Hulp van instanties bij babyuitzet

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door anne93, 5 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anne93

anne93 Lid

21 feb 2015
    38
    0
    0
    Haai haai

Ik heb een vraagje. Zijn er hier mama's die Hulp hebben gekregen van instanties met spullen voor hun baby? Hoe kan je die Hulp aanvragen en bij wie?

In het kort waarom ik het vraag.. ik ben 28 weken zwanger.. in het begin ging het gewoon nog redelijk goed.. me vriend dronk veel maar toen ik 15 weken was werd het zo erg.. dat hij nu in detox er voor zit.. Hij raakte ze baan kwijt en zitten nu met alleen een uitkering en me vriend zit nog in de schuldsarnering.. omdat we nog heel veel nodig hebben voor de kleine uk.. kwam de buurvrouw met de tip van de instanties die helpen maar kon mij niet zeggen welke dit zijn.. ik hoop dat iemand weer bij welke instanties ik terecht kan...

2. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    #2 Tonks, 5 aug 2015
    Laatst bewerkt: 5 aug 2015
  3. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Wat heb je nog nodig? Misschien kunnen mensen van het forum je helpen?

4. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Dit.
    En plaats eens een oproepje op de lokale FBgroep (weggeefhoek o.i.d.).
    Ik heb daar zelf veel babyspullen weggegeven (wij dachten dat er geen kindjes meer zouden komen;)) en nu dus gelukkig ook weer veel spullen terug gekregen:D

5. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij ons CB staat een kast met gebruikte kleertjes, iedereen mag er vrij kleertjes achterlaten en uitkiezen. We wonen wel in een klein dorp, misschien dat het niet overal is.

6. Maya1982

Maya1982 Actief lid

7 okt 2014
    140
    0
    0
    Ten eerste een compliment voor jou en je vriend! Goed dat jullie de jezelf (in geval van vriend) en de situatie zo aan het aanpakken zijn, mede in belang van kindje. Respect daarvoor.

Probeer het Leger des Heils en stichting Humanitas eens met deze vraag. Dit zijn wel de organisaties die hier vaak wel wat mee kunnen. Daarnaast kun je evt. contact zoeken met een kerk in je gemeente. Vanuit dergelijke gemeenschappen wil ook nog wel eens flink hulp geboden worden in dit soort situaties.
    Daarnaast gebruik maken van social media. Laat weten dat je een baby uitzet bij elkaar probeert te krijgen, maar een klein budget hebt. Mogelijk best veel mensen die nog wat over hebben en het jou wel willen geven. Tot slot ook even met gemeente (evt. met hulp van maatschappelijk werk) contact zoeken. Voor sommige noodzakelijke spullen (zoals bed) kun je mogelijk bijzondere bijstand krijgen.

Succes!

7. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
  8. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    De bijzondere bijstand van de gemeente waar je woonachtig bent?

9. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Slimmeboefjes heeft kledingpakketten
    En de gemeente heeft als het goed is een potje met geld waaruit je sowieso kan lenen voor de uitzet en soms is het zelfs een gift.

Ik ben zelf nu ook oa hier naar op zoek. Mocht ik nog iets vinden laat ik je het wel weten

Ik wil je in ieder geval veel succes wensen in deze moeilijke periode!

10. anne93

anne93 Lid

21 feb 2015
    38
    0
    0
    Dankjulliewel allemaal! Door familie omstandigheden kon ik even niet eerder reageren. Ik heb woensdag een gesprek gemaakt met de maatschappelijk werkster! Ik ga maandag gelijk weer rond bellen! En ga nu meteen even verder kijken naar jullie tips!

Het gaat gelukkig om te kleine dingen op het lijstje kinderwagen en kamertje heb ik gratis van marktplaats af. Dus uit eindelijk zal het wel goed komen hoop ik!

Waar een wil is is een weg

11. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Je kunt trouwens wellicht ook bij je verloskundige terecht, die van ons zamelt spullen in voor vrouwen die het minder breed hebben!

Deel Deze Pagina