Hallo, Ik heb nu 3x een miskraam gehad, (5w, 8w, en 15,5w) nu moet ik volgende week vrijdag naar de gyn voor onderzoeken e.d. Heeft iemand hier ervaring in? Wat kan ik verwachten? Groetjes, Lola
Hoi Lola, Ik heb inmiddels ook onderzoeken gehad na een aantal MK's. Er zal bloed worden afgenomen van jou en je partner en dit zal op een aantal zaken worden gecontroleerd. Oa. op chromosomen, bloedstolling, progesteron. De eerste uitslagen zul je waarschijnlijk met een aantal weken al krijgen, het chromosomenonderzoek duurt ca 3 maanden. Sterkte met alles meid!
@ Inez: Dank je voor je antwoord... Het chromosonen onderzoek kan ik pas begin januari doen (helaas) omdat mijn laatste MK nog niet lang genoeg terug is.. Moet 10 weken tussen zitten geloof ik?! Of heb ik het mis? Dus eigenlijk is het een kwestie van alleen maar bloedonderzoeken?
Ook ik heb 3 miskramen gehad en alle onderzoeken achter de rug. Overigens allemaal goed, dus MK's waren waarschijnlijk gewoon dikke pech. Het onderzoeken is idd een kwestie van bloed afnemen bij jou en voor het chromosoomonderzoek ook bij je partner. Wat betreft dat chromosoom onderzoek en 10 weken wachten na je mk.....hmm...........zegt mij niks. Wat zou daar de reden voor zijn? Ik zou daar even goed naar informeren anders moet je nog langer wachten, bedoel de uitslag laat al ruim 13 weken op zich wachten dus als je dan pas in januari kan wordt het helemaal zo'n lange tijd. Sterkte en succes. Oh en by the way...............geef de hoop zeker niet op meis, zie mijn banner!
Hoi Abigail, Bedankt voor je antwoord! Ik ga dat van die chromosonenonderzoek even vragen vrijdag bij de gyn. Zou het ook erg vreemd vinden! Jij nog gefeliciteerd met je zwangerschap! Super dat het gelukt is en dat je kindje nog lekker warm bij jou in je buik kan groeien! Ik ben over het algemeen heel positief ingesteld dus ik ga er van uit dat het allemaal wel goed komt!
Moet je ook gewoon blijven doen hoor! Dippies hebben we allemaal, maar als de overhand maar positief is komen we dr wel. Go for it girl!
hoi lola, bij mij zeiden ze dat er minimaal 8 weken tussen moest zitten het gaat erom dat er geen hcg meer in je bloed zit of resten van de mk want dan kunnen de onderzoeken een afwijkend resultaat weergeven. Ik kwam dus de eerste keer ook voor niets bij de gyn, maar die zei laat maar even bloedprikken en als het bloed goed is dan kom je over 2 weken terug en dan doen we dan de onderzoeken en dat was een dikke 7 weken na mijn miskraam. Dus misschien kan de gyn anders ook bij jou bloedprikken dan kun je misschien ook al eerder terecht voor het chromosomenonderzoek. Heel veel succes. Als het goed is krijgen we 18 december al uitslagen en anders wordt het na de kerst. In het nieuwe succesvolle jaar 2008. xxx Joyce
Mij is het ook niet bekend, dat er een minimale periode moet zitten tussen een MK en onderzoeken. Bij mij is voor bijna alle onderzoeken 2 weken na de MK afgenomen. Alleen voor progesteron is in de derde week van m'n cyclus geprikt.
Wij kregen 3,5 week na curretage het chromosomenonderzoek. Het bloedstollingsonderzoek moet 2 of 3 maand na de currretage omdat het anders een verkeerd beeld kon geven. Dus die hebben we nog tegoed.