Ik begrijp er niks van, ik zal de situatie schetsen. Onze kleine man is bijna 9 maanden en eet goed: 's morgens pap (180/6) en fruithap (vers, altijd iets met banaan). Tussen de middag flesje 90/3 en een halve tot een hele boterham met boter. Rond half vier flesje 90/3 en wat tussendoor. Soms fruit, soms rijstewafel of crackertje. Tussendoor wat water, thee of sap. Rond 18 uur groentehap en rond 19/19.30 nog zo'n 100 cc (ik bied 150/5 aan, maar dat gaat bijna nooit op). Nu gebeurt het de laatste week dat hij binnen 10 min na de melkflessen (niet na de pap) een golf spuugt. Het is niet zomaar een mondje terug, maar echt een flinke golf, soms wel tot twee keer. Ik begrijp niet waardoor dat komt. Hij krijgt die melk al vanaf 6 maanden. Het zou kunnen dat hij te veel binnen heeft gekregen, dat zou ik 's avonds nog wel begrijpen. Hij eet erg goed groente (veelal vers, soms als hij een potje van 8 maanden krijgt, lijkt het niet genoeg want hij huilt als het op is). Maar tussen de middag en in de namiddag is het flesje het eerste dat hij krijgt na het slapen, dus dan zou je denken dat hij wel wat lust en het ook binnen kan houden. Hij lijkt er overigens geen last van te hebben, want ik zie het spugen totaal niet aankomen en hij lacht daarna ook weer even vrolijk. Wat kan dit zijn? Toch te veel melk? Te snel? De hoeveelheden in de middag heb ik al gesplitst naar 2 x 90 cc want eenmaal een grote fles tussen de middag gaat er niet in. Dus dat valt ook mee... Qua allergie kan ik ook niks bedenken, ik heb onlangs niks aangepast of ets nieuws gegeven. En als het een virusje is, waarom dan alleen na de melk spugen? Iemans enig idee? Thanks!
Misschien te vloeibaar op een lege maag? Zou de flessen overdag direct na wat eten geven en niet pas na een uur. En mss 's ochtends ook een boterham en s avonds een papfles voor het slapen gaan?