Vorige zomer gebruikten wij deze zakjes regelmatig om in een fles water te doen. Maar die zijn niet meer verkrijgbaar, weet iemand of een ander merk een alternatief heeft?
O wat jammer dat die er niet meer is! Gebruikte ik ook best vaak. Je hebt van Clipper Cold Infusion maar die vind ik niet zo lekker als die van Pickwick. En laatst had je bij de Lidl ook lekkere ijsthee, smaak Mojito. Maar ik doe ook vaak schijfjes gember in een kan heet water die ik dan in de koelkast zet.
Ja, ik gebruik zelf thuis een kan met fruit enz erin. Maar de jongste drinkt alleen maar water en die vindt dit lekker qua afwisseling.
in principe kun je elke thee hiervoor gebruiken. Bij reguliere theezakjes moet je het alleen wat meer voorbereiden. Als je dat de avond van te voren in de koelkast zet, heb je de volgende ochtend 'koude thee'.
Ik vermoed dat die piramidezakjes niet meer verkrijgbaar zijn ivm de vele microplastics die daar in bleken te zitten. Koude thee wordt hier ook wel gedronken nu maar dat is gewoon afgekoelde kruidenthee. Bv venkel, jasmijn, olijfblad enz (wel allemaal zonder zakje). Je kan ook gewone theezakjes met koud water gebruiken maar dit heeft wat meer tijd nodig, dus bv de avond van tevoren.
Oh wat jammer dat die er niet meer zijn. Ik heb nog een doosje staan hier, maar dat zijn dan de laatste. Juist de laatste weken drink ik dat best vaak, heerlijk!
Je kan ook een normaal theezakje er in hangen, doe ik altijd. Lijkt minder omdat het misschien minder verkleurt, maar de smaak zit er meteen aan.
Spijtig dat ze uit de handel zijn. Heb er pas in Frankrijk gekocht maar vond ik ook niet zo lekker, te bitter. Wat ik soms doe is gewoon een pan water koken, groene thee met citroen laten trekken en er verse munt en een beetje suiker/zoetstof bijdoen. En dat laten afkoelen. Is ook lekker verfrissend en ik denk een beetje vergelijkbaar. Niet te lang laten trekken want dan wordt het ook weer te bitter.
Ik heb me ook suf gezocht. Zowel de lipton als de pickwick zijn uit de supermarkt. Ik heb ze gelukkig nog wel kunnen kopen bij de makro