hulp over verblijfsverguning

Discussion in 'De lounge' started by djellybelly, Mar 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    Sorry maar voor de EU route moet je wel getrouwd zijn, wij zijn ook op het laatste moment getrouwd.
    Als Anste fay wilt kan ik haar de wetten eens mailen over de Eu route dan kan ze dit allemaal eens nalezen.
    Enne als hij geen MVV nodig zou hebben lijkt het mij dat hij nu niet als illegaal wordt gezien toch?

www.buitenlandsepartner.nl

En dan EU handboek even doorlezen daar staat alles in.

2. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Voor de EU-route hoef je niet getrouwd te zijn als er een kind in het spel is met een EU-nationaliteit. Een kind met een EU-nationaliteit (leeftijd maakt niets uit) mag ook gaan en staan in de EU, maar kan dit alleen samen met zijn vader/moeder uiteraard. Al komt de vader/moeder uit Timboektoe, ook hij/zij krijgt dan dezelfde rechten als zijn/haar kind.

Mensen die uit MVV-vrije landen komen mogen hier ook niet langer dan 3 maanden verblijven, dus blijven ze langer, dan zijn ze illegaal en kunnen ze uitgezet worden...

Ook ik zit met regelmaat op buitenlandsepartner.nl ;)

3. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    :rolleyes: ik heb een kind en wij moesten trouwen, ik heb met advocaten gesproken en ook via BP partner.
    Maar goed ik ga er geen ja of nee spelletje van maken.
    Ik heb ondertussen mijn verblijfs vergunning en mijn man en kind en die heeft toch echt de Eu nationaliteit.

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    gaan we nu ruzie maken om een eu-route? :(

5. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

het spijt me zeer voor dit topic dit was niet mijn bedoeling hij mag van mij gesloten worden, we gaan maar eens ff kijken wat ze ken doen!

super bedankt.

6. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    Absoluut niet hoor :) maar ik zelf heb hem doorlopen dus ik denk dat ik wel weet waar ik over spreek en vele meiden met mij die hem hebben doorlopen.
    Anste fay ik hoop dat je vriendin een oplossing kan vinden en dat haar vriend zo snel mogelijk een verblijfs vergunning krijgt.

7. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Hoi,

door al het gedoe gisteren met mijn buitenlandse kindje ;) ben ik er niet eerder aan toegekomen om te reageren.

Als je niet getrouwd zou zijn, maar wel een kindje met een EU-nationaliteit, dan kan je niet-EU-partner met het kindje naar een EU-land. Daar vraagt je kindje (al is 'ie een dag) dan verblijf aan. Ook hij mag wonen waar 'ie wil in de EU. Maar je kindje van een dag kan uiteraard niet alleen in dat land wonen, daar heeft hij zijn vader voor nodig. Al heeft deze dan geen EU-nationaliteit dan nog krijgt hij dezelfde rechten als je kindje.

Dit bovenste gaat echter niet op als de moeder met EU-nationaliteit tegelijkertijd mee gaat, want dan is het kindje niet meer alleen afhankelijk van zijn vader!

8. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Op verzoek Anstefay gesloten.

Share This Page