Hallo, Ik kom net terug van het CB met ons zoontje van bijna 3,5 maand. Hij doet erg veel spugen, de ene dag wat meer dan de andere dag... Maar best vervelend. Hij groeit gelukkig goed! Nutriton kan hij absoluut niet tegen, en hij krijst dan bijna de gehele dag van de pijn. Nu heb ik als tip van het CB gekregen om met rijstebloem zn fles in te dikken, als enige probeersel eigenlijk nog. Maar nu lees ik op het pak dat je maar 2 papflessen per dag mag geven. En dan 2/3 scheppen per fles van 200 cc. Moet ik gewoon 1 schep doen per fles?? en dan elke fles? Ik heb ook gelezen dan rijstebloem in de maag weer verdund en dus niet helpt tegen spugen? Is het misschien handig om overstappen naar andere voeding? Wij geven vanaf de geboorte al Nestle, en dit gaat eigenlijk super goed. (op spugen en lichte darmkrampjes na) Liefs F
Hallo, Rijstebloem wordt gezien als bijvoeding en geadviseerd vanaf de leeftijd van 4 maanden. Daarvoor zijn de darmpjes nog niet zover dat ze rijstebloem kunnen verdragen. Er zijn verschillende merken die speciale voedingen maken voor baby's die spugen. Het is ook belangrijk dat je zoontje niet te snel drinkt, als hij in 15 tot 20 minuten zijn fles leegdrinkt komt de voeding rustig in zijn maagje. De kans op spugen is dan minder. Groetjes Petra.