Ontwikkeling 8,5 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Samama, 16 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samama

Samama Niet meer actief

Onze dochter is nu 8,5 maand en sinds 3 weken overdag van haar campspreider af.
    Nu lees ik van veel kindjes van haar leeftijd dat ze al kruipen, zelf gaan staan en zelfs al langs de tafel lopen... mijn dochter kan net zelf zitten, en dan niet eens zonder toezicht, want vaak kukelt ze nog om.

Loopt de rest van de kindjes gewoon voor met ontwikkeling, of is die meid van mij traag?

Iemand tips hoe ik dingen kan 'stimuleren'?

2. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    nou die van mij heeft geen campspreider gehad, en kan ook nog niet kruipen en zelf staan. wel kan ze zelf zitten, ook zonder toezicht en tijgert ze de hele kamer door. ach de ee is gewoo wat sneller als de andere denk ik, ik maak met er niet zo druk om.

3. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    xander kan ook net zitten en ook nog niet altijd zelf, kruipen is hij wel heel druk aan het proberen. De 1 gaat nou 1maal veel sneller als de ander, komt vanzelf wel denk ik.

groetjes

4. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Die van mij kan ook alleen nog maar zitten ;)

5. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    maak je geen zorgen alles komt op zijn tijd, dominique zit ook nog niet, wel rolt ze de hele kamer door en nu gaat ze op het laminaat achteruit, maar dat heeft ze nog niet door geloof ik.

Niet stimuleren tenminste dat doe ik niet, gewoon je kind, kind laten zijn, het komt echt allemaal wel, ze kunnen nog lang genoeg lopen!

Geniet gewoon van je kindje en het komt allemaal goed!@

Henriette

6. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Julia is morgen 8 maanden en kan ook 'alleen nog maar' zitten met hulp in de buurt. Wellicht dat ze over 2 weken een beetje tijgert, maar ik reken er niet op hoor. Ze is gewoon wat gemakzuchtig en snel tevreden met een speeltje waar ze wel bij kan. Oh ja, ze heeft al wel 7 tanden, daarin loopt ze dus weer voor...

7. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Amber zit ook nog niet, rolt alleen om.
    Ik heb het vrijdag gevraagd aan cb arts en was niets aan de hand!
    Juist rond deze periode zijn er grote verschillen in ontwikkeling zei ze!

8. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    woehahahaha Marit zit ook alleen nog maar...Die komt kontschuivend overal..Maar kruipen-staan en lopen heeft ze nog geen zin in :D :D..

Maak je geen zorgen hoor, dat komt allemaal wel! Ik liep zelf ook pas met 22 maand... Het cb vindt het erger dan ik zelf geloof ik ;)

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier een kindje dat dan blijkbaar 'voorloopt'. Maar elk kindje heeft z'n eigen ontwikkeling, kan je vrij weinig aan doen.

Stimuleren hebben wij nooit echt gedaan, wel eens geprobeerd, maar Eva gaf eigenlijk zelf aan wat ze wilde en ging gewoon die dingen doen. Sommige kinderen zijn nou eenmaal wat 'luier' dan andere kinderen. Eva is altijd alleen maar bezig en zit/ligt/staat nooit stil.

10. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Zoals de andere meiden al zeiden...
    Je geen zorgen maken hoor, elk kindje heeft zijn/haar eigen ritme.

Tamara kan kan sinds een maand zelf gaan zitten en ze zit ook heel mooi rechtop nu.
    Ze kan sinds 2 weken kruipen, maar staat nog niet.
    Ze maakt ook nog geen aantalten om te gaan staan.
    We wachten het gewoon af. komt vanzelf.
    Tamara kreeg een week voor ze 9 maanden werd haar 1e tandje pas, daarin was ze erg laat.
    Inmiddels heeft ze er al 4 en heb het vermoeden dat nummer 5 eraan komt.

Bij ons CB doen ze er heel relaxed over.
    Zij zeggen ook steeds dat het ene kindje sneller dan het andere is.
    Ze spreken altijd over gemiddelden, maar om een gemiddelde te bepalen, moeten er dus kindjes zijn die erg snel zijn...maar ook kindjes die wat langzamer zijn.

Liefs Elly.

11. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Sanne kruipt sinds 2 weken en kan sinds afgelopen vrijdag zelfstandig zitten, soms valt ze nog wel om hoor. Ze wil ook steeds staan maar dat gaat nog niet.
    De een is sneller dan de ander, ik zou me er niet druk om maken.

12. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    onze kleine kan nu zelfstandig zitten. en tijgert sinds een maand. hij is nu bezig om vanuit liggen zelf te gaan zitten. maar ieder kindje is anders. ik denk niet dat jouw kindje door die spreider veel kans heeft gehad om veel te bewegen, dus die zal vast een inhaalslag maken.

13. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Maak je geen zorgen. Joshua ging pas toen hij bijna 1 was zelf zitten en kruipen en bij 15 maanden zette hij pas zijn eerste stapjes en hij loopt nu als een kiviet. Komt echt wel goed.

14. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Elk kindje heeft zijn eigen tempo, ik zou me er neit druk om maken hoor.

Onze Demi zit, kruipt, staat met houvast en loopt idd langs de tafel, maar er zijn zat kindjes van haar leeftijd die dat nog niet doen.
    Komt vanzelf hoor!

15. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    geen zorgen, iedereen is anders en ieder kindje ontwikkelt zich op pzijn/haar eigen manier.
    Hier een sneeler kindje, kruipen op knietjes en handjes al vanaf 7 maanden, zelf zitten ook en staan is ze nu hard aan het oefenen.
    Maar eten................... daar heeft ze veel moeite mee gehad, aan het wennen dus daar loopt ze iets in achter.
    Als je kindje maar tevreden is, de rest kan allemaal nog lang genoeg, toch!

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn meisje kon pas met 9 maanden kruipen maar wel meteen goed en op handje en knietjes, zitten kon ze alleen als wij haar zittend neer zette en dit deed ze rond 9,5 maande zelf. kort daarop weer optrekken en langs alles aflopen. ineens ging het dus erg hard. nu loopt ze al ruim 2 weken erg goed dus de schade was zo ingehaald

17. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ook hier een lui dondertje ;) . Het zitten gaat onwijs goed, maar alleen als ik haar neerzet. Kruipen komt niet in haar woordenboekje voor, tijgeren probeerde ze vandaag voor het eerst toen ik haar vandaag voor het eerst bij het kdv bracht.

18. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    pff ik zou willen dat mijn dochter wat rustiger aan doet! Ze kan heel veel maar de sprong is dan ook echt een hel! Denk wel dat het daarmee te maken heeft, dus rustige ontwikkeling lijkt me ook een stabielere baby...

19. Samama

Samama Niet meer actief

Zo te lezen hoef ik me dus nergens druk om te maken :D

En inderdaad, zoals meerderen van jullie al zeiden; het cb zit er het meest mee, haha.

Dank voor de reacties!

Deel Deze Pagina