Hulp nodig met ovulatietesten? ik help je graag.

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door toerist18, 23 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik snap het hoor:), maar ik houd moed. ik zit nu op dag 15 dus het kan nog goed he

2. lucky7

lucky7 Lid

29 sep 2011
    65
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hoi Toerist,

Ja ik vond het fijn hoor zo'n smiley haha.
    Vanmorgen nog een keer getest en hij was alweer weg.

Misschien is het wel per test verschillend van die ochtendurine? Ik moet altijd al heel erg vaak plassen (ook als ik weinig drink), dus tussen 8.00 en 12.00 uur red ik dat echt niet haha.

Die testen zijn inderdaad megaduur. Pff die ga ik ook echt niet maand in maand uit kopen inderdaad. Hopelijk hoeft dat ook niet zo lang ;)

Mijn vriend is helemaal op de hoogte van de smileys en de test. Hij wist het dus gisteren ook. Ik moest wel lachen, hij zei nog: ik geloof niet dat mensen in onze omgeving dit ook zo doen en zo op de dagen letten..

Ik had geen vruchtbaar slijm eigenlijk. Tenminste kon het niet zo ontdekken ;)

Denk je dat het zin heeft vandaag ook nog te klussen? Want ik weet niet wanneer ik nou precies die eisprong heb toch, ik merk er nooit wat van. Misschien nu wel nu ik er zo extra op let, maar andere maanden merk ik het nooit.

groetjes

3. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi tourist,
    Ik hoop dat je mij kunt helpen. Volgens mijn banner had ik woensdag mijn eisprong. Nou was hij de vorige keer op de vrijdag (kortere lf). Vanaf zondag een lichtstreepje. Donderdag om 13.00 uur een donkerder streepje (maar nog niet heel donker). Donderdag om 21.00 uur weer wat lichter en gisteren om 18.00 uur heel licht. Vandaag nog niet getest. Gisteren voor de zekerheid geklust. Zou mijn ei gisteren zijn geweest (maar dan was de test zo licht?, of zal ik een ei overslaan of dat hij heel laat komt?

4. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Hey,

Leuk dat je dit onderwerp bent begonnen, heel prettig voor de dames hier. Ik ben deze maand eens begonnen met ovu testen, heb die van kruidvat gekocht en die van sensitest zijn onderweg. Nu had ik al gelezen dan die kruidvat altijd streepjes geven, maar ik heb het idee dat ze toch wel donkerder worden. Mijn cyclus weet ik niet zo goed. Beide keren dat ik stopte met de pil, was ik gelijk zwanger, helaas de tweede keer een mk gehad. Hieruit is een hoop ellende voortgevloeid met als eindresultaat dat nu alles goed zou moeten zijn na een kuur Primolut N. Zou je eens naar mijn rijtje testen willen kijken op deze prachtige dag?

http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=186968&stc=1&d=1317472984

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ja hoor om de 2 dagen is het beste zegt men.

6. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Misschien is hij donderdag geweest?
    Heb je geklust?

7. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Op zich zie ik idd allemaal streepjes.
    Ik zou voor de zekerheid (maar dat zal je vast wel doen) klussen, misschien heb je met die andere testen beter resultaat, want ik vind deze allemaal wel mooi, of je moet gewoon al die dagen vruchtbaar zijn :D zit het helemaal goed.......

8. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Dankje voor je antwoord, zou toch mooi zijn haha, constant zo vruchtbaar zijn haha. We klussen nu braaf om de dag, zo blijft het ook nog leuk zitten we wat kindjes maken betreft goed. Ik die van matcare net binnen (ik dacht sensetest, maar was dus matcare) en die is een stuk lichter. Die van kruidvat zijn volgens mij gewoon erg gevoelig. Blijf nog even met beide testen voor het vergelijk. En in de tussentijd doorklussen...

Ik voel wel al de hele week een apart gevoel onderin mijn buik, maar ja, waar een wil is... Het is nu gewoon even raar en moeilijk gezien ik sinds de miskraam in mei een rare periode door ben gegaan van wel ongi niet ongi, overtijd of niet e.d.

Voor jou zou ik zeggen, ga vooral door hiermee, echt een heel leuk initiatief!!! En succes als je volgende week mag testen :)

9. dianapl

dianapl Actief lid

31 jan 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi toerist

Ik heb even een vraagje.

Deze cyclus ben ik weer een keer begonnen met ovulatietesten. Ik ben er zo erg mee bezig omdat ik al 18 maanden bezig ben voor een kindje.

Nu had ik gisteren een positieve ovulatietest. Maar me mannetje kwam gisteren thuis en was niet helemaal lekker pffff heb ik weer. We hebben die avond geen gemeenschap gehad.

Nu heb ik vanmorgen getest en weer positief getest maar mijn tempt was gisteren 36,8 en vanmorgen 37.1. IK heb nu nog wel een raar gevoel in mijn buik

Is mijn ei dan nog aanwezig of ben ik weer te laat.
    Woensdag hebben we nog wel geklust of overleven de zaadjes dat niet tot vrijdag/ zaterdag.

Bedankt

10. Sassie81

Sassie81 Actief lid

21 sep 2011
    199
    0
    0
    Gelderland
    Hoi,

heb de ovulatietesten van babyboomshop binnen. in gebruiksaanwijzing staat om 12.00 is de beste testtijd ivm hoogtse LH-hoeveelheid, maar dan ben ik altijd op mn werk, beetje lastig met een dipstick, waar je urine voor moet opvangen en waar je 5-10 minuten op de uitslag moet wachten........ hoe doen jullie dit? of kan ik ook iedere dag om half 6 's avonds testen, als ik thuis kom? is er dan een kans dat je je LH-piek mist?

Liefs

11. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    ja ook mijn vraag? wanneer, wanneer???
    kan het niet gewoon met ochtendurine?
    ik drink overdag nl best heel veel..

12. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    We hebben vrijdag geklust, dus ik hoop dat we goed zitten.
    Dank je wel voor de info!!

13. dianapl

dianapl Actief lid

31 jan 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan beter tussen tussen 10:00 en 18:00 testen om dat je lh in de ochtend nog niet heel hoog genoeg is.

Ik test altijd voor het eten. En echt rekening houden met drinken niet voor je ovu test doe ik niet. Had gisteren en vanmorgen echt veel gedronken voor dat ik ging testen maar toch positief.

14. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Dank je wel, lief van je!

15. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Als je vanmorgen nog positief hebt getest was je nog wel vruchtbaar, heb je het misschien vanmorgen of vanmiddag nog gedaan?
    Sperma kan tot 72 uur blijven leven, kan langer of korter.
    Ik reken zelf ook wel eens zo, maar je kan alleen maar afwachten he?
    Helaas kunnen we niet zomaar even een kijkje nemen binnenin;)

16. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Je kan ook wel s'avonds testen hoor, maar ze zeggen dat rond de middag het beste is.
    Kun je die test niet gewoon uitvoeren op de wc, en dan je test even in je zak meenemen?
    Op zich is de wc prive he, tja 10 minuten zal wel erg opvallen....
    Gewoon evt een plastic bekertje meenemen nd wc.

17. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    12.00 uur moet volgens internet de beste tijd zijn.
    Vanaf dat je s'morgens voor het laatst hebt geplast, gewoon niet teveel drinken.Tot aan 12.00 uur.

18. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Dan zit je kwa timing prima meid!
    Nu afwachten....;)

19. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Ben ik weer :) Ik heb net om 21.00 uur nog een ovu test gedaan. 1 van matcare en 1 van kruidvat. Die van kruidvat is donkerder dan de controle streep en die van matcare is dus nog gewoon licht. Wel een streep, maar lichter dan de controle streep. Dus een beetje onduidelijk eigenlijk.

Gisteren hebben we wel geklust en normaal doen we dat dan om de dag in deze periode. Maar is het dan verstandig om vanavond ook nog te klussen? Nooit erg om extra te klussen, maar we willen de kwaliteit van zijn goedje ;) natuurlijk wel op peil houden haha.

Dankje weer voor je antwoord!

20. dianapl

dianapl Actief lid

31 jan 2011
    105
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi toerist

Gister avond hebben we nog geklust dus ben benieuwt.
    Ik had gisteren hele erge buikkrampen lang geleden dat ik dat heb gehad. Normaal heb ik het aan 1 kant links maar nu was het ook rechts. Het trok naar boven naar mijn ribben wist even niet meer waar ik het moest zoeken.

Als ik vanmiddag weer positief test dan is ben ik toch niet meer vruchtbaar. Volgens mij heb ik rond dag 12/13 mijn ei gehad maar toen had ik nog geen positieve ovulatietest. Ik snap er helemaal niks meer van.

Vanmiddag pak ik nog even een ovulatietest om te kijken of ik weer twee streepjes krijg

Deel Deze Pagina