Arbo en werkgever

Discussion in 'De lounge' started by Baby09, Oct 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,866
    15
    38
    Hallo dames,
    Ik heb advies nodig. Ik heb een (postnatale) depressie en zit vanaf 5 sept in de ziektewet. Ik ben al een x bij de arbo arts geweest is tevens de bedrijfsarts. We hebben toen afgesproken zoals het toen ging dat ik in nov weer geleidelijk mijn werk zou hervatten.
    Ik moest op mijn werk komen voor een plan van aanpak. Mijn leidinggevende heeft gezegd dat thuiszitten geen optie is en ik per 22 oktober weer moet reintergreren. Binnen een maand moet ik weer volledig werken.
    Vandaag weer naar de arbo gegaan en uitgelegd dat het sinds 2 weken nog slechter gaat en dat ik sinds woensdag aan de antidepressiva zit en aan oxzapam (ofzo:)) Hij kwam met de conclusie dat ik echt nog niet kon gaan werken en dat we in december/januari het werk weer geleidelijk gaan hervatten. Ik vertelde aan hem wat mijn leidinggevende wil en toen zei hij letterlijk ja ze hebben zoveel te willen.

Maarja en nu dan? Ik ben bang als ik maandag wel ga dat ze dan zoiets hebben van oh zie je er is niets met haar aan de hand. Maar als ik niet ga ben ik bang voor de gevolgen.
    Ik ben al de hele week opgefokt, de hele dag paniekerig en bang omdat ik dus niet alleen over straat durf en als ik maandag ga dan moet ik alleen over straat. Ik heb trouwens het plan van aanpak niet getekend.

Het rare is, het uwv zegt dat het belangrijk is om mezelf eerst op een rijtje te hebben (helaas mocht hij niet oordelen of ik wel of niet kan werken. Hij moest beoordelen of het wel of niet zwangerschapsgerelateerd is) de bedrijfsarts zegt je bent nog niet klaar om te werken. Mijn huisarts zegt dat ik nog niet klaar ben om te werken. Maar mijn werkgever lijkt het allemaal niet echt serieus te nemen wat de zaak voor mij verergerd omdat het weer een stress situatie is bovenop al mijn andere dingen.