Hallo iedereen, Het is dan eindelijk zover, ik heb me ingeschreven bij de sportschool. Vanmiddag ga ik voor het eerst en krijg ik ook een schema. Maar wilde graag een paar dingen weten voor de dames die al aan het fitnessen zijn. Hoevaak per week gaan jullie? Hoeveel uur per keer? Wat kan je het beste doen voor af te vallen? Aan mijn boven armen heb ik van dat hangvet, dat wil ik graag wegkrijgen maar ik wil absoluut niet zo een muscle vrouw worden haha iemand tips?
Dat zijn allemaal vragen die je fitness instructeur zal beantwoorden als je gaat. Als het goed is krijg je een schema dat is afgestemd op jouw doel en op wat je kan.
Ja daar dacht ik ook al aan, maar in mijn omgeving hoor ik heel vaak, oh die stellen gewoon wat samen, dat zijn amateurs, daarom ben ik op zoek naar iemand die al echt resultaat heeft geboekt.
je kunt idd goed advies inwinnen bij de instructeurs... ik zelf ga/ging altijd minimaal 2 en probeerde toch echt 3 keer te gaan. Maar dat wisselde ik wel af met groepslessen omdat ik die leuker vind...
In tegenstelling tot wat veel vrouwen denken: krachtttraining! Krachttraining zorgt voor grotere spiermassa, hoe groter de spiermassa hoe groter de vetverbranding, ook in ruststand. Een fitness instructeut kan jou prima adviseren.. Hoe komen die anderen erbij dat dat amateurs zijn? Door krachttraining zal je niet direct afvallen (spieren wegen meer dan vet), wel zal je slanker worden. En neem aan dat dit de bedoeling is? Duizend herhalingen van 5 kilo?? Daar bereik je niets mee!
geloof me, je wordt echt niet musculer... groot.. zoals die grote bodybuilders hoor van een beetje krachttraining haha. Vrouwen zitten sowieso anders in elkaar qua bouw (uitzonderingen daargelaten) Krachttraining heeft bij mij de voorkeur, heb het dik een jaar gedaan, met heeel streng bodybuilding dieet.. Nou geloof me.. ik was strakker inderdaad, maar echt geen heuze bodybuildster!! wish i were!
oh en ik pakte met krachttraining soms zwaarder als sommige mannen bij mij op de sportschool. cardio deed ik maar een beetje. Wat het namelijk is... alleen cardio val je wel van af.. maar.. je wordt slap. dus die combi met krachttraining moet je echt doen. en het is heerlijk om als vrouw zijn zoveel kracht uit te kunnen oefenen,. zeker als je al wat getraind ben. ik kan in ieder geval niet wachten tot ik weer kan beginnen na de bevalling !
Ik heb gehoord dat je die slappe bovenarmvellen niet weg kan krijgen met sporten. Volgens mij zijn die instructeurs op die sportscholen echt wel geschoold in hun werk, dus ze zullen niet zomaar een advies geven. Succes vanmiddag.
ja als je strakkere armen wilt helpt krachttraining inderdaad. het maakt ze steviger. wat sjorsje zegt.. als het inderdaad puur vel is wat slap is .. dat word lastig. (van bijv veel gewichtsverlies) je kan je inderdaad goed laten informeren bij de sportschool.
ik denk dat ze je conditionele krachttraining laten doen. dat wat minder gewicht als echt krachttraining, maar meerdere setjes herhalen. dan krijg je meer definitie en dus slankere armen. (als ik train kreeg ik vrij stevige sterke armen.. is maar net wat je wilt en mooi vind!! ) succes in ieder geval!