dames, kheb jullie hulp nodig. Zal situatie even kort uitleggen. Schoonzusje (word 18 over 2 weken) is er pas achter gekomen dat ze zwanger is, een foutje. Ze denkt dat ze rond 5/6maanden is inmiddels, voelt het kindje ook al trappen dus ze is sowiso al een eind op weg. Hoe het precies zit dat ze het pas zo laat weet, weet ik niet want heb dr alleen nog maar via telefoon/sms gesproken. Morgen gaat ze naar een verloskundige en dan krijgt ze als het goed is ook echo zodat ze weet hoever ze is. Officieel woont ze nog bij dr ouders, maar als beroep is ze kindermeisje/matroos op binnenvaartschip dus eigenlijk alleen het weekend thuis. Ze heeft nog verkering, maar iedereen, incl zijzelf denkt dat het uit gaat. Ze wil hem nog wel een kans geven nu. Maar wie kan mij vertellen waar ze recht op heeft qua subsidies e.d.? (ze kan het zelf niet makkelijk uitzoeken, heeft geen internet)
Misschien kan ze hier eens kijken? tienermoeders | informatie voor zwangere meiden, jonge moeders en vaders of grootouders Deze info is ook bedoeld voor jonge moeders.
kijk eens op www.toeslagen.nl echter alles veranderd behoorlijk per 2012 en de nieuwe berekeningen zullen ws december 2011 pas op de site komen en dan kan ze ook berekeningen maken. Echter aangezien ze nog bij ouders thuis woont (staat ingeschreven) zal ze geeb huurtoeslag of alleenstaande ouderkorting kunnen krijgen nog geloof ik, maar is daar allemaal te berekenen bellen met de belastingdienst kan natuurlijk ook
Laat haar eens langsgaan bij maatschappelijk werk, dus kunnen haar op weg helpen en weten precies waar ze eventueel recht op heeft