Goedemorgen deze 2e kerstdag. Vraagje, ik heb al jaren rugpijn tijdens het slapen. Ik word er meerdere keren wakker van en heb dus nooit een volledige slaap, word altijd gebroken wakker. Al allerlei soorten toppers geprobeerd maar ik vind de juiste gewoon niet. We hebben een boxspring met daarop nu een topper van 13 cm wat een traagschuim zou moeten zijn. Nu heb ik het idee dat het helemaal geen traagschuim is, je hand blijft er niet in staan als je erop drukt bijvoorbeeld. Wie heeft hier goede ervaring met een bepaald soort topper voor rugpijn? Vooral in de onderrug? Mijn dank is groot.
Wij hadden een dure traagschuim topper van Swiss Sense, ook rugpijn. Nu al jaren een Ikea topper op onze boxspring erop en weg rugpijn.
Niet waar je om vraagt en misschien wilt horen, maar een boxspring is sowieso al niet de beste keuze bij rugklachten. Je hebt veel meer baat bij een goede latten- of schotelbodem en dan een goed matras, zónder topper. Een goed matras op een goede ondergrond ondersteunt maximaal. Een topper op een goed matras doet deze zijn goede werking teniet, een topper op een slecht matras maskeert slechts en lost geen problemen op.
Wij hadden ook eerst een traagschuim topper, maar vond het niks. Ik hield ook klachten. Overgestapt op koudschuim topper en bevalt stuk beter. Maar hangt ook af wat voor matras je hebt denk ik.
Ik snap de wens voor een topper nooit zo. Je koopt een matras die bij jou past, rekening houdende met je gewicht, je persoonlijke voorkeuren, materiaal etc. Vervolgens gooien veel mensen er een topper op waardoor de gehele werking van het matras teniet wordt gedaan.
Mijn gewone matras (Emma hybrid) is te hard. Mijn rug ging er veel pijn van doen. Toen hebben we een latex topmatras bij Wehkamp (eigen merk) besteld en nu ligt het samen erg fijn.
Thanks voor de reacties. Ik zal de topper er eens af halen zo en dan gaan slapen zonder topper. Kijken wat dat voor verschil maakt.
Maar als topper geen verschil maakt (ik denk aan je woorden af te lezen dat het ook niet erger is?) Dan zou ik eerder voor een nieuw matras gaan dan voor een nieuwe topper.
Ben je heel toevallig weleens bij een chiropracter geweest? Sinds afgelopen jaar gaan mijn man en ik na jaren regelmatig allerlei soorten klachten naar een chiropracter. Hij kan je wervelkolom weer recht zetten waar heeeel veel klachten vandaar kunnen komen. Wellicht ook je rugklachten?
Helaas al jaren bezig. Overal en nergens al geweest. Chiropractor, osteopaat, fotos in hrt ziekenhuis laten maken, wekelijks medische massages, helaas.
Een podotherapeut ook neem ik aan, al een flinke waslijst zie ik dus dat zal vast iemand bedacht hebben?