zit helemaal vast merk ik. ik wil graag onderstaande teksten maar dan vloeiend verlopend voor onze dochter. ze wordt binnenkort gedoopt. heb heel lang gezocht maar kom niet op een goed gedicht. mijn gedachten lijken geblokkeerd hoe ik hiervan iets moois kan maken (rijmend). hoop op wat hulp hier en daar. jouw twee handjes grijpen de wereld en als die wereld nu nog klein we hopen dat wat jouw handjes zullen grijpen steeds het goede mogen zijn en zit het soms toch eens tegen heb je pijn of verdriet geef ons dan je handjes en weet dat ook god je ziet jouw twee voetjes trappelen in de wereld de wereld om je heen wordt steeds groter straks grijp je iemand vast trekt je op, en staat op eigen benen je zult niet beschermd zijn tegen alle onheil niet enkel gelukkige dagen beleven maar je zal geen enkel stapje alleen zetten wij zullen altijd naast je lopen.
helemaal niemand die me kan helpen de zinsbouw te veranderen zodat eea rijmt? kom er gewoon niet uit.
majel dank je wel. wil hem net als het eerste stukjes laten rijmen. maar de zinnen zoals ik ze schreef is wat ik wil zeggen, maar dan dus zodanig dat het rijmschema gelijk is aan de eerste 2 stukjes over de handjes.
je handjes grijpen de wereld ook al is die wereld nu nog klein we hopen dat wat je handjes grijpen steeds het goede zal zijn zit het soms toch eens tegen heb je pijn of verdriet geef ons dan je handjes en weet dat ook God je ziet je voetjes trappelen in de wereld die steeds groter zal zijn straks sta je op eigen benen en ben je niet meer zo klein je zult niet beschermd zijn tegen alle onheil niet enkel gelukkige dagen beleven maar je zal geen enkel stapje alleen zetten je kunt ons altijd je handje geven Ik heb geprobeerd het wat soepeler te laten lopen en het rijmschema van het eerste couplet terug te laten komen. Weet natuurlijk niet of het is wat je in gedachten hebt
we zijn er uit. bedankt voor het meedenken. heb eea nog verder aangepast en het is nu echt een mooi soepel lopende rijm geworden.
hey allemaal ik heb het zelfde probleem. het einde ervan krijg ik maar niet mooi. negen maanden van geduld in mama's buik door heel veel liefde omhuld. Nu in papa's armen ....... hier blijf ik dus haken met dit stuk. waar jij zeker veilig zal zijn. Al zijn liefde zal hij je schenken. iets in die richting maar ik kom er maar niet uit. alvast bedankt.
negen maanden van geduld in mama's buik door heel veel liefde omhuld. Nu in papa's armen, nog zo klein waar jij (je hele leven) veilig zal zijn.