Help, ik heb rosacea!

Discussie in 'De lounge' gestart door Shereen23, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Vandaag bij de huisarts te horen gekregen dat ik rosacea heb.
    Dat is een soort huidaandoenjng waar bij je rode plekken en pukkels op je gezicht krijgt.
    Er zijn verschillende gradaties hiervan, gelukkig heb ik de lichte vorm, dus lijkt t bij mij alsof ik rode wangen heb van inspanning maar heb wel wat piepkleine pukkels.
    In elk geval voel ik me hierdoor niet lekker.
    Nu heb ik een antibioticagel gekregen van de arts maar lees op internet dat dit niet veel zal helpen.
    Wie heeft ook rosacea, en kent er andere wondermiddeltjes hiervoor ?

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Mn tante zweert bij Aleppo zeep! een speciale zeep met olijfolie en Lauier. Schijnt heel goed te helpen! Is alleen niet zo heel makkelijk aan te komen. Wss via internet en dan hopen dat het de echte is!

Suc6!

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

De rosacea huidverzorgingslijn van Obagi
    Vrij duur, maar dermatologisch getest en bewezen effectief

4. XoXo

XoXo Niet meer actief

Ik gebruik een combi van rosakalm lotion en rosakalm creme en aknorm creme alles van plante system.

5. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    thanx dames maar waar kan ik deze producten kopen?
    Ik wilde sowieso effe bij de tuinen kijken of ze iets hebben wat helpt.

6. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16

Hoe erg is de rosacea bij jou en is t door t gebruik van die produkten zo goed als weg?

7. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Zhongzhou Zinc Oxide!
    Ook lastig aan te komen. Ik heb het via marktplaats.
    Ik heb rosacea al een aantal jaar. Dmv zware medicijnen van de dermatoloog heb ik het onder controle gekregen. Helaas kwam het terug toen ik stopte met de pil om zwanger te worden. Die medicijnen mocht ik toen niet nemen (moest ook verplicht aan de anticonceptie toen ik ze wel nam). Tijdens de zwangerschap werd het nog erger. :( Ik zag er niet uit! Bij mij zit het op mn neus. Via internet ben ik op die chinese creme gekomen. Die ben ik na de zwangerschap en borstvoeding gaan gebruiken en die hielp! Het maakt je huid wel heeeel droog in het begin. Maar later werd dat minder.

Nu ben ik weer zwanger en het is wéér terug. :( :( Ik mag die creme dus nu ook niet gebruiken (ook niet tijdens bv). Maar zeker weten dat ik straks weer een pot bestel!

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Wat je ook nog eventueel zou kunnen doen is je door laten verwijzen naar de huidtherapeut. Deze kan rosacea heel goed behandelen. Vaak worden de behandelingen ook nog tot een bepaald bedrag vergoed, ligt aan je zorgverzekeraar.

9. XoXo

XoXo Niet meer actief

Het is een heel stuk minder, heb nog wel gezonde blozende wangen, maar mag niet klagen.
    Prodten van plante system zijn bij de betere drogist en reformwinkel te koop.

10. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16

Welke medicijnen heb je van de dermatoloog gekregen?
    Ik heb nu een soort lotion die ik
    moet deppen in de ochtend. En een gel die ik moet aanbrengen in de avond.

11. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Ik heb het nu 10 jaar,en ben maar 27!

Na veel geprobeerd te hebben doe ik dit:

Ik gebruik niet de speciale gel, prima om het even onder controle te krijgen maar niet je hele leven. Ook vooral niet gebruiken als je zwanger wilt worden of bent aangezien het tumoren kan veroorzaken in de baby.

Ik gebruikte biologische dagcreme maar mijn huid kan nu we oil of olaz gebruiken.

Ik gebruik mineralen make up. De groene om het meeste rode te camoufleren en foundation mineralen makeup voor de rest. Naast dat het de porieen niet verstopt, camoufleert werkt het ook kalmerend en wordt de rosacea minder. Ik koop de makeup op etsy.com Bij pinkquartzminerals, maar ook dr. Van der hoog doet de groene makeup.

Ik was mijn gezicht gewoon met water en washandje, een keer per dag. Zeep of vaker wassen beschadigd het teveel.

Ik let verder niet zo op eten, al maakt heel heet eten het de volgende dag wel roder.

Toen ik zwanger was slikte ik elke dag visolie tabletten en dit leek erg goed te helpen. Bij mij werd mijn huid veeel beter met de zwangerschap.

Voor mijn zwangerschap had ik nog snel een kuur anibiotica gehad omdat mijn gezicht niets meer aan kon. 2 maand gehad en was een stuk beter.

Ooo als je de gel gebruikt, niet in de zon! Dan verbrand je heel snel!

Je leert er mee leven en ik heb liever dit dan de ongeluk dat andere mensen soms hebben. Tis alleen zo confronterend in je gezicht!

Xx

Deel Deze Pagina