Wie heeft er ook een moestuin en maakt de eigen groenten en fruit in? Ben benieuwd hoe jullie dit doen en naar recepten. Dit is mijn tweede jaar dat ik een moestuin heb. Heb op dit moment ontzettend veel aardbeien en de frambozen zijn ook al bijna rijp. Hiervan ga ik jam maken en ook een deel in stukjes invriezen voor in smoothies e.d. Daarnaast heb ik rabarber, dit ga ik in stukjes invriezen voor taart en andere recepten, een deel voor jam en een deel als moes in de vriezer. Verder heb ik in de tuin: Appelboom, bloemkool, broccoli, rode paprika, doperwten, wortels, sperziebonen en verschillende kruiden(bieslook, peterselie, selderij, maggi en munt)
Ik heb: bosbes, braam en aardbei als fruit en hier maak ik jam en ijs van. Onze appelbomen staan voor het tweede jaar en krijgen nu pas bloem dus ik ga uit van weinig kleine appels. Verder weck ik stoofperen, ik kook ze In water met wijn en doe dit in een pot. Dus eerste de peren en dan tot de rand vullen met kookvocht. Pot op de kop af laten koelen. Mijn groente voor dit jaar gaan verder niet goed dus ik denk weinig opbrengst. Normaal eten we dit gelijk op.
Kan iemand mij helpen/adviseren met de rode bes? Deze staat in zo'n grote ronde (was)mand van de Action (40 liter). Ik heb me laten vertellen dat deze groeit als een struik. Alleen knakken de takken steeds af terwijl er nog geen rode bes te zien is.
Er is bij de 'Algemene clubs' een moestuin topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/algemene-clubs/561774-moestuin-meiden.html, daarom doen we deze dicht. De meiden daar hebben vast wel tips/ ideeën voor je. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl