vruchtbare dagen zijn er weer, wie schrijft mee?

Discussion in 'Zwanger worden' started by betties, Nov 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Vandaag is dag 13 van mijn cyclus van 26 dagen. En de eerste echte ronde na mijn HSG onderzoek. Alles is dus doorgespoten en door de gyn veel succes gewenst, haha.
    Vandaag of morgen verwacht ik mijn positieve ovulatietest. Dan ga ik preseed gebruiken (wordt de derde ronde met preseed) en ik slik sinds deze maand de Etos zwanger worden pillen ipv die van VSM.

Je zou zeggen, niets staat ons meer in de weg voor ons tweede ukkie. Maar dit wordt alweer ronde 21 dus ik durf niet zo te hopen.

Wie zit hetzelfde schema en schrijft gezellig mee?

2. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Suc6 meis :)
    Ronde 21 is idd al veel... hopelijk kun je goed profiteren van de HSG! Je weet immer dat je wel zwanger kunt worden dus op naar een 2e mini :)

Ik zit zelf in de 29e ronde voor ons 1e kindje.
    De 1e ronde na mn baarmoeder operatie (lang verhaal zie mijn eigen website).
    Zit ook op CD13, maar om eerlijk te zijn houd ik mijn cyclus niet zo bij haha... geen zin in :p We starten volgend jaar met ICSI, en loop al weer ruim 2 jaar in de mmm waarvoor mijn cyclus geheel bijgehouden werd dmv follikelmetingen en bloedprikken.

Pre-seed hebben wij ook geprobeerd maar gebruiken wij niet meer ivm dat duidelijk is dat mijn mannetje echt te weinig zaadjes heeft (0,3miljoen per ml). Wel slik ik al vanaf 3 maanden voor het stoppen met de pil ( sinds maart 2009 dus) een vitamine preparaat van Gravitamon, bevalt me prima :)
    Daarnaast is dit wel mijn eerste cyclus met teunisbloesem olie, maar verwacht er niet al te veel van aangezien al mijn cyclussen hormoon gestimmuleerd waren (8 maanden clomid, en de rest van de maanden puregon/pregnyl)

Ben wel heeeeel benieuwd wat mn cyclus gaat doen, heb mn fictieve NOD op 1 januari gezet :p gewoon om op safe te spelen :p
    Maar goed, als ik in eens, als een wondertje opzich, een normale cyclus zal hebben, dan zit ik nu in mijn vruchtbare dagen :p
    En daar houden we wel een heel klein beetje rekening mee, hoop doet leven zeggen wij altijd maar en de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

3. Mira7

Mira7 Lid

Mar 26, 2009
    51
    0
    0
    Zuiden van het land
    Hoi Betties,

Ik schrijf met je mee...ook bezig voor een 2e ukkie, dag 11 van 27/28 en ronde 18.

Zijn doorverwezen door de gynaecoloog naar een fertiliteitsarts (volgende week 1e afspraak) heb bloed geprikt en een inwendig onderzoek gehad. Uitslag van het bloed krijg ik volgende week en er was niks raars te zien bij het inwendig onderzoek.

Hoe heb je het HSG onderzoek ervaren? Ik hoor nml. verschillende reactie's.

Ik hoop dat het snel raak mag zijn!!

Groetjes,

Mira

4. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Flippo, wat een hoop narigheid bij jullie. Spannend jaar wordt 2012 dus voor jullie! Hopenlijk dat dit wel gaat werken voor jullie!
    Mira, beetje gelijk op dus. Hoe ging jouw eerste zwangerschap? Ik heb vorige maand hsg gehad. Was vreselijk nerveus van te voren, door gebrek aan info van de gyn en dan ga je zoeken naar verhalen en lees je inderdaad heel wisselende dingen. Het onderzoek was best pittig, maar dat kwam ook omdat bij mij het doorspuiten niet heel soepel verliep. Er moest een tweede lading vloeistof bij komen en uiteindelijk spoelde de vloeistof door de eileiders. Het voelde als flinke menstruatiekramp en noormaal ga ik dan lekker op mijn zij liggen maar ja, dat ging ff niet. Ik had ook heel erg in mijn hoofd: kom op, ik heb ook al eens een bevalling gedaan, dus dit kan ik ook. Nou ja, het ging dus wel. De gyn was erg tevreden, vond dat ik het goed had gedaan en had ook heel erg het idee dat het een nuttig onderzoek was geweest. Normaal, als alles goed is, spoelt de vloeistof een stuk sneller en makkelijker door. Nu ben ik dus letterlijk doorgespoten, haha. Met het advies van de gyn om er nu helemaal voor te gaan, dus aan de slag.
    Inmiddels heb ik steeds op dag 14 een duidelijk positieve ovulatietest. Vandaag is dag 14 maar die was nog niet positief. Zal wel morgen worden dan. Ik blijf toch steeds ovulatietesten gebruiken ondanks dat het mijn cyclus eigenlijk wel stabiel is. Ik heb anders toch het idee dat ik het niet helemaal zeker weet.
    Volgende week hebben wij de einduitslag van de gyn, want ook mijn man is getest. Daar verwachten we niets van, ben immers twee keer zwanger geweest.

Nu weer het dillema, wanneer gaan we aan de klus. Vanavond of wahten tot morgen of wachten tot ik mijn ei echt voel....

