hulp nodig...

Discussion in 'De lounge' started by frummeltje31, Aug 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    Hoi hoi,

Vanochtend kreeg ik te horen dat mijn vader en zijn vrouw uit elkaar gaan. Het initiatief komt van zijn vrouw. Ze hebben een zoontje, mijn half broertje.

Ik heb mijn vader gebeld en hij was helemaal kapot van verdriet. Heb hem nog nooit zo meegemaakt. Nu hebben ze al een lange tijd grote schulden, dit is hun eigen schuld zogezegd. (om een lang verhaal kort te maken)

We hebben dit absoluut niet aan zien komen en mijn vader zit er erg door heen. Hij wil niet zonder zijn vrouw en ook niet zonder Jason. Hij ziet het allemaal niet meer zitten. Nu kan mijn vader heel snel zichzelf helemaal omlaag kletsen e.d., maar maak me toch grote zorgen om hem.

Gelukkig mocht ik van hem contact met zijn zus zoeken en dat heb ik dan ook gedaan. Die gaat natuurlijk helpen, probleem is alleen dat zijn zus en ook zijn broers in Engeland wonen. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen.

Ik en mijn broer willen het liefst zo min mogelijk ons er in mengen. Dit omdat er in het verleden al genoeg gebeurd is en we geen problemen willen. Natuurlijk willen wel onze vader helpen, maar ik weet niet hoe.

Iemand tips??? Voel me rot over mijn vader, ondanks dat ik weet dat het ook zijn eigen schuld is. Wat moet ik doen??

2. catharin

catharin Fanatiek lid

Jan 5, 2010
    1,072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Een bezoekje vind hij misschien fijn. Maar in jou situatie zou ik heel
    voorzichtig zijn met teveel hulp bieden. Hem aanhoren en je medeleven tonen. Mischien tips geven over de schulden ed. maar zorg dat je op de achtergrond blijft en niet teveel in mengt
    zodat jullie mee gesleurt worden in de narigheid.
    Maar evengoed is het triest voor je vader en halfbroertje.
    Sterkte gewenst.

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Wat sneu zeg :( Denk dat je niet veel meer kunt doen dan je vader bijstaan... Probeer je er niet teveel in te mengen!

4. frummeltje31

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    het is ook niet mijn intentie om mij er in te mengen hoor. En daar behoedt ik mijn broer ook voor. Ik kan hem inderdaad alleen maar bijstaan. ik hoop dat zijn broers en zus wat voor hem kunnen doen. In de zin van hem helpen weer wat op de been te komen qua emoties. Misschien dat hij die kant op kan gaan om even bij te tanken.

Heb al contact gehad met zijn zus en zij belt me vanavond weer. Bedankt voor jullie berichtjes, doet me toch een beetje goed.

5. frummeltje31

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    Hier nog een een update. Ik heb veel contact met de zus van mijn vader en die heeft hem gesproken en ook zijn vrouw. Ze schrok behoorlijk van mijn vader want ook zij en zelfs zijn vrouw hebben hem nog nooit zo verdrietig gezien.

Positief is wel, dat ze maandag naar een counselor gaan, om toch wellicht hun huwelijk te redden en om uit de financiele problemen te gaan komen. Zijn zus houdt wekelijks contact met ons en met hun. Zo blijven mijn broer en ik erbuiten, maar worden we toch een beetje op de hoogte gehouden.

Ze houdt namelijk nog wel van hem, maar ze was het zat dat hij zoveel loog. Hopelijk gaan ze het redden, ik hoop het echt. Want ze horen gewoon bijelkaar. Heb hier verdorie nog meer moeite mee dan bij mijn eigen ouders! Dat was meer een opluchting toen die uitelkaar gingen.

Maar er gloort gelukkig een beetje hoop...

6. Jel

Jel Niet meer actief

Frummeltje, wat naar dat het niet lekker verliep tussen hun. Hopelijk is hun huwelijk nog te redden als ze in therapie hiervoor gaan.

Sterkte, ook voor hun.

7. frummeltje31

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    dank je wel meis! we blijven hoop houden...

Share This Page