Vandaag ben ik op dag 7 na terugplaatsing van mijn tweede poging icsi. Mijn eerste poging was een drama. Bij de eerste icsi hadden ze 32 eitjes geoogst uit 28 follikels. Ik kreeg een normale dosis Gonal-f. Uit die 32 eitjes was er maar 1 embryo die het volhield tot en met dag 3 na de punctie. Dat ene embryootje was zelfs achterop in zijn deling. Dag 3 na de punctie werd dat ene embryootje teruggeplaatst. Deze poging mislukte. Ik was het hart van in. Het ziekenhuis kon me geen degelijke reden of oorzaak aangeven. Ze wisten het niet. Er werd geopteerd dat ik mogelijk in mijn vervroegde overgang zat, omdat die 32 eitjes van zo'n slechte kwaliteit waren? Bij de tweede poging zouden ze de dosis van Gonal-f verlagen. Er werd me ook gezegd om bij de tweede poging dan twee embryo's terug te plaatsen om onze kansen te verhogen. Bij de tweede poging hebben mijn man en ik acupunctuur erbij gedaan. Ongeveer 2 maanden en half voor de start van de icsi-poging zijn we gestart. Ook heb ik aspirine 100, visolie omega 3 en gravitamon genomen. Toen de isci startte heb ik enkel de week voor de punctie geen aspirine 100 genomen omdat het je bloed verdunt en ik vreesde voor teveel bloedingen, ... en misschien erger. Van de gonal-f kreeg ik een iets lagere dosis. Wat bleek? Ik maakte met een lagere dosis meer follikels aan dan bij de eerste keer. De situatie zag er niet goed uit. Ik had dit gezegd tegen de acupuncturist en bij de sessie die daarop volgde had hij geen naald gestoken op de plek dat de hypofyse stimuleerde. Ik werd dagelijks gevolgd in het ziekenhuis omdat ik zoveel follikels had. Maar de dagen na die laatste sessie bij de acupunctuur bleek het aantal te stabiliseren en bleken er uiteindelijk minder follikels dan verwacht door te groeien. We maakten ons zorgen. Op de dag van de punctie had de arts toch nog 26 follikels kunnen verzamelen. Ik was de hele tijd bezorgd en vreesde het ergste. Ik vreesde bevestiging van hetgeen bij de eerste icsi werd gezegd, namelijk, dat de kwaliteit van de eitjes zo slecht zijn dat het toch wijst op vervroegde overgang. 3 dagen later op de dag van de terugplaatsing kregen we telefoon van het ziekenhuis dat we in totaal 30 eitjes hadden. Er zaten alweer follikels bij dat twee eitjes bevatte. Van die 30 eitjes waren er 18 goed bevrucht en alle 18 topembryo's zijn. Ze konden niet kiezen welke ze zouden terugplaatsen. Ze hebben 2 topembryo's teruggeplaatst en nu zit ik op dag 7 na de tp. Straks heb ik weer een acupunctuursessie. Ik hoop dat het deze keer een succesverhaal wordt. Ik ben dan ervan overtuigd dat acupunctuur voor mij heeft geholpen. Groetjes Salome
Hoi, Ik moet een correctie toevoegen. Ik ben begonnen 1 maand en half met accupunctuur voor de start met poging 2 ICSI en geen 2 maand en half. Gevoelsmatig was dat zo... maar na natellen klopte dit niet. Ik ben vandaag op dag 11 na tp en ik heb nog geen bruinverlies. Vorige ICSI had ik op dag 11 in de ochtend bruinverlies. Op dag 12 na tp brak mijn menstruatie door. Ik houd nog steeds hout vast. Groetjes
Hoi Salome Jemig zeg wat een goede 2e poging heb je gehad. Weet je ook al hoeveel cryo's je hebt! Wanneer mag ga je testen? en hoe voel jij je verder nu?
