Wie heeft er een Airtrack?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Baileyy, 7 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Mijn zoontje zit op Freerunnen. Nu wil hij graag een airtrack kopen van zijn geld dat hij heeft gespaard om lekker te oefenen buiten.
    Hij is 9 en hij denkt dat hij er veel mee kan.

Die dingen zijn behoorlijk duur, dus ik vraag me af of het wel toegevoegde waarde heeft. We hebben al een trampoline.
    Hij wil de airtrack er dan bij gebruiken.
    Maar is het dan handig om 3 Airtracks te kopen van 1 meter lang die je dan aan elkaar kan koppelen of apart kan gebruiken. Of juist een airtrack van 3 meter?

Wie hebben er zo'n ding en hoe bevalt dat?

Moet ik nog letten op bepaalde merken?

Hij heeft het gevraagd bij de freerun les maar ja die promoten natuurlijk het duurdere merk waar zij mee samen werken ;)

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Mijn jongste dochter heeft een airtrack van drie meter. Ze woont er zo wat op, hier is het dus een (heel) groot succes. Wat qua afmetingen handig is, ligt denk ik vooral aan de ruimte die je hebt. Het voordeel van een langere is natuurlijk dat je geen naden hebt en ik denk dat het ook goedkoper is dan meerdere kleinere? Maar ik heb geen ervaring met freerunnen, dus geen idee wat daarvoor handig is…mijn dochter heeft hem ivm turnen. Ze heeft er trouwens wel een van 20 cm dik, daar kun je meer trucs op volgens mij dan op een van 10 cm. Trampoline hebben we ook trouwens, maar daar zat ze amper meer op. Airtrack is ook wel echt anders.

Baileyy vindt dit leuk.
  3. Butchke

Butchke Niet meer actief

Hier juist andersom. Dochter turnt op selectie niveau, maar maakt veel meer gebruik van de trampoline. Echt dagelijks en veel!
    Wij hebben een airtrack van 5,5m lang en 25cm dik. Ding wordt amper gebruikt :confused:

Andere dochter doet ook aan freerunning en laat de airtrack ook links liggen.

4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Mijn oudste zit ook op freerunnen en wilde er ook graag 1. Tot een vriendje van hem er 1 had en hem nooit gebruikte. Ik denk dat het toch een beetje zonde van het geld is. Hier een dochter op selectie turnen en beiden gebruiken de trampolines veel. Geen idee of dat kan, of dat je dat al hebt, voor mijn kinderen maakte de grootte veel uit. Sowieso was rond niet handig, we hebben nu een grote ovale en iets kleinere rechthoekige, daar kunnen ze echt wel flinke kunsten op

5. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Oh wat zonde.
    Komt dat dan omdat hij er niet standaard ligt en de trampoline altijd klaar voor gebruik? Of gewoon om de mogelijkheden zelf?

Mijn zoon wil hem dus gaan combineren met de trampoline. Maarja zonde als dat ding dan gekocht wordt en niet gebruikt..

6. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Wat voor airtrack heeft zijn vriendje dan?
    Een trampoline hebben we en ook een best grote. Daar doet hij veel mee ja. Maar hij wil nu dus aanlopen nemen en dat doet hij nu vanaf de grasmat. Alleen dat veert natuurlijk niet.

7. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Dat was ook het idee van zoon, maar ik zou hem niet meer kopen.
    Is een heel groot gevaarte wat je toch weer ergens moet zien te laten, dus hij ligt meestal gigantisch in de weg in het tuinhuis ( past er alleen diagonaal in). Laten liggen op het gras ruïneert mijn grasveld. Ik vind hem niet zo erg fijn veren en nog steeds best hard als je eraf springt voor je enkels en knieën. Trampoline maakt wel overuren bij ons.

Butchke vindt dit leuk.
  8. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Hmm oke goede info. Bij ons blijft ie ook niet liggen. Ik dacht dat die dingen heel makkelijk leeg en opgepompt konden worden, ivm opbergen ook. Maar dat is in de praktijk dus niet zo?

9. Butchke

Butchke Niet meer actief

Dat idd, je moet m telkens oppompen. Nu is dat het werk niet overigens, ding is binnen een minuut vol. Maar ze vinden het beiden toch niet lekker genoeg veren. Daarnaast maken ze beiden bij turnen en freerunning ook gebruik van airtracks waardoor het ook niet ‘speciaal’ genoeg is.

10. Butchke

Butchke Niet meer actief

Precies dit idd!

11. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Hier een airtrack van 3 meter. Word Hier nu weer meer gebruikt mooier weer. Hier geen trampo. Dochter heeft deels zelf betaald en deels van sint.

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Hier ligt hij ‘gewoon’ in haar kamer. Alleen met stofzuigen ligt hij in de weg. ;) Van de zomer hoopvol dat hij buiten kan liggen en dan als het weer weer minder wordt, weer naar haar kamer.

Deel Deze Pagina