Had in een ander topic al gereageerd, ben erg benieuwd hoe het is afgelopen? Misschien toch een idee een keertje met je ouders te praten? Ik denk dat een ongeplande zwangerschap heel wat harder aankomt dan dat je ze vertelt dat je sex hebt... Ze zullen je heus niet de deur uit zetten..
Heey meis, ik snap je wel. Ik had ook ouders waaraan ik niet kon vertellen dat ik al sex had. Ik denk alleen wel dat je goed moet realiseren dat je dit niet voor eeuwig kunt verbergen voor je ouders. En ik zou het heel raar vinden als je ouders er raar op reageren terwijl je al 1,5 jaar met je vriend hebt. Ookal sta ik absoluut niet achter liegen, desnoods zeg je dat je eerste keer op die vakantie was. En dat je omdat je netjes aan de pil bent, jullie het zonder condoom hebben gedaan. Maar dat je later van iemand hoorde dat de pil soms niet meer werkt bij een blaasontstekingskuur. En dat je daarom heel erg bang bent dat je zwanger bent. Dan kan je samen een test halen. Wat ik je wel wil afraden is eerst een test te doen en het daarna te vertellen. Want stel je voor dat je wel zwanger bent, dan moet je je ouders 2 dingen vertellen. En je moeder en vader merken waarschijnlijk nu toch wel dat je spanning hebt, dus waarschijnlijk verdenken ze je nu al ergens van. Wat je niet moet vergeten, is dat als je eerst verteld dat je sex hebt, en daarna verteld waar je bang voor bent, je veel verstandiger over komt als dat je verteld van he mam, ik heb sex en ik ben zwanger. Je bent tenslotte nu niet aan de pil om zwanger te worden of niet? Praat hier ook goed met je vriend over en vertel het als je dat prettig vind samen. En even hoe ik er over denk, 16 is geen rare leeftijd om sex te hebben hoor, tegenwoordig zijn ze al 12 (wat ik dan weer niet vind kunnen)
ff reactie hierop hoor. Ik heb mijn ouders ook niet verteld van joh paps en mams, ik heb sex gehad. k ga daar echt niet over praten met mijn ouders hoor. Tja nu kan ik het niet meer verbergen maar er is ook zoiets als privacy. En idd 16 is echt geen rare leeftijd. Ouders weten meer dan je denkt. Ik hoop dat het goed uitpakt voor jullie, wat dat ook moge zijn. Liefs
Ik denk ook: zouden ze het niet al vermoeden? Je bent 16, hebt anderhalf jaar verkering, bent mee op vakantie geweest. Vaak weten ouders het wel, maar durven ze het ook neit te vragen. Ik vind wel dat de keus bij jou ligt of je het ze wel of niet wilt vertellen. Wel vind ik dat je actie meot ondernemen, testen of je zwanger bent. Maar even een vraagje: weet je al iets meer? Heb je al actie ondernomen?
och meis wat kan ik me goed voorstellen hoe je je voelt mijn ouders wisten ook van niets en ik had op mijn 16e ook een vriendeje al 1 jaar lang en mijn moeder vond condooms. eerst was ze boos en heb haar toen uitgelegd dat het juist verstandig van me was en dat ik graag aan de pil wilde om problemen te voorkomen uiteindelijk vond het ze het wijs en ben ik samen met haar naar de dokter geggaan. vergeet niet dat je nu met een grote angst zit en ik hoop voor je dat je nog niet zwanger bent. als het wel zo is zal je het ook moeten vertellen wat je dan ook gaat beslissen. dus je kan ervoor kiezen om het voor een test of enkel wanneer je zwanger blijkt te zijn. ga eerst eens naar de huisarts die heeft ook een geheimhoudingsplicht en het is goed als hij weet dat je al sex hebt dan kan hij rekening houden met bepaalde medicijnen die anders je pil zouden belemmeren. ik vind het wel SUPERGOED van je dat je er hier iig over praat en een juiste beslissing wil nemen. blijf er niet mee rondlopen!
Gewoon testen met een kv testje lijkt me heel simpel en heb je ook geen dokters gerommel, als die negatief is kan je altijd nog naar de dokter. En gewoon je pil daarna goed slikken dan hoef je ook niemand te vertellen dat je sex hebt. Liefs
Je kunt ook naar de GGD (of heet dat nu inmiddels anders?) Daar kun je je anoniem laten testen op geslachtsziektes, zwangerschap etc. Op deze manier hoef je niet naar je huisarts of naar de winkel voor een test als je dat niet durft. De mensen die daar werken zullen er echt niet gek tegenaan kijken hoor, zij zijn er voor jou!
Dat is een goede tip! En bij de GGD weet ook niemand waarom je daar bent. Misschien kom je wel voor tips over vacinaties. Lijkt me een goede, anonieme manier.
Ik ben het eens met deze meiden dat eerlijkheid toch een belangrijk issue hier is. Jij moet door met je ouders en uiteindelijk vreet het aan je als je zaken niet uit kunt spreken. Wat me wel een beetje verbaasd is dat je niet weet of je sex hebt gehad met je vriend vor of na je met de pil bent gestopt (dit denk ik te lezen uti je verhaal). Op het moment dat je stopt met de pil, dan weet je dat je zwanger kunt worden. Sex is leuk en 16 is geen rare leeftijd, zeker als je al 1,5 jaar een realtie hebt. Maar sex brengt ook verantwoordelijkheden met zich mee. Ga naar de huisarts en lucht je hart! Hij/zij heeft geheimhoudingsplicht en kan je helpen met je lichamelijke ongemakken. Ik hoop voor je dat het voor jou met een sisser afloopt. Succes!!
Zit iedereen hier goeie tips en lieve meelevende berichtjes te schrijven, is het misschien wel zo aardig om te reageren... of ben ik de enige die er zo over denkt?
zo gaat dat elke keer met zulke verhalen ... eerst berichten sturen en daarna niks meer laten horen ...
waarschijnlijk staat dit meisje niet stil dat er mensen nu met haar mee leven en benieuwd zijn naar een hopelijk pos. afloop.... ze heeft voor haar gevoel sores genoeg aan haar hoofd, kwam vragen, kreeg antwoord en is verder gegaan. laten we wel wezen daarom google en kom je via google op zo'n site terecht.... maarrrrrr ik zag weer nieuwe reacties en dacht dus ook: ff checken!!!!!
ja ik denk ook dat ze weer door is gegaan. het is een meid van 16 dus heeft al haar reacties gelezen en is nu aan het bedenken wat ze moet doen. en misschien heeft ze al getest en was het negatief en gaat ze gewoon weer door met haar leven. en denkt ze niet eens meer aan het forum. toch ben ik ook wel nieuwsgierig wat ze nou gedaan heeft. of ze uberhaupt iets ondernomen heeft.