5. Mira7

Mira7 Lid

Mar 26, 2009
    51
    0
    0
    Zuiden van het land
    Hi Betties,

1e zwangerschap verliep prima. Het zwanger worden was eigenlijk zo gepiept, tsja en dan verwacht je dat eigenlijk ook een beetje bij de 2e. Helaas loopt dit anders.
    Vervelend dat je zo weinig info had gekregen van je gyn over hsg. Zo te horen ben je gelukkig vrij nuchter en inderdaad als je een bevalling hebt gedaan ;).
    Ben deze maand even gestopt met de ovu testen, het ging me leven beheersen. Ik wacht dinsdag (bezoek ziekenhuis) even af en dan zien we wel....Ik zou eigenlijk ook graag zo'n hsg behandeling willen. Klinkt natuurlijk een beetje raar, het is niet niks. Ach, ik zie wel wat ze dinsdag zeggen. Volgens mij heb ik vandaag mijn ei, straks mijn man maar eens lief aankijken. Dat vind ik ook zo wat...altijd maar rekening houden met dat ei hahaha.

ik laat je weten hoe het dinsdag is gelopen.

Groetjes,

Mira

6. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Hi mira,
    Ik heb toch weer ovulatietesten gebruikt. Zaterdag was ie nog net niet positief, later smiddags nog eens geprobeerd maar eigenlijk bedacht ik me dat ik best veel had gedronken en het resultaat wel niet zo kloppen. Er was slechts een heel licht streepje. Ik dacht nog ach laat maar gaan we zitten toch wel goed (gister in elk geval geklust). daarstraks kon ik het toch niet laten, maar de test was nog steeds niet positief. Heb ook geen buikpijn of iets gevoeld dus ben nu eigenlijk in verwarring of ik wel een ei heb gehad? Argh irritant is dit. Nou ja, hoe dan ik gewoon fijn aan de klus en dan zien we wel weer. Gaat inderdaad overheersen dat gedoe over een ei, haha.
    Succes woensdag. Gewoon vragen naar een hsg. Ik vond het prettig om nu te weten dat op dat gebied bij niets fout zot, dat neemt wel een hoop onrust weg. Het is niet heel prettig, maar ook niet mega pijnlijk. Zodra het onderzoek over is, dan is de kramp ook weg. Onderzoek duurt normaal max 10 minuten, bij mij dus iets langer, maar ja daarna opgelucht en zonder pijn of ongemakken hoor. Ga ervoor!

7. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Ben ik weer... vandaag toch nog even nieuwsgierig en een ovulatietestje gedaan. Tot mijn verbazing was die ineens knalpositief!:D Nu dus pas op dag 17.:( Lange tijd was dit rond dag 12 en de afgelopen 3x op dag 14. Ben blij dat ik het nu weet, als ik geen testen had gebruikt dan had ik het klussen nu waarschijnlijk wel even laten zitten en zouden we dus in elk geval te vroeg gestopt zijn. Nu nog even doorzetten dus, hihi.
    ;)

8. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Mira, hoe is het jou vergaan gister?

Ik heb vanmorgen de uitslagen gekregen. Hormoonniveaus zijn goed, hsg was goed uitgevallen (maar dat wist ik al) en uitslag van de zaadtest: bovengemiddeld goed! Dus tjsa, niets staat in de weg zeg maar.
    Nu gewoon vrolijk verder, het scheelt wel enorm nu we weten dat er niets aan de hand is! Over een half jaar zouden we inseminatie kunnen gaan doen. Maar dat zien we dan wel weer.

9. Mira7

Mira7 Lid

Mar 26, 2009
    51
    0
    0
    Zuiden van het land
    Hoi Betties,

Wat goed dat je zo'n mooie uitslag hebt gehad!!! Heerlijk dat je nu weet dat er niets raars aan de hand is.

Lief dat je er naar vraagt, was net van plan te reageren...

Wederom hele vragenlijst ingevuld, je kent het misschien drugs, drank, verleden, familie, alles lichten ze door zowel bij mij als bij mijn man. Even kijken wat ik me nog meer kan herinneren, ik vergeet vaak de helft ...
    LH en FSH waren prima en zelf heel goed voor iemand van 35+ ;).
    Inwendig onderzoek gehad, gister was het dag 14 van de cyclus, ze zag in de eileiders duidelijk eiblaasjes en baarmoederslijmvlies zag er ook prima uit.

Ik heb licht overgewicht en ik ben wat ouder, dat speelt wel mee. Maar ik woog precies hetzelfde bij mijn vorige zwangerschap dus ik heb zelf het idee dat dit bij mij niet zo'n rol speelt, leeftijd misschien wel.

Volgende week dinsdagochtend ga ik bloed prikken (glucose, TSH, testosteron, prolactine, progesteron, insuline sex hormoon! bindend globuline en een urinescreen), man moet een potje vullen. De week erop hebben we weer een afspraak. Er wordt gekeken of een bepaald hormoon (weet niet meer welke) nu in waarde gaat stijgen, dat vond zij heel belangrijk.

Ben eigenlijk al blij dat ze eiblaasjes zag, ik had toch een beetje het idee "fijn dat het allemaal nog werkt" hahaha.

Nou, op naar volgende week!
    Ik hou je op de hoogte...

succes en groetjes,

Mira

Share This Page