Ben je wel eens onzeker in je werk? Voor mij voelt het soms alsof ik de enige ben die er last van heeft...
Ja ik soms. Maar ik wil gewoon graag alles goed doen, en werk er pas 3 maanden en alles is nogal complex
Ik eigenlijk heel vaak... overal waar ik gewerkt heb. Lijk ook altijd een van de weinige te zijn die er last van heeft!
Soms, ik werk met gehandicapten en er achter komen wat er is is zo moeilijk en complex soms. Maar ook vragen de artsen is om mee te kijken en komen we er samen uit. Ik schroom niet om hulp te vragen. Laatst voor mijn functioneringsgesprek 380 feedback gevraagd aan verschillende collega's Dat gaf me eigenlijk juist veel zelfvertrouwen. Leuk, creatief, toegangelijk, duidelijk, praktisch, fijn samen werken, etc waren allemaal eigenschappen die naar voren kwamen. Ondanks dat spannend vragen was juist enorme bootst gekregen
Ja, vaak. Ik ben erg perfectionistisch ingesteld, wat ook erg belangrijk is in mijn werk. Ik moet erg accuraat werken anders ontstaan er problemen. Perfectionisme gaat vaak hand in hand met faalangst en zo bij mij ook. Gelukkig heb ik een ontzettend fijne manager die mij fantastisch kan aansturen.
Ja regelmatig wel. Doe mijn werk gewoon prima, altijd positieve feedback. Nooit een klacht gehad (terwijl dat in mijn werk echt wil regelmatig voorkomt hoor). En toch komt het regelmatig voor dat ik een beetje het gevoel heb dat ik maar wat doe ofzo..
Ja in alles.. denk ook altijd dat ik niks kan. Zou me graag laten omscholen maar geen idee precies in wat. En denk dan ook gelijk dat ik het niveau niet aan kan. Echt veeeeel te onzeker want kan het allemaal gewoon. Maar ergens zit er toch een stemmetje in Mn hoofd...
Ik heb gestemd op: ja, maar niet vaak. Dat geldt voor mijn huidige baan. In mij vorige baan was ik regelmatig onzeker. Vroeg me continu af of ik het wel goed deed. Kreeg heel erg het gevoel dat mijn mening er niet toe deed. Sinds januari heb ik een andere werkgever en dus een ander team. En bij dit team voel ik me een gelijke en hier durf ik mijn mening ook te geven, want ik weet dat mijn mening er nu wel toe doet.
Eigenlijk nooit, op dit moment dan. In het begin natuurlijk wel . Ik weet dat ik mijn werk goed doe. Mensen weten wat ze aan me hebben en ik heb wel geleerd dat als iets niet lukt, er altijd wel een andere manier is om het op te lossen.
Ik heb ook een nieuwe baan, werk er nu 3 weken. M.n. de ongeschreven regels zijn lastig. De "wij doen dat altijd zo" dingen, waarvan ik die anders gewend ben te om te doen. Ook het gevoel dat je nog niet het overzicht hebt en dingen vergeet te doen of verkeerd aanpakt. Dat iemand je iets nieuws uitlegd, dat je dan uiterst goed oplet, 2 dagen later wil je dat zelf doen en ga je twijfelen... was het nou zo..? of zo?. Dan eerst zelf wat aanklooien omdat het je toch al uitlegd is en je vraagt al zoveel enz. enz. Vervolgens zit je nog steeds te klooien en concludeer je dat je het toch weer moet vragen..zucht*.. "aan wie anders kan ik het vragen zodat ik niet dezelfde persoon weer hoef lastig te vallen".... en al van dat soort innerlijke dialogen In mijn vorige baan had ik dat totaal niet, nooit gehad! Maar daar werkte ik ook al ruim 11 jaar dus dan ken je alles en iedereen ook door en door. Maar ik heb zelf gekozen voor een nieuwe uitdaging en denk ook zeker wel dat het goed komt, het heeft gewoon tijd nodig. Maar nu dus regelmatig onzeker over dingen..
