Hulp nodig met temperatuur methode

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Izzie76, Nov 12, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Izzie76

Izzie76 Niet meer actief

hallo,

Mijn man en ik proberen sinds eind Juli dit jaar zwanger te raken. Ik ben 40+ dus en heb al kinderen, mijn man heeft jog geen kinderen.

Tot ons grote geluk was het in ronde 1 gelijk raak alleen werd dit een vroege miskraam met 5 weken.

Nu proberen we het elke maand netjes weer maar tot zover zonder resultaat. Ik maak gebruik van ovulatietesten en deze laten wel elke maand een piek zien.

Mijn cyclus is gemiddeld 27 dagen en mijn eisprong is tussen dag 12 en 14. Althans... dat hoop ik en dacht ik ook gexien de op en aflopende ovulatie testen. Nu las ik ergens dat het hebben van een positieve Ovulatietest eigenlijk alleen maar zegt dat je een Lh piek hebt en dat het helemaal niet zegt fat je ook een eisprong hebt. Dat je keurig 2 weken later je menstruatie hebt zegt ook niets over het al dan niet hebben van een eisprong en nu ben ik ineens heel
    Bezorgd of ik uberhaupt wel een eisprong heb.

Die moet ik dus gaan opsporen middels temperaturen. Hier begin ik helaas deze week pas mee want ik had niet eerder een thermometer. Ik verwacht mijn eisprong ook deze week dus ik kan nog geen duidelijkheid verwachten neem ik aan.

Mijn vraag is echter of iemand met mij mee kan kijken straks en kan uitleggen hoe en wat qua temperatuur want ik zie door de eieren de eisprong niet meer.

Alvast bedankt!

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,002
    15,621
    113
    Nabij Utrecht
    Als jij 14 dagen na je postieve ovu test ongesteld wordt, dan kan je er wel vanuit gaan dat je ei idd is gesprongen hoor :):)

Tempen:

Elke ochtend op hetzelfde tijdstip neem je je temp op. Op vrije dagen dus je wekker zetten.
    Het tempen moet je rectaal doen en direct na het ontwajen nog voor je je bed uit komt.
    Oraal/via de oksel of oor zijn alle 3 niet betrouwbaar voor het opsporen van je ei!!

Vanaf cyclusdag 1 ga je beginnen.
    Na verloop van tijd zal je zien dat je temp stabiel laag is.
    Bij mij was dat tussen 36.3 en 36.5.
    Het gemiddelde van he tempwaardes voor je eisprong noem je basaal.
    Mijn basaal is 36.4.

De dag na je eisprong zal je temp gaan stijgen met minimaal 0.3 graden ten opzichte van je basale temp. Bij mij dus naar minimaal 36.7.
    Met 0.2 mag de eerste dag ook maar hij moet de dag daarna wel doorstijgen.

Je temp zal nu zo hoog blijven (en wellicht nog wat gaan stijgen) totdat je ongesteld gaat worden.

Het kan voorkomen dat er tussen 1 en 5 dpo een dipje komt. Dit wordt veroorzaakt door het gele lichaam (het lege follikel na de eisprong). Zegt helaas niks over een eventuele bevruchtiging.

Alle tempen zet je elke dag in een temp app. Ik adviseer Fertility Friend.

Belangrijk is ook dat je elke nacht ongeveer evenveel slaapuren hebt gehad ;)

3. Izzie76

Izzie76 Niet meer actief

Halleluja dank je wel alvast. Ik slaap redelijk slecht op t moment , ben idioot vroeg wakker altijd, tussen 5 en 6 uur dus temperaturen op vrije dagen is geen probleem. Moet het echt exact op hetzelfde moment gebeuren of is een maximaal uur speling Ok?

Ik heb de app FF al geïnstalleerd dus ga ik die al
    Wel gebruiken vanaf deze week.

Ik zal mijn kaartje dan wel plakken en hoop dat je dan nog eens kunt mee kijken.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,002
    15,621
    113
    Nabij Utrecht
    Max 15 minuten speling helaas :)

5. Izzie76

Izzie76 Niet meer actief

Ok maar wat als ik al om 5 uur wakker ben en mijn vaste tijd is 6 uur, als ik gewoon rustig blijf liggen is 6 uur dan ok om te temperaturen of is het wakker zijn an sich al een dingetje wat de temperatuur doet schommelen?

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,002
    15,621
    113
    Nabij Utrecht
    Nee dat kan al een vertekend beeld geven helaas.

7. Izzie76

Izzie76 Niet meer actief

Uhg. Nou ik ga t toch proberen bij te houden.
    Punt is als ik m'n wekker omm4 uur zet dan ben ik echt klaarwakker en dat zijn wel hele lange dagen dan

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,002
    15,621
    113
    Nabij Utrecht
    Haha ik ken het :)

Maar ik weet niet hoe laat je normaal naar bed gaat en gaat slapen, want je moet wel minimaal 5 uur slaap hebben gehad ;)

9. Izzie76

Izzie76 Niet meer actief

Ow vijf uur slaap red ik wel :) ik lig er op tijd in , opblijven tot 12 uur is nutteloos want ik ben toch weer om 5 a 6 uur wakker en dat houd ik geen dagen vol

Share This Page