De naam al voor je zwanger bent

Discussie in 'Babynamen' gestart door Tanja mv 2, 4 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tanja mv 2

Tanja mv 2 Actief lid

1 aug 2014
    309
    0
    0
    limburg
    Hebben jullie dat ook al eens mee gemaakt .
    Wij hebben de namen al twee keer voor ik zwanger was uit gekozen.
    En de naam die we als eerste hadden dat geslacht hebben we ook gekregen.
    Bij de oudste hadden we eerst een meisjes naam en dat werd het ook.
    Bij de jongste hadden we eerst de jongensnaam en dit werdt het ook.
    Nu zijn we voor nummer 3 bezig en hebben we de jongens naam weer als eerste bedacht dus zal me benieuwen of we weer een jongen gaan krijgen is het een meisje hebben we de naam ook al ,maar toch .

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik wist onze meisjesnaam al vanaf dat ik een jaar of 16 was. Gelukkig vond mijn man het ook een mooie naam ;). De naam van ons zoontje hadden we bedacht toen we het geslacht van onze oudste nog niet wisten. Dat was dus een meisje en bij de 2e hebben we de jongensnaam die we toen bedacht hadden gebruikt.

3. Yep, bij beide zwangerschappen! :)

4. Pandorabeads

Pandorabeads Actief lid

14 mei 2011
    361
    0
    0
    Verpleegkundige
    Friesland
    Ik wou dat ik dat zeggen kon. Voor de eerste hadden we zowel voor een jongetje als een meisje de naam rond 15 weken. De jongensnaam trouwens al voor mijn zwangerschap. We hebben de meisjesnaam gebruikt, dus de jongensnaam staat nog. Nu komen we echter maar niet op een meisjesnaam...

5. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Ik heb als kind altijd geroepen dat als ik ooit een zoontje zou krijgen hij Mees zou gaan heten. (na het zien van de film het zakmes). En zie mijn banner...

Nu voor nr 2 nog geen jongens of meisjesnaam... dus dat wordt nog wat

6. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Jep ik wist de jongens en meisjes naam ook al voordat ik zwanger was!

7. Logan

Logan Niet meer actief

Hier ook. Staan allebei vast :).

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Bij de eerste wisten we het ook voor ik zwanger was. Dachten we. Want toen ik uiteindelijk zwanger was, vond ik die naam helemaal niet passen. Na de 20 weken echo werd ik wakker met een naam in mijn hoofd, die moest het worden.

Bij de tweede hebben we dus bewust gewacht tot na de 20 weken echo en ook die keer kreeg ik op een gegeven moment een naam die naar mijn idee perfect paste. Mijn man was het daar helaas niet mee eens, dus de jongste heeft toch een andere naam gekregen.

9. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Toen ik de eerste keer zwanger was hadden we meteen een jongensnaam die we toevallig allebei al mooi vonden voordat we elkaar ontmoeten :) kreeg toen een miskraam. Heb m natuurlijk ook niet kunnen gebruiken nog maar vraag me ook af of dat ik die naam nog wil gebruiken omdat die me zo doet denken aan die allereerste zwangerschap... Jammer genoeg hoef ik me er nog niet druk om te maken :)

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Jep hier ook al namen voordat ik zwanger was:)

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wij hebben 2 meisjesnamen en 2 jongensnamen uitgekozen voordat we zwanger waren, dat wisten we al toen we begonnen aan het proberen zwanger te worden verleden jaar in April. We waren het er beiden direct over eens, nog geen half uurtje over bezig geweest haha.

12. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Nee. We hadden wel namen maar die zijn het nooit geworden.

13. MamaMoes

MamaMoes Niet meer actief

Hier hetzelfde. Samen gehad over wanneer ik zou stoppen met de pil, en toen hadden we ook super snel vier namen. Mijn dochter heeft de naam gekregen die ik al van kibds af aan weet. Heel toevallig kwam mijn man daar ook mee!

14. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Ik had altijd namen die ik zeker wist dat die het zouden worden, en elke keer weer voor een totaal andere naam gekozen :D

15. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Meisjesnaam hebben we al jaren, lees een jaar of 6 :D Jongensnaam hebben we nooit kunnen kiezen.. dus het was gemakkelijk toen het een meisje bleek te zijn!

16. Tanja mv 2

Tanja mv 2 Actief lid

1 aug 2014
    309
    0
    0
    limburg
    We hebben nu weer twee namen die je maar zelden hoort ,dus heel makkelijk

17. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Al heel lang voordat ik zwanger was. Eerst de meisjenaam, 5.5j nu waarvan dochter de naam nu 11 weken draagt ♡
    Jongensnaam kwam iets later.

18. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    De meisjesnaam had ik al vanaf dat ik een jaar of 20 was (uit een soap.... haha), maar mijn vriend had wat overtuiging nodig. Pas een paar dagen voor mijn bevalling, zei hij dat hij ook niks leukers kon verzinnen dan deze naam. En nog steeds krijgen we bijna dagelijks te horen; wat een leuke naam! Het is een Amerikaanse naam die in het Nederlands gewoon hetzelfde klinkt (als je mn berichten van 5 jaar terug kan vinden, dan staat het vast wel ergens ;))
    De jongensnaam voor haar had ik zo'n 2 jaar voor ik kinderen kreeg en we besloten pas dat dit het zou worden in de laatste vijf minuten voor we naar de OK gingen. We hebben altijd gedacht dat de eerste een meid zou zijn.

19. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Nog lang niet in de buurt van zwanger zijn maar al wel gediscussieerd over de namen.
    We hebben 1 meisjesnaam en 1 jongensnaam, dus mocht het lukken zijn we voorzien.

20. misa

misa Niet meer actief

De eerste keer voor de zwangerschap, de tweede keer gekozen vlak na de 20 weken echo.

Deel Deze Pagina