onze dochter is 3maanden oud . sinds enkele dagen geef ik haar 5x 180 en 6schepjes. Maar voor haar laatste papje om 22.00uur, moet ik haar steeds wakker maken, altijd uit een diepe slaap. Vandaag heeft ze om 06.30uur pap gehad dus normaal om 10.30uur moest ze terug eten. om 11.00uur geprobeerd, maar ze moest niets hebben! omstreeks 12.30 vroeg ze erom en heb ik haar papke gegeven. ik heb dus de indruk dat ze wil overgaan naar 4 voedingen. schema vandaag; 06.30uur 12.30uur 17.00uur en dan normaal 21.00uur .... weet niet goed hoe ik het moet doen nu ... weet iemand raad?
Haay haay,, Ik vind 3 maand wel een beetje vroeg om naar 4 flessen toe te gaan vooral omdat je pas bent begonnen met 5x 180/6 ,, het kan oowk de 3 maanden periode zijn,, Hier was die heel erg aanwezig,, Liam dronk minder goed,, soms echt amper en het was echt zow over ineens,, Misschien nog even aankijken hoe het gaat en anders even met je cb overleggen,, Owjah Liam ging met 4.5 maand naar 4 flessen en krijgt nu half groente hap erbij,, Hij was al meer dan 7.5 kilo voordat ik over ging,, Liefsz
Hier zitten we ruim 2 weken al op 4 flessen. Madelief wilde absoluut geen 5 flessen meer. Uiteindelijk alles een beetje opgeschoven waardoor we nu op een schema zitten van 8uur - 12uur - 16uur - 20uur. Madelief is een echte slaapkop, dus die slaapt ruim 12 uur s' nachts. Als je kindje eraan toe is geven ze dat zelf aan. Madelief drinkt over 24 uur meer met 4 flessen dan met 5. Ze groeit goed, is helder en vrolijk. Dus tja wat is jong om naar 4 flessen te gaan? Luister naar je kindje, want die is de baas! (nu nog wel, maar straks niet meer hopelijk) Succes ermee.
tja moeilijk. al die richtijnen. als je kindje het zelf aangeeft zou ik ook op de 4 overgaan. mijn dochter zat ook rond de 4 maand op vier flessen. mag het niet na 5 kg ofzo weet niet precies. als ze goed groeit en goed helder is kan het neit zo veel kwaad hoor. officieel mag het pas geloof ik als ze fruithapje ofzo erbij krijgen
Ons meisje zit ook al vanaf ze 3 maanden was op 4 flessen. Ze was in die maand 1,5 kg gegroeid,was ruim over de 6 kg,en van het cb mocht ik het direct proberen. We hebben haar 's avonds niet meer wakker gemaakt en ze sliep direct door tot de volgende ochtend 7 uur. Ze was er dus echt aan toe.Ik zou zeggen gewoon proberen,als ze honger hebben hoor je dat echt wel hoor. In ieder geval succes!
Het blijft wel lastig hoor. Ik moet Jasmine ook steeds wekken voor de laatste voeding. Soms vraag ik mijzelf ook wel eens af of ik haar niet lekker zal laten slapen, maar ik weet niet of ze het dan volhoudt tot de volgende morgen. Zij krijgt nu ook 5 x 180 +6 7.00 10.30-11.00 14.00-14.30 17.30-18.00 21.30 Meestal drinkt zij 2 flessen helemaal leeg, van de rest laat ze wel een beetje staan. Stel dat ik over zou willen gaan op 4 flessen, welke tijden zou ik dan moeten aanhouden. Wil wel graag de eerste fles om 7.00 blijven geven ivm werken en Jasmine wegbrengen naar gastouder.
Wij zitten nu net een paar dagen om 4 voedingen, maar dat kmt omdat Amber pas rond 8:30 wakker wordt. Daardoor is de laatste voeding tussen 21:30 en 22:30. Dat is gewoon een avondvoeding en daarom vond cb het prima! Ik geef 4 x 210/7
Toen wij naar 4 flessen gingen, lieten we de laatste fles gewoon weg (die van 23.00 uur). Ik zou dat dus eens uitproberen. De laatste kreeg hij dan om 19.30 geloof ik.
Wij waren een keer de fles van 23:00 vergeten te geven en meneertje sliep heerlijk door. Hij miste deze totaal niet. Gewoon uitproberen.
Hier ook een paar dagen 4 flessen geprobeerd. Hij sliep net zolang als met 5 flessen. Na 3 dagen vond Thijs het leuk om zich om te draaien en mocht hij niet meer ingebakerd worden. Met als gevolg weinig slaap, druk bewegen en veeeeeeel honger. Dus weer naar 5 voedingen gegaan. Over een poosje probeer ik het weer. Maak hem nu dus wakker uit zijn diepen slaap. Maar ja, kan niet alles tegelijk! Gewoon proberen dus, je merkt vanzelf wel of het kan!
Ik heb het zelfde probleem. Inmiddels krijgt mijn zoontje fruit en groentehap. Maar ik weet dat je de fles daarom nog niet mag laten vervallen. We moeten hem altijd wel voor z'n laatste fles wakker maken, dat is meestal rond 22.30/23.00. Hij krijgt nog steeds 180/6 en drinkt vaak ook nog niets eens z'n fles leeg. Kun je dan ook 210/7 om de 4,5/5uu geven? Hoe hebben jullie die overgang gemaakt?