Hoi linbabylin, Vrijdag ontving ik een brief met daarin heel goed nieuws. Van de 18 embryo's min degene die zijn teruggeplaatst zijn er 14 ingevroren! Het is deze keer zo heel anders... Zondag 22 juli mag ik testen. Ik heb nog steeds geen bruinverlies en we zijn vandaag dag 13 na tp. Nog steeds hout vasthouden... durf nog niet volledig te denken dat ik zwanger ben.... Groetjes
Hoe voel ik mij nu? Nu voel ik mij lichtjes misselijk. Maar dat kan komen omdat het etentijds is... af en toe krijg ik opvliegers. Borsten blijven gespannen en pijnlijk. Heel af en toe voel ik krampjes in de onderbuik en dan denk ik dat mijn menstruatie toch op gang komt. Maar dit komt allemaal met vlagen. Het meeste van de tijd voel ik niets en dan begin ik toch te twijfelen en vrees ik dat het toch niets wordt. Maar die gedachten probeer ik toch zoveel mogelijk af te kappen.
OOOHww wat goed zeg 14 cryo's! goed gedaan meid! stom he geeft je meer zekerheid. Wij hadden ook helemaal geen cryo's bij de eerste poging. daar baalde ik echt flink van hoor. OOeeeh misselijk en pijnelijk borsten toch spannend hoor! zondag mag je dus testen. ik ben heeeel benieuwd. Nou als je dan nog geen bloedverlies hebt kan het bijna niet meer anders toch! ik ga voor je duimen hoor!
Dank je wel linbabylin. Ik hou je op de hoogte. Vandaag dag 14 na tp. Nog steeds geen bruinverlies. Vandaag had ik ook de laatste acupunctuursessie achter de rug. Mijn lichaam zegt ook wel dat er iets groeit in mijn lichaam maar ik wacht toch liever af tot zondag met testen. Ik ben nu momenteel misselijk en heb pijnelijke borsten. Ik zie aanje handtekening dat je binnenkort ook een tweede poging icsi gaat ondernemen?
Dat is drie dagen na mij. Dan is het voor jou nu ook best wel spannend aan het worden? Hoe voel jij je?
Dank je Vlinder73. Vandaag is het dag 15 na tp. Ik ben opgestaan met nog meer pijn in mijn borsten. In mijn onderbuik merk ik niets. Ik heb ook geen bruinverlies. Verder merk ik dat als ik honger heb, ik ook echt honger heb. Er moet ook meteen aan voldaan worden. Anders word ik misselijk. Als het eten dan op tafel staat, wil ik van alles één of twee hapjes van eten maar een derde hap van hetzelfde wekt afkeer op. Ik vind het dan niet lekker meer. Na een hele reeks hapjes van verschillende soorten eten ben ik voldaan en kan ik niet meer. Mijn man denkt dat het wijst op zwangerschap omdat mijn lichaam snakt naar een brede spectrum van voeding. Morgen is het dè grote dag. Het begint erg spannend te worden...
Zoals ik het lees wijst alles op een zwangerschap. Vindt het knap dat je kan wachten tot morgen met testen. Waarom probeer je het niet gewoon vandaag?
Ik wil het nog niet doen uit vrees voor een teleurstelling. Mijn eigen cyclus varieert tussen de 29 en de 31 dagen. In 2009 had ik eens een cyclus van 35 dagen. Ik deed toen die dag een zwangerschapstest van clearbleu. Deze gaf aan dat ik zwanger was. De dag nadien op dag 36 testte ik opnieuw. Clearbleu gaf aan dat ik niet-zwanger was. Dag later menstrueerde ik....De schok die ik toen meemaakte was niet te harden... Naar mijn gevoel kan het nu nog steeds alle kanten op.
