Hulp nodig voor tekst op kaart

Discussion in 'De lounge' started by Female, Feb 9, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Female

Female Niet meer actief

Wij gaan 31 maart trouwen.... nu zit ik een beetje te stoeien met de tekst op ons kaartje...

We trouwen om 11.45 uur op het stadhuis. aangezien al onze familie van ver moet komen (zo'n 200 km rijden) willen we ze vooraf iig even thuis uitnodigen voor verse koffie en een broodje oid.

Daarna naar het stadhuis. en daarna willen we met alle mensen verder feesten bij ons thuis. We gaan eerst de taart(en) aansnijden enz. en dan in de loop vd middag (uur of 4?!?) een warm/ koud buffet neerzetten....

Nu denk ik dat het voor onze familie wel fijn is als ze een beetje een idee hebben wat de bedoeling is van de dag(indeling)... Maar we hebben geen eindtijd in gedachten. we zien wel, voor ons maakt het niets uit...

Maar hoe maak ik op het kaartje nu een beetje duidelijk wat de bedoeling is? ik kan er toch moeilijk inzetten dat het feestje geen eindtijd heeft of hoe laat we een buffetje gaan doen?

Hoop dat jullie me kunnen helpen

(ps sorry dat ik hier de vraag stel. ik ken nl ook trouwforum.nl, is een hele leuke site maar ik heb het idee dat dit forum 100 x drukker en levendiger is :) :) )

Ps tot nu toe hebben we iets dergelijks als het volgende in gedachten.....

Yes! Wij gaan trouwen!

Zaterdag 31 maart 2007

Vanaf 10.30 uur zijn jullie van harte welkom bij ons thuis. Jullie zullen dan vast toe zijn aan verse koffie!

Om 11.45 uur trouwen wij op het stadhuis
    (Adres stadhuis)

Daarna willen we graag samen met jullie verder feesten in ons eigen Belgische Paradijs!
    (Ons adres)

(En dan weten we dus niet wat we in de kaart moeten zetten dus: help! :) )

We hopen er samen met jullie een super leuke dag van te maken!
    Willen jullie alsjeblieft voor 28 februari laten weten of jullie erbij zijn? Mail even naar (ons adres) of bel (mijn nr)

Tot dan!

Jurgen & Femke

2. Niet meer actief

ik vind hem zo wel goed hoor!
    wij hadden voor mensen die overdag erbij mochten zijn een apart kaartje er tussen zitten met wij zullen het fijn vinden als jullie zo laat bij ons willen zijn
    en verder een algemene kaart met info over huwelijks voltrekking en feest
    en de andere die savonds mochten komen kregen geen extra kaartje bij de kaart

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ben het op elk punt met Caruli eens ;) Leuk zo toch?
    Wij hadden ook dat extra kaartje erin, mijn zus trouwens ook.
    Geniet vooral!
    Elmo

4. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    Hoi Female,

Dit dilemma hadden wij ook met onze trouwkaart: we wilden onze gasten wel laten weten dat ze niet zelf ergens hoeven te gaan eten, maar we wilden niet alles al weggeven. Uiteindelijk hebben wij een zinnetje opgenomen over 'ons feest met band, buffet en barbecue'.

Als je per sé iets over het eten wil vermelden, kun je natuurlijk iets als 'Ook de inwendige mens wordt verzorgd' toevoegen. Of 'Willen jullie ons van tevoren laten weten of jullie blijven eten?' als je van tevoren een inschatting van het aantal eters wilt hebben.

N.B. Wij hadden het aloude 'R.S.V.P.' op onze kaart staan ten teken dat mensen moesten laten weten of ze kwamen, maar veel mensen begrepen niet wat daarmee werd bedoeld.

Veel voorpret in ieder geval!

Groetjes, Wendy

5. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Lastig he?

Wij hadden iets van:

Wij gaan op die en die datum om zolaat trouwen in het gemeentehuis van blabla...

Het kerkelijk huwelijk zal plaatsvinden blabla (wij gingen ook voor de kerk trouwen)

Voor de mensen die 's avonds kwamen schreven we daarna iets van:
    Jullie zijn van harte welkom op de feestavond die van zolaat plaats zal vinden in blabla
    En voor de mensen die de hele dag waren uitgenodigd:
    We nodigen jullie uit om deze dag met ons door te brengen en verwachten jullie om zo laat bij het ouderlijk huis van de bruid. De feestavond zal plaatsvinden in blabla (zodat ze dat ook wisten).

Ook wij hadden RSVP, maar veel mensen begrepen het niet of hebben dit niet gedaan.

Succes, want ik vond het destijds ook een hele bevalling! Vooral omdat je in korte zinnen duidelijk wilt zijn en dat het ook nog eens mooi op het kaartje past. Pffff, straks weer ploeteren op het gebrootekaartje!

6. Female

Female Niet meer actief

Bedankt voor de antwoorden meiden!

Ik denk dat het zoiets wordt als: "De rest van de dag (en avond) willen we graag samen met jullie verder feesten in ons eigen paradijs"

Neem aan dat ze het dan wel begrijpen een aangezien we geen onderscheid maken tussen 'dag- en avond-gasten...'

Maar was idd lastig om het goed op papier te zetten...

We hebben er dus onder gezet of ze voor een bepaalde datum willen laten weten of ze er zijn... Maar ik ben nu vast ook heel dom: wat is de betekenis van RSVP precies? Hadden jullie die afkorting dan op de kaart gezet? :oops:

Groetjes

7. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    RSVP= response s'il vous plait (weet niet of ik het goed schrijf want zo goed is mijn frans niet), maar komt dus neer op dat je wil weten of iemand komt.

Wij hadden ervan gemaakt:
    RSVP bij afwezigheid-> zo werd direct iets duidelijker wat we ermee bedoelden en hoefden dus de mensen die wel kwamen ons niet allemaal op de hoogte te brengen.

Fijn dat je er verder helemaal uit bent gekomen. En natuurlijk alvast een hele fijne dag gewenst!

Share This Page