Hulp nodig met schema

Discussion in 'Flesvoeding' started by Upkedupke, Nov 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

Oct 30, 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Onze zoon van 14 weken (5,8 kg) slaapt de nacht nog lang niet door. Ik heb al vanalles uitgeprobeert (Friso Extra, wakker maken voor late voeding), maar hij laat zich daarin niet echt sturen. Hij heeft reflux en zijn sinds gisteren met de medicatie gestopt omdat het goed ging. Hij krijgt nog wel 1,5 schepje jbpm door zijn voeding.

Het schema waar hij nu in zit:
    7-8 180/6 meestal laat hij 60 staan (hij is meestal om 6.30u wakker, maar heeft niet direct honger)
    11-12 180/6 gaat vaak op
    15-16 180/6 gaat op
    19-20 180/6 gaat op
    2-3 150/5 gaat op
    Wakker maken om 23.00u heeft geen nut. Hij drinkt dan wel zijn fles op, maar komt even goed in de nacht nog een keer.

Slapen overdag is nog een beetje moeilijk. Daar vind ik nog geen regelmaat qua tijden in. Ik probeer wel vast te houden aan eten, spelen, slapen, maar hij slaapt meestal maar 3 kwartier en is daarna nog moe, maar komt niet meer in slaap. Soms lukt het wel, of ga ik met de wagen naar buiten. Dan slaapt ie weer 3 kwartier.

Gisteren bij het CB geweest en zij gaf het volgende schema:
    7-8 210/7
    12-13 210/7
    16-17 210/7
    20-21 210/7 met 2 schepjes rijstebloem.

Dus maar direct begonnen met dit schema. Hij dronk de 210 zo leeg, maar ik vind het wel erg veel voor zo'n menneke. De voeding van 21 uur met rijstebloem hebben we de jbpm weggelaten, omdat de voeding anders veel te dik werd om door een 1-2-3 speen te drinken. Helaas werd hij wakker omdat het eten hem terug kwam.
    Dus 210 is echt te veel voor hem. Om 2.15 had hij alweer honger. Ik heb hem toen maar een flesje van 90/3 gegeven, maar toen had hij om 6.00u alweer honger, dus dat schiet ook niet op.

Het CB zegt dat hij overdag eigenlijk al zijn max. voedingshoeveelheid binnen moet krijgen om de nacht door te komen, maar hoe ga ik hem overdag meer eten geven, zonder dat ik direct met flessen van 210 moet beginnen?

Ik denk dat ik vanavond wel wil proberen om 180/6 + jbpm + rijstebloem te geven. Hopelijk is dat beter voor zijn reflux en slaapt hij er toch wat langer op.
    Het is ook nog een optie om de rijstebloem door de voeding van 16u te doen, zodat hij toch wat meer voedingswaarde binnen krijgt, maar dat het niet zo zwaar op de maag ligt voor de nacht.

Zoals jullie zien, ben ik nog erg zoekende hierin.

2. Melief

Melief Niet meer actief

Ik vind 210 persoonlijk echt te grote flessen, zeker voor een kindje met reflux (vergelijking; mijn dochter van ruim 5 maanden drinkt flesjes van 150/5 met jbpm ivm reflux) Ik denk dat kindjes in sommige gevallen gewoon nog niet toe zijn aan doorslapen (helaas ;)) mijn dochter slaapt nu pas sinds een week of 2/3 door.
    Ik zou zelf nog geen rijstebloem gaan toevoegen bij een kindje van 14 weken, het is denk echt een kwestie van even doorzetten met de nachtvoedingen, het wordt beter echt waar!

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Er zijn geen tips mbt doorslapen. Als een baby honger heeft, dan doe je er vrij weinig aan. bovendien is nachtvoeding met 3 maanden echt wel vrij normaal hoor! Laat je niet van de wijs brengen door andere verhalen OF het cb. Die ziet algemene richtlijnen en niet de wensen van een specifiek kindje.

Rijstebloem advisreren onder de 4 maanden vind ik echt zeer slecht van het cb. Het mag gewoon niet onder de 4 maanden! Kijk als hij overdag nou honger heeft.. maar hij drinkt 210 niet leeg dus hoeft hij niet meer.

Misschien moet je nog even niet stoppen met de reflux medicatie, ondanks dat het goed gaat. Misschien beter langer afbouwen of had je dat al gedaan?

In de nacht wel zo weinig mogelijk licht en het gezellig maken, voeden, schone luier en weer terug leggen. Zo donker mogelijk houden.

4. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Doorslapen is geen garantie. Mijn dochter heeft tot 7 maand een nachtvoeding nodig gehad. En dat was dan om 2u, niet om 23u of zo. Je moet het toch doen met het kindje dat je hebt, dus je kan zijn ritme maar beter accepteren :)

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,808
    5,944
    113
    Female
    Pfoe,is EN stoppen met medicatie EN grote flessen geven niet een beetje teveel tegelijk?
    Persoonlijk denk ik dat je,als je echt wil afbouwen,de flessen zo klein mogelijk moet houden. Reflux kindjes gaan daar echt beter op!
    Een nachtvoeding met 14 weken is heel normaal overigens.
    En rijstebloem....het lijkt me toch nog te vroeg daarvoor!

Het valt wel op z'n plaats allemaal uiteindelijk :)

6. Upkedupke

Upkedupke Bekend lid

Oct 30, 2012
    611
    0
    16
    Limburg
    Ik ga ook geen 210 meer geven. Dat vind ik echt te veel. De medicatie heb ik al afgebouwd iom de kinderarts. Ik dacht eraan om vanavond nog 1 schepje rijstebloem te geven maar denk dat ik het maar ff zo laat. Dus gewoon 180 cc blijven aanbieden.

De nachtvoeding houden we ook saai. Klein lampje, niet praten en zsm weer naar bed.

Share This Page