Hulp nodig!

Discussion in 'De lounge' started by Ladycake, Mar 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Samama

Samama Niet meer actief

Ik mag jouw hand schudden, zo ben ik ook.
    Dit heet smetvrees en is een dwangneurose ;) Google maar eens op smetvrees en dan zal je zien dat wat je nu noemt symptomen zijn die hierbij horen.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Ze zei toch ook dat ze poetsdrang heeft (volgens mij komt dat op hetzelfde neer als smetvrees).

3. Ladycake

Ladycake Bekend lid

May 14, 2011
    531
    0
    0
    Je kent mijn dochter nog niet :p.
    Nee maar gekheid alleen waarom zou ik haar kleren zo extreem vies laten worden dat ik vlekkenspul nodig ben terwijl een kliederschort zo aangetrokken is?

4. Ladycake

Ladycake Bekend lid

May 14, 2011
    531
    0
    0
    Bedankt! Lief bericht, doet me goed en zet mijn ogen open! :)

5. Ladycake

Ladycake Bekend lid

May 14, 2011
    531
    0
    0
    ik weet zeker dat ik geen smetvrees heb hoor, zo erg is het nou ook weer niet :)

6. Islah

Islah Niet meer actief

Ja, daarom zeg ik dat toch ook? Alleen ik snap niet waarom kleding waar vlekken in zitten weggegooid moeten worden... Zal wel met je smetvrees te maken hebben dan?

7. Ladycake

Ladycake Bekend lid

May 14, 2011
    531
    0
    0
    Als je eens beter leest zie je dat er staat "gekheid". Ik gooi heus niet zomaar kleding weg hoor.

8. Lamode

Lamode Bekend lid

Feb 19, 2014
    808
    185
    43
    Female
    Je geeft aan dat je kampt met meerdere problemen? Ik heb een hele zware jeugd gehad en dingen meegemaakt die gewoon niet oké waren! Dit heeft me getekend voor het leven, maar ergens in me hoofd dacht ik 'het gaat toch goed met me? Ik ga gewoon door'.
    Tot ik kinderen kreeg, toen begon ik TE extreem in dingen te worden. Het huishouden was er één van. Ik herken bepaalde dingen die je zegt en dit komt ook wel een beetje overeen met een dwangneurose. Alles moet zoals jij het wilt en wanneer jij het wilt.

Ik heb tijdens therapie geleerd dat veel mensen dwangneuroses ontwikkelen als ze onverwerkte dingen hebben waar ze mee zitten, want dat is immers het enige waar je nog een soort van 'controle' over kan hebben.
    Je geeft aan dat je therapie niet vergoed wordt? Heb je weleens erover gedacht om tweedelijns zorg aan te vragen? Dat is een psycholoog bij het GGZ en dat wordt wel vergoed, dit doe ik ook. En niet omdat ik een nut job ben :D maar omdat mijn problematiek niet met een paar sessies al over zijn. En misschien is dit bij jouw ook het geval. Dus ga het aankaarten bij je huisarts en misschien krijg je de doorverwijzing. Je kunt het altijd proberen.

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Zo herkenbaar.. Ik heb wel hulp gehad, mede doordat ik vanwege chronische pijn in een pijnrevalidatiecentrum bent geweest. Die pijn gaat nooit meer over, dus ik moet er leren mee te leven.

Ik ben een controlefreak, perfectionisch en er zit een verleden in van mij moeder. Mijn moeder was altijd bezig met het huishouden, sterker nog als ik aan denk, zie ik op haar knieën de vloer dweilen
    Ik wil graag dat mijn dochter een ander beeld heeft van d'r moeder..

Bij ons WAS ook altijd opgeruimd en schoon, zeker als er iemand langs kwam. Onverwachts, oeps dan baal ik als een stekker..

Ik stofzuigde 3x per dag vanwege de hondenharen. En ik mag niet stofzuigen!

Ik heb geleerd om het los te laten..
    Vergaat de wereld als ik niet 3x stofzuig? Die vraag stel ik me heel vaak.. Vergaat de wereld.. Of wat zijn de gevolgen..
    En wat is er belangrijker in het leven, je huishouden of je kind?
    En het hoeft echt gelijk het huishouden van een zwerver te worden, maar een beetje minder..

Om minder controle te hebben, hebben ze me geblinddoekt door de gangen laten lopen... Of aan een stok meelopen met een ander enz..

Vreemd genoeg heeft het me wel geholpen. Ik maak keuzes waar ik mijn energie aan verspil. En soms snauw ik mijn dochter ook wel eens af.. Maar ik zeg daarna altijd sorry met een dikke knuffel en leg het uit..

Share This Page