Hai, ik heb wat korte vraagjes over de borstvoeding; * Mijn zoontje is nu bijna 5 weken, vanaf wanneer geef je hem weer twee borsten? Na 3 dagen werd mij gezegd dat ik zo'n goede voeding had dat ik wel over kon gaan op 1 borst. Maar nu wordt hij toch ouder dus dan zou hij toch meer moeten drinken misschien? Ik vroeg dit bij mijn eerste bezoek aan het bureau maar kreeg niet echt duidelijk antwoord en het werd een beetje aan mij gelaten. * Tijdens de zwangerschap mocht je geen kaas van rauwe melk (ongepasteuriseerd) eten, mag dat wel tijdens de borstvoeding? * Hoe weet ik dat mijn borst leeg is? Ik voel wel dat ie slapper is, maar mijn zoontje drinkt er vlot nog melk uit, dus hoe zie ik dat ie leeg is? Alvast bedankt voor de antwoorden! Groetjes mowtom
je hoeft niet persee weer aan twee borsten te gaan voeden. borstvoeding is een principe van vraag en aanbod. wanneer je zoontje aan 1 borst per voeding drinkt en voldoende groeit, tevreden is en voldoende plast dan gaat dit prima. jou borsten zijn er intussen op ingesteld dat ze voldoende voeding moeten produceren voor 1 volledige voeding. wanneer je kind ouder word gaat het wat krachtiger zuiger, komt soms wat vaker dit zijn momenten dat je borstvoeding zich aan gaat passen aan de behoefte van het kind. gaat wat meer produceren en je kind kijgt weer voldoende. Je borsten raken eigenlijk nooit helemaal leeg. je borsten blijven continu melk produceren. wel zie je vaak dat tegen de tijd dat een kind aan de borst gaat er iets meer spanning op de borsten komt en dat wanneer een kind net heeft gedronken de borsten slapper aanvoelen. tijdens de borstvoedingsperiode is er geen bezwaar tegen kazen of ongepasteuriseerd melk. je mag eigenlijk alles gewoon eten en drinken. let met kruiden wel op hoe je kind daarop reageert