wrm zo verschillend

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door belgischemama, 11 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    hoe komt dat de een heel misselijk en ellendig is tijdens haar zwangerschap en de ander van niks last heeft? komt dit door het aankomen van veel hormonen of?
    ik weet niet of ik hier een echt antwoord op ga krijgen maar ik vroeg me dit gewoon af.

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

dit komt door het HCG hormoon en hoe vrouwen hun lichaam daarop reageren en dit hangt dan ook nog eens van zwangerschap tot zwangerschap af :)

3. belgischemama

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    aankomen is aanmaken

4. belgischemama

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    dus als je veel hcg aanmaakt ben je misselijk?
    ik heb al eens gehoord hoe zieker hoe beter...voor het aanmaken van antistoffen of afweersysteem

5. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

neen niet hoe meer hcg hoe zieker gewoon afhankelijk van de reqactie op het hcg sommige lichamen worden al ziek bij het minimum en andere hebben heeel erg veel nodig om te reageren :)

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Heeft niet met de hoeveelheid HcG te maken maar met hoe je lichaam erop reageert. Dat is voor iedereen anders. Niet eerlijk he? Ik hoop dat ik dit keer net als vorige keer alleen misselijk ben en niet hoef over te geven... bleh!

7. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Het is niet alleen per persoon verschillend, maar ook nog eens per zwangerschap... Bij zoonlief had ik nergens last van maar nu hang ik met enige regelmaat boven het toilet!

8. Dana

Dana Niet meer actief

zelfde hier ;)

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier ook hetzelfde. Ik had ook al vroeg een heel hoog HcG niveau. Geen idee of dat bij mijn eerste zwangerschap ook zo was. Nu is het gelukkig een stuk beter!

10. belgischemama

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    maar is dat dan beter dan niet misselijk, ik bedoel maak je dan antistoffen aan of is dat maar piet praat?
    ik ben bij de 1ste tot 8 weken ziek geweestm bij de 2de tot 12 weken en nu bij de 3de tot 14 weken

11. Mammamia01

Mammamia01 Actief lid

20 sep 2011
    104
    0
    0
    administratief medewerkster
    Den Ham
    Het is ook nog niet eens per persoon verschillend, maar ook per zwangerschap. Ik ben nu zwanger van de 3de en heb echt 3 totaal verschillende zwangerschappen gehad ;)

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat is een vraag waar meerdere wetenschappers over de hele wereld zich over buigen :) Er zijn allerlei theorieën waaronder idd de HCG theorie, maar niets klopt helemaal. Er zijn namelijk ook veel vrouwen met een hoog HCG gehalte die daar helemaal geen last van hebben. Er wordt nu ook onderzocht of er een genetische link kan worden gevonden of dat er bepaalde aspecten van de placenta zorgen voor de misselijkheid.

Overigens kun je ook meedoen aan een onderzoek naar de genetica van extreme misselijkheid. Als je met HG gediagnosticeerd bent kun je je met een vriendin die in 2 zwangerschappen geen last heeft gehad van misselijkheid (ze hebben voor elke zwangere met HG een controle-proefpersoon nodig) aanmelden op deze site: Help HER - » HG Research | Genetics of HG | Overview Je moet een onlinesurvey invullen en een speekselsampel opsturen (daar krijg je een kit voor).

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nou volgens mij is misselijkheid door zwangerschap geen ziekte die door bacterieën of virussen worden veroorzaakt. Dus daardoor krijgt je kindje in mijn ogen geen extra antistoffen mee.

14. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Ik ben nog geen moment ziek geweest, maar inmiddels wel al een heel ruim 13 weken zwanger. Hoe zieker hoe beter gaat hier niet op, anders zou het erg slecht gesteld zijn met ons kleintje. (Morgen echo, hopelijk nog steeds alles goed!!!)

15. Tijgertje1984

14 okt 2010
    79
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Overijssel
    Ik hoor ook heel vaak 'praatjes' (weet namelijk niet of het altijd op gaat, dit is pas mijn eerste zwangerschap) dat als je heel beroerd/misselijk bent je vaak in verwachting bent van een dochter en als je minder beroerd/misselijk bent je meer kans hebt op een zoon?! Maar dit zullen wel broodje poep verhalen zijn .... ;)

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat je bij extreme misselijkheid meer kans op een dochter hebt, blijkt niet helemaal uit de lucht gegrepen te zijn. Er is uit onderzoek gebleken dat dat wel klopt. Het is alleen niet een heel groot verschil beetje in de trant van 55% tegen 45% oid.

17. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Dat geldt alleen maar voor de misselijkheid in het eerste trimester. Voor de misselijkheid tijdens de rest van de zwangerschap (HG) is nog geen verklaring. Te weinig mensen hebben hier last van en dus is er vooralsnog geen onderzoek naar gedaan.
    Het is gewoon pech of geluk en het kan van zoveel factoren afhangen dat hier geen algemene regel voor gegeven kan worden denk ik. Weinig zinvol om hier over te gaan speculeren.

18. belgischemama

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    kan mss bij mij dan ook wel kloppen, de eerste is een zoon 8 weken ziek geweest, de 2de dochter 12 weken ziek geweest en dit zou naar het schijnt ook een meisje worden en 14 weken ziek geweest.. maar voor mijn vriendin gaat dit dan weer niet op, eerste een meisje en nooit ziek geweest, nu terug zwanger en weer geen last wat het daar wordt weet ik pas als het geboren is.

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb nu al veel vroeger last van misselijkheid en (te) sterke reuk dan met mijn dochter. Ik baal er enorm van, ik ben ontzettend pril zwanger, en verwacht dat het nog veel erger wordt :(

Deel Deze Pagina