Net is mijn vulling eruit gegaan van de kies waar ik 3 maanden geleden een wortelkanaalbehandeling heb gehad... kan dit problemen veroorzaken, of kan ik hier rustig aankomende week de tandarts voor bellen...? wil namelijk niet dat ik straks weer met een abces in mijn kaak rondloop:S.. het smaakt overigens erg bitter lijkt het wel, voelt ook alsof er een gapend gat in mijn tand zit... maar wachten tot maandag? het doet overigens geen pijn, maar die zenuw is al zo dood als wat natuurlijk , had trouwens wel hele tijd zon drukkend gevoel tot ie er nu dus uit is (gebeurde gewoon uit het niks zat niks te eten oid....)
Haha je lijk mij wel! Mijn kies breekt ook telkens af (ook wortelkanaal) en dan maakt de tandarts hem weer braaf en pardoes een paar maanden later is ie weer kapot. Ik heb er nooit geen pijn aan gehad aan een dode kies wel soms pijnlijk langs je tong of wang als er scherpe puntjes aanzitten. Weet wel dat op ten duur het gewoonweg niet meer te maken valt en dan word het een dure grap met kroon of brug! Dus denk dat je prima kan wachten hoor tot maandag. Bittere smaak ken ik ook is de opvulling van je kies.
Kan je niet weekend tandarts bellen voor een noodvullingkje? Die bestaan nl en zitten er ook zo op is het gat weer even dicht en dan volgende week een goede vulling laten zetten... Ik heb dit soort dingen ook altijd voor het weekend
Je kan er suikervrije kauwgom in doen. Zenuw is er helemaal uit, goed schoonhouden en maandag bellen.
Bedankt voor jullie reacties! Ben net bij de nieuwe tandarts geweest mijn gat wordt eind van de maand gevuld, een kroon is volgens deze tandarts (nog) niet nodig...whihoeee... iig geen last van gehad in t weekend en nu ook niet