Ik heb gekozen voor regelmatig. Soms heb ik ook het gevoel dat ik gewoon maar wat aan het doen ben, maar krijg vaak te horen dat mensen graag met me werken, dus zal best iets goed doen
Nee gelukkig voel ik me heel zelfverzekerd. Als je het 5 jaar geleden had gevraagd. Dan had ik ja gestemd. Ben erin gegroeid, aangezien ik ook mijn zegje wilde doen. En anders alle disciplines over mij heen walsen. Andere nadeel, iedereen komt met hun problemen naar mij toe. Geeft mij ook wel weer een boost dat ze naar een meid komen van 24.
Nee, ik ben nooit onzeker in mijn werk. Ik weet dat ik er goed in ben. Ik weet van bijna alle procedures hoe ze opgestart moeten worden, wat er wel en niet gedaan moet worden etc. Als ik eens iets niet weet omdat het weinig voorkomt dan zoek ik het uit door online te kijken, de betreffende instantie te bellen of aan iemand op kantoor na te vragen. Ik vind het trouwens heerlijk om mensen in te werken en ik verzin graag nieuwe werkwijzen die efficiënter zijn.
Ja ik ben regelmatig onzeker in mijn werk. Ik moet soms mensen inwerken en veel aansturen, opdrachten geven e.d en ik ben totaal geen "leidinggevend type". Maar ik zit mijn tijd nog even uit, als het meezit gaan we dit jaar nog verhuizen en dan zoek ik daar wel een baan die hopelijk beter bij me past. Voor mij maakt het ook niet zo veel uit want ik studeer er naast en werk is voor mij nu meer als erbij. Lijkt me heel vervelend als je "vast" zit aan een baan waar je je niet goed in voelt.
Ik mis de optie ‘Nee, meestal niet’. Als ik zou zeggen, helemaal nooit, dan zou ik liegen. Maar over het algemeen niet. Ik zit al jaren in deze functie, weet vaak precies hoe ik dingen aan moet pakken. En als ik dat even niet weet, vraag ik hulp. Ik ken de organisatie goed, heb een goed netwerk. Ik weet wie ik moet hebben voor wat zeg maar. Mensen komen ook vaak naar me toe als ze iets hebben waar ze niet uitkomen. Dat laatste heeft bij mij erg geholpen. En voor het imposter syndrome ben ik denk ik te oud geworden.
Dan zal ik het geheim maar verklappen; iedereen doet maar wat. Echt iedereen. Jij, je collega’s, je baas, de juf van je kinderen, je huisarts, de minister president. Zodra je dat beseft, is met onzekerheid vaak ook gedaan.
Ik ben helemaal niet onzeker in m'n werk, ik weet dat ik het goed doe en waar ik het over heb. Toen ik net begon met m'n baan was het natuurlijk een heel ander verhaal... Waar ik wel onzeker over ben is m'n carrière. Ik weet dat er geen groeimogelijkheden zijn op m'n werk en als ik zelf niets doe, dan doe ik over 20 jaar nog steeds dit werk. Maar dan zou ik me om moeten laten scholen en ik heb geen idee hoe ik dat moet doen. Vooral niet nu ik bezig ben met ivf, dat gaat voor alles. En voor daarna, hoe ik pak ik zoiets aan terwijl er toch inkomen binnenkomt? Kortom, evengoed genoeg om onzeker over te zijn...
Ik ben wel eens onzeker in mijn werk. Mn bij nieuwe dingen of als ik te maken heb met hele hoog-van-de-toren-blazende mensen die in iedere huisartsenpraktijk wel zitten natuurlijk.
Ja hoor regelmatig. Ben onlangs ergens anders begonnen. Compleet een nieuwe sector en nog steeds zoekende, maar met vlagen merk ik dat ik zelfverzekerder word.