de vader van mijn kind werkt sinds kort weer en nu vraag ik me toch af ik heb toch ook recht op alimentatie. eerder werkte hij niet dus niks ontvasngen van en kale kip kun je niet plukken dus. hoe moet ik dat regelen hij heeft hem niet erkent
Als hij zijn kindje niet heeft erkent gaat nog moeilijker om Alimenatie. Als hij toch uit zijn eigen wil om alimenatie wil betalen kan je altijd overleggen. Dus rustig overleggen met hem, als hij niet wil dan heb je pech denk ik.....
Ik denk wel dat je er recht op hebt als hij natuurlijk erkend heeft enzo. kun je het niet ergens mij een rechtswinkel navragen het is tenslotten ook zijn kind
*hier heb ik een beetje "verstand" van* uhm... als hij uitkering krijgt dan kan hij ook alimentatie betalen. Dat is iets wat gewoon moet kunnen. Je kan het beste eerst met hem overleggen. mocht hij niks willen betalen dan moet je naar een advocaat gaan. En dan alimentatie gaan eisen. Wil hij hier niet aan mee werken en gaat hij ontkennen dat hij een kind heeft om het maar zo te zeggen. Dan kan je aangeven dat je een dna test wilt. Je kan die via een rechtbank doen maar je kan het ook op een andere manier doen http://www.mijndna.nl Hierop staat ook veel informatie. Deze testen zijn rechtsgeldig mits ze aan een aantal voorwaarden voldoen. Met de uitslag van deze test kan je naar de rechter stappen en zeggen dat je alimentatie wilt. Zo staat er op papier wie de biologische vader is en je kan alimentatie krijgen/eisen. Het kost wel veel tijd hoor. Ik ben zelf ook 2 jaar mee bezig geweest maar mijn ex heeft nooit willen meewerken en alleen maar willen tegen werken en dat heeft hij ook heel erg gedaan. succes!