pff..ff een paar diepe zuchten.. Bijna iedere dag zittten er hier mensen binnen...nouja, meestal buiten dan op het terras (ons terrasje is gewoon te mooi met de mooie luxe loungeset..zucht). laatste tijd hebben we steeds maar 1 of 2 dagen zonder bezoek gehad..heb daar helemaal geen zin in.Mijn man is daar wel van, als het aan hem ligt is er iedere dag bezoek 24/7.. Ik heb mijn rust nodig, onze eigen tijd..soms voelt ons huis als een inloophuis..mensen komen vaak onaangekondigt aan en blijven lang hangen..(maken we het te gezellig??) Ik heb het wel tegen mijn man gezegd omdat hij het dus juist altijd heel leuk vind, en als iemand dan zegt dat ze zo weggaan, zegt hij, nee joh,blijf nog even, drink nog wat, kom op, nog een pilsje (of cola, etc) Het is best leuk soms bezoek maar zoooo vaak??of ben ik gewoon een zeur? het is niet prettig om altijd anderen in huis te hebben, ook al zijn ze nog zo aardig. Schoonvader komt altijd ongelegen en blijft ook altijd hangen, zo deed hij dat toen we op vakantie gingen en druk bezig waren nog met pakken..hij gaat dan gewoon zitten en wil wat drinken enzo terwijl we druk bezig zijn..(door hem is het toen ook vertraagd, baalde ik van, want mijn man ging toen erbij zitten..toen we net 10 minuten weer thuis waren kwam schoonvader ook weer binnen vallen...pfff!!druk bezig weer en ook rustig aan willen doen eigenlijk maarja..die man snapt dus echt niet dat het soms niet uitkomt,irritant!!en mijn man snap het dus ook niet want die zorgt dat schoonvader hier weer 2 of 3 uur blijft hangen.. Vrijdag kwamen we dus thuis van vakantie, schoonvader zat hier de hele middag, s avonds bezoek van vrienden van mijn man, zaterdag overdag bezoek gehad en de hele avond, zondag avonds vanaf 19.30-23.00uur bezoek gehad, gisteravond ook een aantal vrienden van mijn man en schoonbroer(heb ik echt helemaal niks mee) en nu, je raad het al, zit schoonbroer hier weer..hij moet van alles hebben (iets met tv;s) maar blijft weer veel te lang hangen voor mijn gevoel..ik zei al; tegen mijn man: gaan we zo nog een film kijken??(hint hint hint!!!voor schoonbroer vooral) ja, we gaan een film kijken dus ben benieuwd of schoonbroer nu snel weg is (mijn man zei al, neem die spullen mee naar huis en ga het daar uittesten...wil schoonbroer dus niet doen, bah!!) sorry voor klaagbericht maar ben er even klaar mee, wil gewoon even rust in mijn eigen huis! (of klinkt dat nu heel raar) fijn dat ik het even kan zeggen,lucht op dit berichtje
Oh ik snap je helemaaaal. Er uit met die hap en anders zeg tegen je man dat hij maar ff naar zijn pa moet gaan om ff bij te beppen. Zou niks voor mij zijn al dat bezoek!
Ik zou echt helemaal knettergek worden zeg! Hier komt gelukkig iedereen aangekondigd, ben ook vooral 's avonds gehecht aan m'n rust en privacy. Probeer eens een goed gesprek met je man aan te gaan en duidelijke afspraken te maken. Bjjv. 1 dag in het weekend en 1 avond door de weeks, zodat ook jij je rust en privacy behoudt. Ik denk ook dat je tegen je bezoek moet kunnen zeggen, dat het nu even niet uitkomt en dat ze volgende keer even moet bellen...
Daar had ik zo een einde aan Of vriend zegt er wat van, of ik zou vriend eruit donderen en maar een keer bij hun laten buurten ipv hun altijd bij jou Ik zou nu ook gewoon tegen je schoonbroer zeggen dat hij nu moet gaan omdat jullie een avondje met z'n 2 hadden gepland.
Ik ben blij dat jullie dit ook wel erg veel vinden..en dat jullie er ook gek van zouden worden het is niet alleen afgelopen dagen maar daarvoor ook al.. ik irriteer me er heel erg aan. mijn man wil niet tegen schoonvader zeggen dat het niet uitkomt, belachelijk eigenlijk, want ook die man moet soms nee te horen krijgen (schoonvader is wel iemand die heel lastig is en dus boos kan worden dan, maakt mij niet uit maar man vindt dat dus wel minder leuk.. bedankt voor de reacties ook trouwens!
Ik heb nog een keer gezegd dat ik nu wel die film wil gaan kijken anders wordt het te laat..dus gelukkig, schoonbroer is weg (valt ook niet mee die weg te krijgen zeg) dus nu ga ik even genieten van een rustige avond (hopelijk!!) en gaan we een filmpje kijken gezellig, lang geleden!
normaal vind ik het eigenlijk altijd wel gezellig!! Ik ben ook wel iemand van hoe meer zielen hoe meer vreugd. Nu ik zwanger ben kan ik het wat minder hebben..s avonds ga ik dan ook gewoon naar bed en als ik het overdag aan voel komen zeg ik ook duidelijk, ooooo morgen even lekker niks. Dan komt de hint meestal wel aan
Hier hebben we, omdat we in het buitenland wonen, regelmatig visite die meerdere dagen blijft. En Boy, wat komt jouw 'wil gewoon even rust in mijn eigen huis!' me bekend voor! Ik dacht trouwens vroeger altijd ook dat mijn vriend veel bezoek helemaal geweldig vond... Bleek dat hij het gewoon moeilijk vond 'nee' te zeggen.... Misschien toch even een gesprekje voeren?
Pfff, jeetje wat een bezoek! Wij wonen nu ruim een jaar samen en in het begin was het hier ook wel hoor. Kwam mn zwager met een paar vrienden om 22.30 op een doordeweekse avond naar het huis kijken?! En dan een rondleiding als ik op bed lig, en vervolgens tot na 1 uur blijven hangen. Nou heb toch heel duidelijk gemaakt dat ik daar niet van gediend ben! Ook een vriend van mn vriend is heel erg van het aan komen waaien, vreselijk. Gewoon ff bellen van tevoren... Je hebt ook jullie eigen leven hoor... En idd, laat m maar een x bij de ander gaan kletsen als HIJ daar zo'n behoefte aan heeft. Kan jij lekker je ding doen in je eigen huis Succes ermee!
Oh bah dat is hier dus ook, en nu ik in de ziektewet zit is het helemaal drama, iedereen wil mij heel lief bedoeld komen opvrolijken, maar ik heb daar helemaal geen behoefte aan. Ik wil gewoon rust.
kan je de bel niet ff demonteren?? blij dat het meeste bezoek bij ons bij mijn man in de schuur blijft hangen of in de eetkamer, heb ik de woonkamer prive, maar soms......... als de nood echt hoog is verkas ik naar onze slaapkamer of ga heel droog voor de tv zitten en negeer het bezoek (zo slecht)