Wanneer stoppen met sporten?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Nelly, Oct 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nelly

Nelly Fanatiek lid

May 5, 2006
    2,955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hallo,

Om maar meteen met de deur in huis te vallen...
    Wanneer is het verstandig om te stoppen met sporten?

Ik ben nu bijna 7 weken zwanger van de tweede en het volleybalseizoen is net begonnen. Normaal duik ik fanatiek naar de grond om ballen te verdedigen, maar dat durf ik nu dus niet meer. Tot nu toe heb ik daar gelukkig nog geen opmerkingen over gehad, maar toch zal ik een keer mijn geheimpje moeten vertellen en dan willen ze natuurlijk ook weten wanneer ik stop...

Alvast bedankt!

Groetjes,
    Nelly

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi nelly,

Het allerbelangrijkste is, is om naar je eigen lichaam te luisteren. Het is juist goed om tijdens de zwangerschap lekker te blijven sporten maar je moet wel gaan opletten. Vanaf 12 weken komt de baarmoeder boven je schaambotje uit en dan is duiken naar de grond of een elleboog in je buik geen aanrader. Daarom is kan je nog wel 'gecontroleerd' trainen maar geen partijtjes of wedstrijden meer!

Imke

3. Nelly

Nelly Fanatiek lid

May 5, 2006
    2,955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Imke,

Bedankt voor je reactie.
    Ik had ergens ook al gelezen dat met 14 weken de baarmoeder boven het schaambeen uit komt, maar ik hou liever jouw marge van 12 weken aan.
    Bij mijn vorige zwangerschap was de fundushoogte s+3 (?) bij 15 weken. Ik weet niet in hoeverre dat van betekenis is bij een tweede zwangerschap.

Groetjes,
    Nelly

Share This Page