onze kater is nu 4 maanden oud...en is al die tijd niet buiten geweest ( af en toe in de tuin als ik daar ook was ) Sinds een paar dagen zit hij bij de achterdeur op de loer en zodra de deur open gaat rent hij naar buiten Hij begint nu binnen echt "vervelend" te worden...niet het gebruikelijke kattenkwaad, maar echt vervelend....hij heeft genoeg speeltjes en krappalen, maar krijg de indruk dat hij zn energie niet helemaal kwijt kan zou hij naar buiten willen ( krolse poezen ruiken ofzo ) en vanaf hoe oud kun je een kat naar buiten laten?
Volgens mij moet het wel kunnen hoor met 4 mnd.. Alleen zou ik het nu niet doen, zo met oud en nieuw... Voor de veiligheid van het beessie ff binnen houden, je hebt zoveel rotzakken lopen die vuurwerk naar katten gooien.
Ze zeggen altijd dat als je verhuisd dat je poes 3 weken moet binnen houden en dan naar buiten mag.. dus lijkt mij dat die van jou wel naar buiten mag.. Die van ons gingen in ons eerste huis gelijk al naar buiten
hij zou wel naar buiten kunnen nu hoor, maar ik zou m pas na oud en nieuw echt naar buiten laten.. ze kunnen zo bang worden van vuurwerk dat ze zich gaan verstoppen.. (en persoonlijk, maar dat is dus mijn mening: zou ik m pas naar buiten laten als ie gecastreerd is (of gesteriliseerd voor als t een poeszou zijn)
@ Tazzie, dat zat ik me net ook te bedenken. Laat hem of haar eerst helpen voordat je hem naar buiten laat..
natuurlijk laat ik 'm pas naar buiten na oud en nieuw loop ivm vuurwerk al korte rondjes met de honden...dus laat de kat echt niet buiten nu deze dagen maar ik had dus echt geen idee met wat voor leeftijd een kat naar buiten zou kunnen...het liefst hou ik 'm sowieso binnen, maar omdat hij zelf aan lijkt te geven echt naar buiten te willen vroeg ik me dat af
Onze kat komt helemaal niet buiten Maar als je hem perse naar buiten wilt laten zou ik hem eerst laten castreren. Kan al met een maand of 6 bij een kater.
je kunt het ze op zich wel goed aanleren hoor dat ze binnen moeten blijven.. Die van mij zijn het ook gewend, heb ze al vanaf kitten, eerst altijd binnen gehad.. door stuklopen van relatie terug naar mijn ouders en daar zijn ze dan wel buiten geweest. Inmiddels woon ik weer samen, in een flat en is het hier ook nog eens veel te druk met auto's om ze buiten te laten (parkeerplaats winkels en drukke weg waar ze ook vaker hard rijden ) en nu vind de ene het helemaal prima. De ander wil vooral in de zomer wel graag naar buiten, maar blijft gelukkig vrij rustig op het balkon. (en elke dag hebben ze wel een x of 3 de gekke 5 minuten, maar acht dat hoort erbij) en ze zijn nu net 6 jaar. hebben echt wel 3 jaar buiten gelopen
met 4 maanden kan je hem al naar buiten laten gaan, normaal gesproken begin je met een lijntje in de tuin, zodat ze een beetje weten en ruiken waar ze weer terug naar huis moeten. maar aangezien die van jou af en toe al wegglipt, weettie zn huisje denk ik wel te vinden ze raken buiten wel meer der energie kwijt (vind ik dan) ik heb er 5 waarvan er 4 naar buiten gaan, (1tje durf niet) maar ik merk dat wanneer het hard regent of vorige week met die erge sneeuw enzo dat ze ook liever binnen blijven maar dan wel stierlijk vervelend worden :x terwijl er in de woonkamer allemaal speeltjes liggen en 2 krabpalen staan, en op zolder nog een hele grote krabpaal. doen ze natuurlijk niks mee, want ze vinden het leuker om als dolle gekken achter mekaar aan te rennen dus ik ben blij als ze naar buiten gaan en der energie kwijt raken
die van ons is met 4,5 a 5 mnd naar buiten gegaan, en 2 week later heb ik hem laten castreren. die van ons mag vandaag nog even buiten spelen, en dan is het 2 dagen binnen blijven, hij wordt dan ook wel wat vervelend, maar de meeste katten slapen 1 uur per dag, en met sneeuw en veel regen zit hijook veel binnen (slapend)