Tips gevraagd aan de crea bea's onder ons!

Discussion in 'De lounge' started by vivianbraak, Feb 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hey Meiden,

Ik ben totaal niet creatief maar ik probeer toch elke woensdag middag te knutselen met de kids want ze vinden het geweldig!

Nu mijn vraag ik maak graag iets wat ze kunnen bewaren en dus echt iets aan hebben. Zo hebben we al een juwelendoosje gemaakt en helemaal versierd is hartstikke leuk geworden. Zo ook al een foto lijstje incl een fotoshoot om de foto in te doen natuurlijk hahaha:D

Wie heeft er nog meer tips? Ze zijn beide 10 jaar is mij eigen dochter en mijn bonus-dochter.

Alvast bedankt want ik ben inspiratieloos voor morgen...

2. o0Mrkk0o

o0Mrkk0o Niet meer actief

je kunt van melkpakken hele leuke portomonees maken! Zou je ff moeten googlen voor de omschrijving/filmpje. Het is heel simpel, maar zo leuk!

of je kunt bloempotjes versieren om kruiden of tuinkers te laten groeien..maar daar is het misschien nog te winters voor..?

sokpopjes maken doet t ook altijd goed..

heerlijk hoor dat knutselen, krijg er meteen zin in haha, succes!!

3. vivianbraak

Wat een goed idee, thanks!

4. Snne

Snne Bekend lid

Feb 10, 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Zelf een dromenvanger maken vond ik erg leuk om te doen met de kids van mijn knutselclubje in het dorpshuis. Bij een goede hobbywinkel verkopen ze verschillende maten metalen ringen. Deze wikkel je om met gekleurd touw (ik had zo'n bol waarin de kleuren in elkaar overlopen. Dan doe je het touw kriskras door het frame. Onderop hang je leuke veertjes of strengen kraaltjes.

Kijk anders eens op pinterest daar staan ook super veel leuke knutseltips op!

5. tetta

tetta Fanatiek lid

Apr 19, 2011
    3,430
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij de action krijg je hele leuke knutselpakketen voor weinig. Zoals zeepkettingen en gisteren heb ik nog een hartvormige letterbak gemaakt met zo'n pakketje.

6. je kunt met die leuke kleine aardewerkpotjes en vetbolletjes iets leuks maken voor de vogeltjes

hier heeft onze dochter een keer een mannetje gemaakt. erg leuk!!

7. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Vivian
    Mijn dochter is dol op knutselen...
    We hebben een grote knutselbak met veertjes,foam,papier,lijm,glitters etc.
    Je bent van harte welkom om te komen knutselen hoor :D:p

-Je kunt bij ikea een mooie glazen vaas kopen voor 1,29 en die laten beschilderen met verf voor glas
    -Libellen,vlinders,bijen maken met papier en foam en op een wasknijper maken (heeft mijn dochter gedaan voor mijn zoontje)
    -Stofjes knippen en de kids zelf kleine kussentjes laten maken
    -Mooie map knutselen of knutselwerken en tekeningen in te bewaren
    -Mooi tandendoosje maken(versieren)

8. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Kijk eens op printerest, daar staan zoooo veel leuke dingen op.

maar wat leuk is (vind ik)

een vogelhuisje beplakken met stofpapier lint servetten etc leuk om te doen, en bv in je slaapkamer op te hangen.

Attached Files:

9. vivianbraak

Meiden wat een leuke ideeén! Super! Jamie dat wil je niet geloof me al die rotzooi hahaha!

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Armbandjes knopen van wol is denk ik ook wel leuk voor 10-jarigen. Of een mooie sleutelhanger/tashanger/oid maken van vilt.

11. vivianbraak

Tashanger ook een super idee! Dat vinden ze echt leuk dat weet ik zeker!

12. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Ik heb mijn dochter van 3 jaar net leren naaien met de hand. We hebben op vilt genaaid, een vlaggetje voor haar vlaggenlijn. Dat gaat heel goed. Vilten doet ze ook, lekker knoeien met water, zeep en wol. Ze heeft van viltwol een tasje gemaakt en is reuze trots!

13. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Ganzenbord namaken. Alleen dan bij de ganzen eigen opdrachten verzinnen. Bijv zing een liedje, beeld iets uit, maak een koprol.... etc.

14. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Oh...en kijk naar de tijd van het jaar. Het is winter. Vogeltjes lusten wel wat. Dus, hoppa, vetbollen maken, pindakettingen etc. Vogelhuisje van yoghurt pakken...er is heel wat over te vinden op internet!

15. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

Apr 3, 2012
    1,379
    0
    0
    kun je niet met ze gaan scrapbooken op kinderniveau? Dus als ze iets leuks gedaan hebben daar een hele pagina aan wijden of zo iets?

16. vivianbraak

Wat een leuke ideeén allemaal! Thanks meiden! Scrappen is ook een leuk idee en het idee naar de winter is ook heel leuk!

17. SuusD

SuusD Fanatiek lid

Jan 8, 2013
    3,004
    3
    38
    mooie papieren bollen maken voor aan de muur
    eerst lekker patronen tekenen dan rondjes knippen gleufjes erin maken inelkaar schuiven en hopsa

18. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    4,556
    0
    36
    Female
    De site van juf sanne ( mag geen site noemen ,maar gelijknamige site .com ) Hier staan veel leuke knutsels op !

19. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

Jan 22, 2011
    2,078
    879
    113
    Female
    Ja, als juf haalde ik daar ook wel eens inspiratie vandaan!
    En inderdaad, seizoensgericht knutselen is altijd erg leuk(alleen zou ik dan vast richting voorjaar gaan) en zelf een spel maken deed ik ook rond die tijd; wat een lol!

20. Maaik79

Maaik79 Actief lid

Apr 11, 2009
    466
    2
    18
    Een ketting of armband maken met kraaltjes. Je kunt eenvoudig beginnen met een daisy chain (ben ik ook als tiener mee begonnen). Erg leuk ook om als volwassene te doen. Je kunt het zo moeilijk maken als je wilt en er zijn heel veel (gratis) patronen te vinden.

Share This Page