Maatschappelijk werk is idd een goed idee,die kunnen helpen met voorrang krijgen bij de woningbouw(dat traject zit ik nu in)en hoe zit het met crisisopvang in jouw regio?
Heb maatschappelijk werk gesproken,de SD en de woningbouw..ben helemaal leeg en voor mijn gevoel niets opgeschoten. Voorrang bestaat hier niet meer,ik had al een half jaar urgentie en nu wordt alles verloot en kan iedereen daar op reageren,dat kan nu nog een half jaar duren.(of je hebt dus eerder geluk) Particulier is te duur..ze adviseerden leger des heils,kwam waarschijnlijk (nog :S) niet in aanmerking voor blijf van mijn lijfhuis. Heb het gevoel dat hij me beet heeft,dat ik geen keus heb dan die uitkering aan te vragen en van hem te huren..dan mag hij ook niet zomaar naar binnen lopen zoals hij nu doet..maar hij heeft vaker mijn grenzen overschreden...desnoods kon ik sloten laten vervangen..maar daar zeiden ze ook bij..wie weet wat er dan gaat gebeuren. Ze adviseerden me ook buiten Kampen te kijken,lelystad,dronten nunspeet voor particulier..ga ik wel doen..maar wat ik tot nu toe gezien heb te duur of te klein. Een kamer doe ik dus niet,werd me ook afgeraden vanwege psychische impact momenteel....(ook voor de kids) de oudste is dan haar school kwijt(ik weet kids zijn flexibel is niet het ergste) ik mijn vriendin (hebben beiden geen vervoer) maar het belangrijkste,de oudste het contact met mijn ex..ze ziet hem als vaderfiguur en hebben voor haar geen officiele omgangsregeling. De oplossing was door de weeks bij hem te eten (ivm omgangsregeling met haar eigen vader)..ik weet dat hij voor 2,5 uur niet elders heen gaat om haar op te halen en te brengen door de week. dus ik loop vast..heb het gevoel geen keus te hebben en ben bang hoe dat dan moet gaan lopen.. lijd echt onder psychische druk van hem uit. Anders staan we op straat.
meid wat erg allemaal misschien het uiterste en misschien overdreven maar als je gaat huren kun je dan eventueel geen straatverbod voor hem krijgen? of is dat geen optie wegens de goede band tussen je dochter en hem?
Meid ik wil je echt heel veel sterkte wensen en je een dikke knuffel geven. Wat een moeilijke situatie zit je in zeg. En dan ook nog je kinderen die het ook niet makkelijk hebben. Kan maatschappelijk werk wel iets doen voor jou of je kinderen wat betreft psychische opvang of hulp met op dit moment instanties vinden die jou mogelijk nog wel kunnen helpen. Is het misschien een optie (financieel haalbaar?) om in bijv een vakantiewoning tijdelijk te wonen. Is misschien niet ideaal maar kan wel een tijdelijk goede oplossing zijn. Natuurlijk hoop ik dat je snel een eigen stekje hebt samen met je kids en dat je je leven weer stabiel kan krijgen.
Ik zat ook aan een vakantiewoning te denken, heeft mijn ex ook een jaar gedaan na onze scheiding. Maar nadeel is dat je je dan niet officieel kunt inschrijven en dat is wel nodig voor een uitkering. Lastig zeg, sterkte!!
bedankt..vakantiewoning kan ik idd niet betalen,heb nog geen inkomen en wat jullie zeggen met een uitkering kan dat niet.Daarbij is dat allemaal erg afgelegen heb gene auto en de oudste gaat naar school.. ik denk dat ik echt geen keus heb.hij uitschrijven, ik uitkering aanvragen en zo gauw mogelijk werk vinden en door blijven zoeken naar een andere woning. Sprak mijn zus net en die zegt ook,dan moet je afspraken maken dat hij niet zo maar naar binnen mag komen dan.. maar zij verwacht ook dat hij zich daar niet aan gaat houden en dat hij wel eens gekke dingen kon gaan doen. hij is een paar keer in de week savonds in de garage bezig en wil dan hier naar de wc ..dat mag hij dan officieel niet meer..het voelt erg bedrukt dat je hier zit en hij steeds door de tuin loopt etc,hij kijkt ook steeds door de schuttingdeur om te zien of ik er ben en wat ik doe.
Ik wil je aanraden toch contact op te nemen met een makelaar die particulier woningen verhuurt, er bestaat namelijk een trucje dat ze de huur op 650,- euro (huurtoeslaggrens) op papier zetten en dan de rest (bv 100,- euro) als roerende goederen verhuur op papier zetten. Hierdoor blijft de huur in principe even hoog, de verhuurder krijgt gewoon de huur die hij vraagt, en jij krijgt wel je huursubsidie (even op de site van de belastingdienst berekenen wat je krijgt). Succes ermee, ik weet hoe vervelend je situatie is, en hoe moeilijk het is om snel iets passends te vinden. Liefs MClover
Dank je voor de tip,onthoud ik zeker..heb nog niks gevonden onder die 650 tis allemaal rond de 700/750..de woningbouw adviseerde zelfs onder de 550 te blijven omdat ik dan nog de volledige huurtoeslag kreeg..maar voor die bedragen kan ik alleen via hen huren..en dat is nu net het probleem.
ik zou dan toch gaan voor iets te klein wonen dan in angst wonen met je kinderen! en vandaaruit verder zoeken... desnoods zet je een slaapbank in de woonkamer zodat je die zelf savonds uitklapt en daar slaapt in alle rust en je kids een eigen kamer hebben samen.... ik zou daar meteen voor gaan hoor! beter te klein wonen dan zo onder de duim van je ex leven niet wetend wat er kan gaan gebeuren...
Ik huur van Kamergemak,die zitten ook in Lelystad.Wel achtelijk duur maar je moet wat. Deze kamer had ik binnen een week en kon gewoon inschrijven bij GBA.
Hier iemand werkzaam bij de overheid. Op het moment dat je gescheiden bent kan je wel een bijstandsuitkering aanvragen hoor... Ga gewoon het gesprek aan bij je gemeente, en wees eerlijk over je situatie. Met liegen en foutieve inschrijvingen is hier nog nooit iets opgelost. Vroeg of laat komen ze daar toch wel achter aangezien ze hier ook regelmatig op huisbezoek moeten...
Nummer is tijdelijk niet in gebruik helaas..heb het idee dat het een oude is..dank je wel voor het zoeken!
Geen gelieg of foutieve inschrijvingen hier hoor...ik heb dat allemaal doorsproken met SD hij moet daar wel wonen maar als hij dat niet doet is dat zijn probleem,heeft geen consequenties voor mijn uitkering drukten ze me op het hart.Ik had bij ex al gelijk aangegeven dat als hij iets wou doen waar ik risico mee zou lopen ik daar niet aan mee zou werken. Ik heb net gereageerd op 2 kamers hier het zal verschrikkelijk aanpassen enzo zijn maar het zal wel rust geven en het is tijdelijk. Ik ga dus erin mee met ex,hij regeld het maar maar ik ga wel mn best doen om een kamer te krijgen ,daar zit ik liever dan van hem huren.
wijze beslissing! en vandaaruit verder kijken....! denk dat eerst andere woonruimte regelen je meer rust geeft en een betere kijk op verdere stappen.... zorgen dat je zo onafhankelijk mogelijk word van je ex! en de omgangsregeling goed vastzetten voor in de toekomst... wens je veel sterkte en succes!