Had je de vorige keer ook die symptomen die je nu hebt? Ik weet wat je bedoelt met die schok, telkens viel ik in een heel diep gat en zag het dan even meer zitten. Ben wel benieuwd morgen
Ik heb vorige maand mijn 1e ICSI behandeling gehad 2 mooie blasto's teruggeplaatst, maar helaas geen van beide zijn blijven plakken en het doet dan zo'n ontzettend veel verdriet. Zeker als je dan op het forum leest dat iemand verrast die dat die een 2ling krijgt. Wat bij mij heel veel verdriet deed, maar ik had dat niet op het forum mogen zetten... Wij hadden er rekening mee gehouden dat we een 2ling konden krijgen en eigenlijk ook heel erg gehoopt... Ik krijg als mijn verzekering er aan mee werkt allerlei onderzoeken in Duitsland ipv in NL. Een chromosoon onderzoek, immunologisch onderzoek, een hsk. Chromosoon omdat ik in 18mnd tijd 4 miskramen heb gehad waarvan 1 met 13w en 1d. Vanwege mijn lage eicel reserves willen we de onderzoeken in Duitsland laten doen omdat je daar veel sneller de uitslag hebt dan hier in NL. Immunologisch onderzoek duurt in NL 6 weken in D 3 weken. Chromosoon in NL 6 mnd en in D 2 a 3 weken
Als je 2009 bedoelt? Mijn borsten voelden gespannen maar niet zoals nu. Het probleem ligt bij mijn man. We had toen helemaal niets verwacht, dus we stonden perplex... de ene dag superblij, de andere dag ontzettend teleurgesteld. Er was volgensmij toen wel degelijk iets... Inderdaad die schok voelt alsof alles onder je voeten wordt weggehaald, het wordt licht in je hoofd en je valt in een heel diep zwart gat... de kracht vinden om er weer uit te komen is niet makkelijk... Dat was de eerste keer dat ik slecht nieuws hoorde/ervaarde omtrent het onderwerp zwanger worden. Bij de mislukte eerste poging icsi was dat gevoel in kwadraat.... erger kon gewoon niet.
Bij ons gaat telkens de innesteling mis. Bij de ICSI heb ik Utrogestan gebruikt en had na het stoppen op 2 juli ongesteld moeten worden, het werd niet meer dan een bloeding. Dus heb geen idee wanneer ik ongesteld moet worden, afgelopen woensdag een controle echo gehad omdat de arts het niet vertrouwde. Het klinkt misschien heel erg naief maar ik had zo gehoopt dat we toch een klein wondertje bij ons hadden. Maar helaas ze vertelde mij dat ik een deze dagen ongesteld ga worden. En dat wachten maakt me nu heel erg onzeker, omdat ik niet weet wanneer ik het kan verwachten. pff voorheen had ik een mooie cyclus van 28 dagen
Weet heel goed wat je bedoelt...We maken dit nu al zo'n 18mnd mee. De 1e zwangerschap begin van vorig jaar, daarna de blijdschap van een snelle nieuwe zwangerschap helaas ging dat met 13w en 1d alsnog mis en dan is het onbegrijpelijk waarom.. Heb zelfs een curretage nodig gehad en een bloedtransfusie 3 zakken bloed, waar ik achteraf allergisch op reageerde. Door de NL gyn werden wij niet serieus genomen. Ik was toen 37 en heb nog maar 1 eierstok. Dat was allemaal geen probleem volgens de gyn hier in NL... We werden naar huis gestuurd en moesten het maar zelf proberen. We hadden aangegeven dat we geestelijk hulp nodig hadden omdat we ons voelde weg zakken. Het blijft moeilijk verteerbaar dat ze hier in NL zo luchtig doen.. We hadden de pech dat er een gaatje in de vruchtwaterzak zat. Was on kindje 26 weken geweest hadden ze het misschien nog kunnen redden. Maar helaas hij was maar 13 weken. Met aandringen mochten we na 6 maanden beginnen met IUI. Pure geld klopperij, 5 keer hebben we het laten doen. Toen zei ik, ik wil IVF maar niet in NL maar in Duitsland, omdat we ook gaan verhuizen richting de grens. De gyn was er niet helemaal blij mee, maar begreep ook wel dat we niet telkens 2 uur wilde rijden voor een TP of wat voor behandeling dan ook. Omdat ik hele goeie verhalen had gelezen op het forum hebben we gekozen voor Dusseldorf. Daar werd meteen gekozen voor ICSI ipv IVF. Gezien het wisselende kwaliteit van het zaad van mijn vriend. Uit een bloedtest is naar voor gekomen dat ik nog maar een lage AMH waarde heb. En niet veel tijd meer heb... Ik voelde heel erg serieus genomen in die kliniek. Hij zag tenminste wel in dat in combi met mijn leeftijd, en maar 1 eierstok en lage eicelreserves heb dat er wel degelijk haast bij geboden is. We moeten nu eerst bij de zorgverzekeringen toestemming vragen voor de onderzoeken. Hier doen ze 10 werkdagen over echt ongelofelijk maar waar een ander beslist of we wel of niet de onderzoeken daar mogen doen.