Theezakjes voor koude thee/water

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 6 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Vorige zomer gebruikten wij deze zakjes regelmatig om in een fles water te doen. Maar die zijn niet meer verkrijgbaar, weet iemand of een ander merk een alternatief heeft?
    SmartSelect_20230706-093323_Albert Heijn.jpg

2. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    O wat jammer dat die er niet meer is! Gebruikte ik ook best vaak. Je hebt van Clipper Cold Infusion maar die vind ik niet zo lekker als die van Pickwick. En laatst had je bij de Lidl ook lekkere ijsthee, smaak Mojito.
    Maar ik doe ook vaak schijfjes gember in een kan heet water die ik dan in de koelkast zet.

tuc vindt dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Ja, ik gebruik zelf thuis een kan met fruit enz erin. Maar de jongste drinkt alleen maar water en die vindt dit lekker qua afwisseling.

4. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Lipton Cold Infuse, 3 tal smaken geloof ik.

tuc vindt dit leuk.
  5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    in principe kun je elke thee hiervoor gebruiken. Bij reguliere theezakjes moet je het alleen wat meer voorbereiden. Als je dat de avond van te voren in de koelkast zet, heb je de volgende ochtend 'koude thee'.

citroenrasp en tuc vinden dit leuk.
  6. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    Ik vermoed dat die piramidezakjes niet meer verkrijgbaar zijn ivm de vele microplastics die daar in bleken te zitten.

Koude thee wordt hier ook wel gedronken nu maar dat is gewoon afgekoelde kruidenthee. Bv venkel, jasmijn, olijfblad enz (wel allemaal zonder zakje). Je kan ook gewone theezakjes met koud water gebruiken maar dit heeft wat meer tijd nodig, dus bv de avond van tevoren.

7. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Wil je echt theezakjes of is losse thee ook goed?

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Oh wat jammer dat die er niet meer zijn. Ik heb nog een doosje staan hier, maar dat zijn dan de laatste. Juist de laatste weken drink ik dat best vaak, heerlijk!

9. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Je kan ook een normaal theezakje er in hangen, doe ik altijd. Lijkt minder omdat het misschien minder verkleurt, maar de smaak zit er meteen aan.

10. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.562
    3.895
    113
    Vrouw
    Spijtig dat ze uit de handel zijn. Heb er pas in Frankrijk gekocht maar vond ik ook niet zo lekker, te bitter.
    Wat ik soms doe is gewoon een pan water koken, groene thee met citroen laten trekken en er verse munt en een beetje suiker/zoetstof bijdoen. En dat laten afkoelen. Is ook lekker verfrissend en ik denk een beetje vergelijkbaar. Niet te lang laten trekken want dan wordt het ook weer te bitter.

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik heb me ook suf gezocht. Zowel de lipton als de pickwick zijn uit de supermarkt. Ik heb ze gelukkig nog wel kunnen kopen bij de makro

tuc vindt dit leuk.
  12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.296
    10.265
    113
    Wij halen bij de theewinkel thee die ze gebruiken voor koude thee:)

tuc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina