     
  17. mvamberenkeenan

    mvamberenkeenan Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    En als je een zwangere met een dikke vette pens ziet zitten (ben namelijk al 11 dagen overtijd) bij de picknicktafel die voor ons huis staat, dan weet je dat ik het ben, hihihi !
     
  18. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    helaas geen kat gezien...wel hysterische mensen die bang voor honden waren en hun kaveltje stonden te bekijken.

    Probeerde me nog in te denken waar je zou moeten wonen. Ik loop altijd op het stuk wat aan de kant van de provinciale weg ligt zeg maar...

    Heb nog gekeken of ik jouw watertje zag, helaas... geen kikkervisjes gezien.
     
  19. mvamberenkeenan

    mvamberenkeenan Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Ik heb ook nog even buiten gestaan om te kijken of ik je zag lopen (ben ook niet nieuwschierig ofzo hahahahaha). Stond je toevallig onder een zonnescherm met iemand anders te beppen ?
     
  20. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    haha, ik ben ook helemaal niet nieuwschierig...

    Nee ik heb niet gezellig staan kletsen met iemand... Loop niet bij de huizen echt alleen op het braakliggen terrein.

    Er zijn twee stukken, het 1e stuk staan meerder kranen op en allemaal rode containers. Om dit terrein zitten ook hekken. Daar zijn een aantal huizen klaar en eromheen word flink gebouwd.

    Het tweede stuk waar ik altijd loop is het (voor mij) achterste stuk. In het midden loopt de weg (nog niet af). Eerst was dit afgezet nu is het weer open. Eromheen is een sloot met veel planten aan de zijkant. Als ik naar reachts kijk zie ik de provinciale weg en het spoor. Snappie? ;)
     

Deel Deze Pagina