hoi meiden heb even een vraagje voor een vriendin van me ze heeft een vriend die nu vast zit hier in nederland omdat hij illegaal is! hij zit nu al 5maanden vast! mijn vraag is ze wil hem graag hier houden en hij wil er ook alles aan doen maar goed wat ken je doen? iemand een idee?
nee ik heb dus geen idee ik wil der helpen! of om hem hier heen te krijgen of haar der eigen leven op te laten pakken!
Volgens mij is er weinig dat ze kunnen doen. Illegaal is illegaal.. Behalve een verblijfsvergunning aanvragen zit er niks anders op dan afwachten meen ik.
Denk het ook. Of kijken of je hier in nederland een verblijfsvergunning kan aanvragen ( grote kans dat hij wordt afgewezen) Of uitgezet worden naar je eigen land en daar opnieuw proberen een vergunning en inburgeringscursus aan te vragen.
Ja het gaat idd op deze manier. Als het goed is wordt hij het land uitgezet, en de hele procedure voor het verkrijgen van een verblijfsvergunning gaat dan beginnen. Misschien kun je meer vinden op www.ind.nl ? Succes, Selma2oo7
heey meiden bedankt ja vind het zo moeilijk! ik denk namelijk zelf dat het ook niet lukt maar goed dat is moeilijk om aan haar verstand te krijgen! zij blijft op hem wachten omdat ze van hem houd maar ja goed ze ken niet heel de leven blijven wachten.
Trouwen, zoals vroeger werkt in ieder geval niet meer. Maar vast in de zin van in de gevangenis? Heeft ie dan niet de kans op een verblijfsvergunning verspeelt? Aangezien ze toch naar iemands achtergrond kijken?
ja ind e gevangenis idd ben dus ook bang dat hij geen kans meer heeft! maar dacht misschien iemand die hier verstand van heeft ik niet namelijk! en die vriendin van me is heel erg onzeker en heeft smetvrees komt haast nooit buiten echt heel zielig probeer der te helpen om een nieuw leven op te bouwen met of zonder hem!
Ja tegenwoordig worden illegalen vast gezet op afwachting van hun uitzetting. Misschien dat het ook verschilt uit welk land je komt maar je wordt iig niet standaard geweigerd want een collega van me heeft sinds kort zijn vriendin uit Brasilie hier. Zij heeft daar alles aangevraagd en inburgeringscursus gevolgd.
ja als hij dat nu niet verspeeld heeft omdat hij illegaal het land uit is gezet. Weet niet precies hoe de regels zijn,maar kan me voorstellen dat hij dan misschien een bepaalde periode geen vergunning mag aanvragen, anders hadden ze dat hier wel in nederland kunnen doen.
Hij zal sowieso terug moeten en dan moet jouw vriendin een MVV aanvragen. Hij moet dan eerst de Nederlandse taaltoets doen in land van herkomst en jouw vriendin moet aan o.a. de inkomenseis voldoen. Pm me maar als je meer wilt weten, maar het is vrij moeilijk hoor, maar als ze aan alle eisen voldoet mogen ze geen vergunning weigeren. Heb zelf ook een buitenlandse man namelijk en we zijn op deze manier bezig gegaan.
Je kan in Nederland geen vergunning aanvragen als hij hier al is, de enigste optie is dat als ze getrouwd zijn naar Belgie gaan en daar een vergunning aanvragen en dan na 5 maanden kunnen ze terug naar nederland gaan dan krijgt hij ook zijn vergunning.
ja weet je ik vind het zo lastig ze heeft namelijk een uitkering dus ben bang dat zij het zoiezo niet voor elkaar krijgt om het aan te vragen!
nee dan krijgt ze geen verblijfsvergunning. De inkomenseis ligt nu ergens op de 1441.26 ecl. vakantie geld. Dan zou ze moeten gaan werken. De enigste optie die ze evt. kan doen is de Eu route. Daar moet ze wel getrouwd voor zijn, maar de kans dat haar parnter nog een vakantie visum krijgt is nihil ivm vesteging gevaar. Kijk anders even op www.buitenlandsepartner.nl Daar zit ook een advocaat die adviezen geeft en hier veel van af weet.
dat van belgie klopt ook niet. mijn oom is verhuisd naar belgie om zijn vrouw daar naar toe te kunnen halen maar dat gaat dus ook erg moeilijk en hij moet daar vijf jaar blijven wonen wil hij terug verhuizen naar nl.
Nou meid ik ben uiteindelijk ook naar Belgie verhuisd en na 5 maanden mogen ze gewoon terug, dus dat hij niet terug kan is echt onzin! Vele meiden waarmee ik omga zijn ondertussen na een aantal maanden weer terug gegaan. Moet hij zich even wat beter laten inlichten
Als hij vast zit, wordt hij uitgezet neem ik aan. Dan moet je info opzoeken bij de IND, en kijken wat voor stappen je kan ondernemen om hem hier heen te halen.
Vraag na wat voor soort uitkering ze heeft. Krijgt ze bijstand, dan houdt het op. Is ze jonger dan 21 jaar? Ook dan lukt het niet. Is hij tot ongewenst vreemdeling verklaard? Hij kan er voor kiezen om vrijwillig terug te keren naar het land van herkomst via het OIM. Dan wordt het ticket betaald, vaak krijg je dan ook nog wat zakgeld mee. Illegaal verblijf heeft geen gevolgen voor een toekomstige aanvraag. Niet altijd is een MVV (machtiging tot voorlopig verblijf) nodig. Dit hangt af van z'n nationaliteit. Dit geldt ook voor de verplichting tot het halen van het taalexamen. Voor de EU-route moet je inderdaad getrouwd zijn, tenzij ze samen een kind hebben, dan hoeft het niet. Werken is niet noodzakelijk. Wel andere inkomsten. Succes!