Hulp nodig.. met kids op straat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anoniemmama, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hmm... het verlotingssysteem. Erg lastig!

2. Anoniemmama

9 aug 2011
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee eigenlijk niet,..de advocate verwachtte dat ik toch wel snel een huis moest hebben..toen we hieraan begonnen dachten we een aantal weken..hoe naief.
    Hij zou bij die vriend blijven en alles betalen tot we gescheiden waren en de allimentatie zou ingaan vanaf het moment dat wij een huis hadden..we hadden nooit verwacht dat het zo lang zou duren.

3. Anoniemmama

9 aug 2011
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja waardeloos.Ze zeggen dat ongeveer 2/3 naar verwachting binnen een half jaar een huis moet hebben.Maar ik wacht nu dus al een half jaar..met pech duurt het nog een half jaar..deze regeling is nog maar vanaf juni of zo van kracht.

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    iid naief, niet in de laatste plaats van de advocate :(

ik kon alleen dit vinden: Artikel: Eigen woning en echtscheiding

waren jullie op huwelijkse voorwaarden getrouwd of niet? In principe kan hij de hypotheek als alimentatie (voor 2 jaar max) opvoeren aan de belasting, maar dat heeft dan wel een effect op je uitkering ... daar zou je dan eens achteraan moeten gaan

5. Anoniemmama

9 aug 2011
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja we waren op huwelijkse voorwaarden getrouwd.
    Dank je voor het meedenken.

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja ik heb ooit 1 keer op een woning gereageerd in een nabije regio ook met lotingsysteem. 1 keer reageren en ik stond op 1.. Nou heb ik de woning afgewezen maar het was wel heel oneerlijk natuurlijk. Wie weet hoeveel mensen al heeeeeeeel lang wachtten.

7. Anoniemmama

9 aug 2011
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet echt niet meer wat ik moet..

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    en als je die advocate morgen belt voor advies? Het is duidelijk dat de scheiding nog niet helemaal is afgerond lijkt mij ... iig niet wat betreft woningruimte e.d.

9. Anoniemmama

9 aug 2011
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zal ik doen.

10. Anoniemmama

9 aug 2011
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sta met de rug tegen de muur heb ik het gevoel..ik geloof nooit dat hij niet op dat adres hoort te wonen..ik durf geen risico's te nemen..

Zelfs als het wel mag,is de verstandhouding nu dusdanig verstoord dat ik huren van hem ook niet meer aandurf..ik voel me niet veilig hier.

bel morgenochtend als eerste advocaat,dan SD en ga dan naar de woningbouw...

11. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Lieve Anoniemmama,

Jee wat een verhaal zeg....ten eerste wil ik je heel veel kracht en sterkte wensen!!

Je geeft in je eerste berichtje aan dat er in je omgeving niemand is waar je naar toe kan, maar ben je echt gebonden aan deze omgeving??

Heb je elders ook niemand waar je terecht kan? Wellicht is dat nog een optie...

12. Anoniemmama

9 aug 2011
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jen27: ik kan helaas echt nergens heen..heb alleen nog een zus en die heeft geen ruimte voor me..daarbij is ze zelf net gescheiden en 3 kids en heeft het zelf ook erg moeilijk.

13. 078mama

078mama Niet meer actief

Om welke plaats gaat het?

14. Anoniemmama

9 aug 2011
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kampen,bij Zwolle.

15. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Tsjonge vind het echt heel erg voor je...........!
    Maar kan ook niet echt iets voor je doen...

Ik hoop gewoon dat je morgen goed geholpen wordt bij de woningbouw! En ja; ik zou zeker aangeven wat je ex heeft gezegd en dan vooral benadrukken dat hij dreigt terug te komen en dat jij dat niet veilig acht voor jezelf en de kids...

Vind het echt verbijsterend dat de urgentie mogelijkheid niet meer bestaat...:$

16. Anoniemmama

9 aug 2011
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel.
    het zal vast nog wel bestaan,maar die van mij is dus komen te vervallen door een nieuw systeem wat ze nu gebruiken hier...

zal morgenochtend als eerste de advocate proberen te bereiken.
    Als hij wel daar acht te wonen,durf ik het simpelweg niet aan..misschien dom,maar ik heb al zoveel ellende achter de rug..met mijn geluk,ik durf het niet.

17. Anoniemmama

9 aug 2011
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog iemand tips? zit er doorheen..

18. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.630
    900
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Kan je ook niet op een kamer?
    Ik woon nl noodgedwongen op een kamer met mijn dochter(ook na scheiding),dan heb je in elk geval een dak boven je hoofd.

19. Anoniemmama

9 aug 2011
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    misschien wel..
    ik zeg eerlijk...,Het gaat niet zo goed met beide dochters samen,en de oudste heeft ook al veel meegemaakt..ben erg bang ze dat niet gaan trekken..daarbij hebben ze net vorige week oma verloren en is het allemaal nog een tikje erger ...
    .maar ik sla dat nu zeker wel in mijn hoofd op als event mogelijkheid....je moet wat idd...
    ik wens jou ook veel sterkte.

20. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Meid, wat een ...situatie. *dikke knuffel*

Ik zou iig altijd open kaart spelen en zeker bij de SD en woningbouw aangeven wat er speelt.
    Goed idee om die (slechte) advocate te bellen. Laat maar meedenken voor een oplossing heeft er tenslotte mede voor gezorgd dat het niet goed geregeld is.

En ik zou maatschappelijk werk oid inschakelen. Zij weten als het goed is bij welke instanties je moet zijn voor allerlei dingen.

iig heeeeeeeeeeeel veel sterkte!

Deel Deze Pagina