Dalmatier gevonden

Discussion in 'De lounge' started by Momfulness, Nov 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik woon aan een vrij drukke dorpsstraat. Er stond hier een grote super mooie dalmatier op de kruising, je kon duidelijk zien dat hij verdwaald was.

Het is hier aardig druk, er komt van alles door de straat en soms ook echt hard, maar niemand die naar de hond omkeek. Ik zag door het raam al verschillende mensen voorbij komen en mensen uit de straat door het raam naar buiten kijken om vervolgens rustig weer verder te gaan met waar ze mee bezig waren. Ik heb mijn moeder gebeld om even op de kinderen te passen en heb de hond maar even binnen gelaten. Toen mijn moeder er was met de hond op zoek gegaan naar zijn baas.

Kom je onderweg wat mensen tegen, willen je eerst niet helpen, vervolgens krijg je zo'n antwoord van ach wat moet je met dat beest, laat hem toch lopen.

Is zo'n beest nou echt voor niemand wat waard?

Uiteindelijk 1.5 uur verder, inmiddels de politie ingelicht maar die hadden nog geen melding binnen, ben ik weer een grote ronde gaan maken met hem en toen stopte er een auto met een man die een gat in de lucht sprong. Bleek dat hij met zijn schapen bezig was geweest en de hond tegen de stroomdraad was gekomen en daardoor een enorm stuk was gaan rennen van de schrik. Hij was zo blij dat hij zijn hond terug had en de hond was zelf ook zichtbaar gelukkig.

Ik snap de reactie niet hoor van mensen. Alsof het dan maar onder een auto moet komen, want ja, hun hond is het niet.

Pfff moest ff mijn frustratie kwijt :x

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

wat goed van je meid! moest wel een beetje lachen van binnen. omdat ik nu je foto heb gezien zie ik het helemaal voor me. zon lief klein vrouwtje met zon grote hond aan de wandel

3. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

ik vind het eigenlijk niks meer dan normaal om zo'n beest in veiligheid te brengen.

Eefke, ik heb zelf een engelse bulldog van 40 kg en word indd regelmatig na gestaard als ik met hem rondloop :0

Zie nu trouwens het algemene frustratietopic, daar had het ook bij gekund. Solly

4. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    goed gedaan hoor!!

ik zou het zelf ook zeker doen..

echt heel naar dat veel mensen er zo makkelijk over denken

( ik weet nog dat ik mijn hond kwijt was ze was hier net een paar dagen dus ze kende de weg nog helemaal niet.. ik was dolgelukkig toen ik haar aan het eind van de dag natgeregend en doodbang in een hoekje in het dorp terug vond)

5. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Goed van je hoor!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het zelf waarsch niet zo snel zou doen, maar ben dan ook altijd met mn kinderen en ga dan niet met een onbekende hond aan de haal. Zie dr hier ook weleens eentje op straat lopen en weet ondertussen ook waar hij thuishoort, maar laat die ook maar gewoon gaan nu hoor.

6. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    goed van je!
    ik zou het niet doen, maar ik heb het niet erg op honden, waarom weet ik niet want er is bij mijn weten nooit wat gebeurd...Tis nog net niet zo erg dat ik een blokje om loop:D

7. mausyi

mausyi Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    1,452
    0
    36
    He top hoor :D De meeste mensen zijn behoorlijk op zichzelf ;) De enige keer dat ik niet makkelijk een hond zou meenemen is als ik met onze eigen hond loop ;)

8. joan81

joan81 Bekend lid

Dec 28, 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    Vind het goed van je! Ik vind het ook heel normaal om een hond te helpen die de weg kwijt is geraakt.
    Ik zou het ook fijn vinden als mensen onze hond zouden helpen!

Wij hadden het een tijd geleden ook, kwam mijn vriend 's ochtends thuis na het uitlaten van onze hond, met nog een hond. Eerst is hij een tijdje blijven staan in de hoop dat de eigenaar zou komen, maar er kwam niemand. Toen is hij met hem gaan lopen en uiteindelijk maar mee naar huis genomen. Omdat het nog zo vroeg was en mijn vriend naar zijn werk moest hebben we gebeld naar amivedi en gelukkig stond hij als vermist opgegeven en kon mijn vriend hem bij zijn baasje terug brengen. Anders hadden we hem naar het asiel gebracht in de hoop dat zijn baasje snel zou komen.

9. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ben DOLGELUKKIG met mensen als jouw....ik ben net zo!!!;):D

10. Als nu iedereen eens zo doortastend reargeerd.

Weet je wat het is, veel mensen denken, ach tis maar een hond. Maar huisdieren, honden, katten, konijnen, noem maar op, alle huisdieren zijn wel onderdeel van een gezin. En zeker honden en katten.. Dat vergeten veel mensen. Tis niet maar een hond of een kat, tis een gezinslid van iemand.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Dikke pluim voor jou!!!

Ik snap het ook niet.

Als ik een hond zonder baas zie ga ik ook op zoek.

12. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant

Daar sluit ik me bij aan!

Ik zou het ook fijn vinden als iemand zich over mijn hond bekommert als die wegloopt!

13. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    Wat goed van je!!
    Ik zou het zelf ook zeker doen als ik een hond alleen zie, zou het ook fijn vinden als wij onze hond kwijt zouden zijn dat mensen hem niet laten lopen.

14. Tamale

Tamale Niet meer actief

Applaus voor Fabs! Vind het heel lief van je en onwijs goed!

15. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    idd top actie zou het zelf ook doen en best geirriteerd raken als anderen zo reageren van laat dat beest..
    pff t zal je hond maar zijn en dat je dan achteraf hoort dat iedereen gewoon dacht laat mara gaan en het beestje onder een auto komt zeg... ook mooi dat je meteen de hereniging met baas hebt gezien :D dat geeft toch wel een extra goed gevoel denk ik :D

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Tsjah, zo denk ik ook zo vaak. Helaas denken veel mensen niet zo!

Laatst een kat 'gevangen', was een fantastische Britse korthaar, zilver/blauw met knal groene ogen. Nog nooit hier gezien, en hij liep een beetje verdwaasd. Ik wist direct dat die ontsnapt was, en er waren net nieuwe mensen hier in de straat komen wonen.
    Dus hop, beestje in een mandje en aanbellen maar. Die man was het hele plan al rond geweest, vrouwtje stond te juichen.
    Kleine moeite toch?

En zo heb ik afgelopen zomer een topic geopend, over een hond die verdronk terwijl er veel mensen naar keken. Mijn man is er in gesprongen maar het was al te laat. Heel erg verdrietig, en om woest van te worden.

17. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Goed van je hoor, ik zou hetzelfde gedaan hebben.

Ik zou zo'n hond ook niet kunnen lopen. Paar maand geleden hier in het dorp 2 honden die duidelijk bij elkaar hoorden opgepikt. Ik ben maar naar de plaatselijke winkel gegaan, die man kent iedereen. Uiteindelijk de eigenaars gevonden na ruim 1,5 uur.

18. Wat super goed van je.Zouden meer mensen een voorbeeld aan kunnen nemen.

Ik heb een aantal weken geleden precies het zelfde gedaan.Mensen reden hard langs,overburen keken uit het raam en deden niks.Ik mijn 2 kindjes op de bank gezet,eigen hond op de trap achter de deur en die grote verdwaalde hond achter in de tuin.
    Hier hulp gehad van de dierenarts en dierenambulance.
    Na 3 uur in de achtertuin kwamen ze hem halen.Bleek geen chip te hebben en dus al een oude.Hij was ook eenbeetje verwaarloosd vond ik,grote vervilten ballen aan zijn benen en buik.
    Aan zijn tatoo oor nummer hebben ze zijn baasje terug kunnen vinden.

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    TOP!!!! Ik ben ook super blij met mensen zoals jij. Mensen zoals jij hebben mijn hond gered van de randweg en Amivedi gebeld alwaar we hem weer op konden halen. Ik dank de heer op mijn blote knietjes dat er mensen zijn die zich het lot van mijn knuffelbeer aantrokken en de auto langs de kant hebben gezet om hem te vangen. Ik heb zelfs gevraagd of ze wisten wie het waren (misschien hadden ze een naam achtergelaten), want ik had ze met alle liefde een bloemetje gestuurd, maar helaas was dat niet genoteerd.

20. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Super dat je dit gedaan hebt! :)

Hier liep een aantal jaren terug ook telkens een hond los in de wijk, maar die hond was super bang.
    Telkens als ik hem riep, liep ie weg.
    Uiteindelijk heeft mijn buurvrouw hem kunnen pakken en meegenomen. De dierenambulance heeft ze toen gebeld, en zij hebben die hond meegenomen.
    Een paar weken later liep die hond weer los! ;)
    Wat er uiteindelijk met die hond gebeurd is, weet niemand, zo gek. :(

Share This Page