Hulp temperatuurkaartje FF

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door maxert, 11 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maxert

maxert Lid

28 mrt 2014
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,

ik hoop dat ik mijn bericht/vraag op de goede plaats post, zo nee dan hoor ik het graag. Ik heb recent FF gedownload en ben begonnen met tempen.

Nu lees ik overal dat na je ovulatie de temp redelijk wat moet stijgen en ik zie mooie kaartjes met flink wat pieken. Bij mij blijft dit uit.
    Mijn vraag is eigenlijk of de ovulatie die FF aangeeft wel klopt, omdat er weinig gebeurt met mijn temperatuur. Mijn vorige cyclus duurde 38 dagen (ben eind juli gestopt met anticonceptie) dus ik vraag me af of ik mn ei wel gehad heb...
    (NB op 10 september is er een dipje te zien, maar toen tempte ik een uurtje vroeger dan normaal..)

Groet Maxert

Bijgevoegde bestanden:

2. SanneLo

SanneLo Actief lid

24 mei 2012
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Maxert,

Ik ben ook nog geen expert in het tempen, maar volgens mij heb je op dag 17 wel je eisprong gehad.
    Na de dag van je eisprong blijft je temperatuur boven de gemiddelde lijn.
    Je hebt op 2 dpo een dip gehad.
    Deze dip is veroorzaakt door het gele lichaam (lege follikel wat over blijft na de eisprong).
    Tussen 1 en 5 dpo gaat het lichaam flink wat progesteron aanmaken en dat kan je soms zien door middel van een temp dip (dit heb ik even gekopieerd, zo is het aan mij uitgelegd!)

Nogmaals, ik ben geen ervaringsdeskundige, ik ben deze ronde ook begonnen met tempen.
    Succes!

Liefs

3. maxert

maxert Lid

28 mrt 2014
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je antwoord!

Mijn temperatuur is nog steeds onveranderd 36,5.

Ik vroeg me af..kan ik hieruit dan ook de conclusie trekken dat ik niet zwanger ben? Ik lees namelijk dat er dan een driefasig patroon is, en bij mij is het constant.

4. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Ik denk ook dat ff je eisprong goed heeft. Er is niet een grote stijging te zien, maar ik zie wel degelijk een verschil tussen je temp voor en na je eisprong. Voor gemiddeld 36.3 en na gemiddeld zo'n 36.5. Hij blijft idd wel redelijk constant na je ovulatie.
    Elk temperatuurkaartje is anders, je kunt m.b.v. temperaturen je eisprong vinden en wanneer deze hoog blijft na zo'n 14 dagen zou je kunnen testen. Zakt je temp, dan komt er waarschijnlijk een menstruatie aan.
    Je kunt nu niet zien of je zwanger bent of niet. Een driefasisch patroon is daar ook zeker niet voor nodig.

Deel Deze Pagina