Vanmorgen was de luier van Inge helemaal droog. Ze heeft die gister rond 20.00 uur omgekregen en rond 6.15 uur was die dus nog droog. Daar schrok ik toch wel een beetje van. Ik heb haar vandaag een extra flesje borstvoeding meegegeven naar het kinderdagverblijf en die is wel opgegaan, maar van een andere fles liet ze weer 50 cc staan. De groenten wilde ze ook niet, maar dat kan ik me goed voorstellen met dit weer. Net heeft ze wel weer goed gedronken, zo goed dat ze weer een deel heeft teruggespuugd. En ze is verder niet suf en gewoon vrolijk, maar toch ben ik er een beetje van geschrokken. Ze slaapt niet door, ja af en toe een paar nachten, maar de laatste tijd eigenlijk niet. Maar heeft nu net 2 nachten aardig doorgeslapen (gister van 20.30 tot 5.45 uur). Ik voelde me vanmorgen al helemala schuldig, had haar misschien toch wakker moeten maken. Zit nu te twijfelen wat ik vannacht zal doen. wat dneken jullei zal ik haar maar sowieso wakker maken voor een voeding? Ik kan zelf de nachtrust wel gebruiken, maar ja met dit weer heeft ze natuurlijk wel wat extra`s nodig. Ik kan haar wel wakker maken als ik naar bed ga, maar dan komt ze daarna elke 3 a 4 uur. Kan het ook gewoon rond 2 a 3 uur doen, als ze wel vaker wordt. Of er toch op vertrouwen dat ze het zelf wel regelt, maar na die droge luier vannacht vind ik dat toch wat dubieus. Gelukkig heeft ze het vandaag op het kinderdagverblijf goed gedaan en had ze net een grote plasluier. Sorry het is weer een veel te lang verhaal geworden groetjes Jessicad
keira word ook heel vaak wakker met een droge luier hoor, dat maakt ze goed door eigenlijk meteen te plassen als ik hem af doe...! maar goed, uiteindelijk is het de bedoeling dat ze idd snachts niet meer plassen toch? ik zou haar niet wakker maken, ze lsaapt omdat ze het nodig heeft.
Bedankt voor je antwoord. Nou Inge heeft me niet voor de keuze gezet en is vannacht fijn elke 2 uur wakker geworden, pff. Ze heeft krampjes van de ontlasting die dwars zit. Ze is nu al sinds donderdag bezig te poepen, maar het lukt niet echt en moet elke keer hard huilen bij het persen. Maar er komt niets of hele kleine vleugjes, dus dat schiet niet op. Ze krijg sinds 2 weken bijvoeding (zelfgemaakte groentenhap) en poepte tot donderdag gewoon elke dag. Ik weet dat het niet erg is als ze een paar dagen niet poepen, maar ze heeft er zo`n last van en dat vind ik zielig. Dus heeft er iemand tips om haar van de verstopping af te helpen? O ja en ik heb haar ook maar meteen elke keer aangelegd en ze heeft elke keer goed gedronken, dus vannacht weet ik zeker dat ze iig voldoende vocht binnen heeft.
Bedankt voor de tip. Ik meng nu borstvoeding door de groentenhap, je zou toch zeggen dat dat ook moet werken. Is hat dan verstandig om haar vandaag maar even alleen borstvoeding te geven? Ik wilde eigenlijk ook beginnen met fruit, maar dat kan ik waarschijnlijk beter even laten of niet?
O ja en ik heb de afgelopen week ook `s avonds wat pap gegeven van borstvoeding met rijstebloem, zou dit ook kunnen verstoppen?
Ik geef Eliza ook gewoon water tussendoor, bij de fruit hap, bij het brood en ook bij het warm eten. Op de middag krijgt ze een flesje water en baby thee.. Ze heeft echt dorst want ze drinkt het allemaal op. Terwijl ik dit wel vaker doe, dan drinkt ze misschien 3 slokjes, maar met dit warme weer gaat het allemaal op. Voor de rest eet ze ook alles gewoon op.. en heft mooie natte luiers.
Hier ook veel droge luiers hoor met dit warme weer. Afgelopen nacht heeft Yeline 1,5 flesje water leeggedronken en vanochtend had ze goed als droge luier al het vocht is door haar lichaam opgenomen omdat ze vreselijk zweet. Ik heb nu ook voor 's nachts een flesje water in haar bed staan en vul hem even weer aan als ik zelf op bed ga dat ze geen dorst hoeft te hebben. Ik zou je meisje niet apart wakker maken ik zou zeggen als ze echt dorst heeft geeft ze het wel aan, gewoon zoveel mogelijk vocht laten geven en een fruithapje is ook goed hoor daar zit ook genoeg vocht in.
Ook Kylian heeft wel eens last van verstoppingen gehad. Op advies van de dokter hebben we toen bij elke fles voeding een theelepeltje olie gedaan. En inderdaad het helpt als een tierelier. Het fijne is ook dat het op een korte termijn helpt, dus alles wat ze vandaag binnen krijgt heeft ze morgen plezier van. Nu hij meer vast voedsel eet zorg ik er gewoon voor dat zijn genoeg boter/jus door zijn warme eten zit en als hij een dag heeft waarop ik denk hmmm harde ontlasting en ik hoor hem drukken (kreunen) krijgt hij gewoon door zijn laatste fles weer een scheutje olie. Groetjes anita
Bedankt voor de tips, gelukkig gaat eht al weer goed. Ze heeft de afgelopen dagen alleen borstvoeding gehad en de vertopping is over. En ze heeft zo veel gedronken (elke 2 a 3 uur en `s nachts ook een paar keer) dat ze ook geen droge luiers meer heeft gehad.
Ik las in de lounge enkele dagen geleden dat het levensgevaarlijk zou zijn om een flesje in een kinderbedje te laten staan. Maar 'k weet helemaal niet of dat ook bij oudere kindjes gevaarlijk zou zijn (ik ben volop in opleiding op dit forum ). Kan het geen kwaad bij oudere kindjes?
Ik zou het eigenlijk niet weten. Als het erg warm is heb ik gewoon 1 in haar bedje liggen dat had ik eerder ook toen ik nog klein was zei mn moeder. Misschien is het alleen voor kleine kindjes maar ik heb er nog nooit van gehoord eigenlijk zal eens gaan googlen misschien vind ik het daar.