Je hebt iid remover voor waterproof make up. Babyolie of kokosoliezij fijne removers, maar geen idee of je het ook voor waterproof gebruiken kan
Babyolie schijnt heel slecht te zijn voor de ogen, dus dat gebruik ik liever niet. Kokosolie of olijfolie gebruik ik wel gewoon.
Op mijn ogen wil ik liever geen agressieve reiniger gebruiken, dus ik doe het met amandelolie van kruidvat. (In die bruine flesjes) Gaat perfect.
Waarom is baby olie slecht en andere olie niet? Gebruik het al 20 jaar en nooit problemen met mijn ogen. Gebruik ook niet teveel olie dus het komt (zo goed als) niet in mijn ogen.
Babyolie is chemisch en bv. olijfolie of kokosolie natuurlijk. Er zitten in babyolie bestanddelen die oogontstekingen kunnen veroorzaken. En aangezien ik redelijk gevoelige ogen heb i.v.m allergieën wil ik dat liever niet. Ik houd sowieso niet van de geur van babyolie.
Met makeup reinigingsdoekjes (mijn voorkeur nivea) voor de gevoelige huid kreeg ik het er altijd goed af.
Ik heb altijd makeup remover van nivea. Met 2 lagen een blauwe en witte die moet je door elkaar schudden. Werkt super! Zelfs met lenzen!
Alle soorten olie zijn slecht voor je ogen dacht ik? Dus ik gebruik een 2 fasen make-up remover van Hema of Kruidvat eigen merk.