Hallo dames! Even hulp nodig.... Ik ben echt zo géééén keukenprinses haha. Ik heb het plan om zometeen een overschotel te gaan maken. Ik wil er eentje maken met sperzieboontjes, aardappel en gehakt. Heb zowel slagroom als kruidenroomkaas in huis. Heb eventueel ook nog courgette voor er doorheen. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Bijvoorbeeld: moet je de aardappelschijfjes eerst koken, of kun je die gewoon rauw in de schotel doen en garen ze dan volledig in de oven? En zo ook de boontjes? En wat zou lekkerder zijn, ik neig zelf naar de kruidenkaas maar slagroom kom ik vaker tegen in recepten? Wie o wie helpt mij
Ik zou de aardappelen in schijfjes snijden en kort, 5-7 min koken. De boontjes ook 5-7 koken. Gehakt rullen en kruiden met peper en zout en evt een ui snipperen en meebakken. De kruidenkaas zou je door de boontjes kunnen roeren. Als ze gekookt zijn. Gehakt in de ovenschaal, dan de boontjes en dan de aardappelschijfjes. Evt nog geraspte kaas eroverheen. 30 min in de oven op 200 graden.
De aardappelschijfjes kook ik niet voor, 20-30 minuten in de oven. ze blijven wel wat hard maar niet ongaar ofzo.
Super bedankt dames! Denk dat ik ze dan idd voorkook, zowel de boontjes als de aardappels, om de oventijd wat te verkorten. En de kruidenkaas door de boontje is wel een goeie ja. En de geraspte kaas staat al klaar Puree er van maken is ook nog wel een idee ja... Misschien nog wel lekkerder. Maar ons zoontje is erg fan van gekookte aardappeltjes dus ik denk dat ik er toch maar schijfjes van maak om hem een plezier te doen
Ik vind het zelf vies als de aardappelschijfjes nog hard zijn. Daarom kook ik ze voor. Eet smakelijk vast
Je zou ook de kruidenkaas kunnen mengen met de slagroom, hier wat knoflook aan toevoegen en misschien nog wat zout en peper. Boontjes inderdaad beetgaar koken. Uitje samen met het gehakt en spekjes rullen en kruiden naar smaak. Ik vind het heerlijk om er ketjap en chili saus doorheen te doen en verse knoflook en zout en peper. Dan de boontjes en het gehakt in de ovenschaal doen, daar boven op de rauwe aardappel schijfjes en daar dan overheen het kruidensausje en daar dan overheen wat kaas.
Aardappelen koken en pureren met kruidenkaas erdoor heen. Gehakt bakken met een gesnipperde ui, kerriepoeder, zout en peper sperzieboontjes gaar koken of eventueel met een ui en extra olijfolie in de koekenpan gaar bakken.. eerst laagje aardappelpuree, laagje gehakt, laagje sperziebonen en eventueel erover heen beetje geraspte kaas en dan even in de oven en klaar.... Zo zou ik het doen!
Als je zo'n zakje aardappelschijfjes uit de winkel hebt, kun je gaatjes in het zakje prikken en dan 5 minuten in de magnetron gooien. Zijn ze al een eind gaar.