Hulpje in de tuin uurtarief

Discussie in 'De lounge' gestart door Espoir, 30 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is wel een behoorlijk bedrag. Hier krijgt ze 20 euro per maand en daarvan moet ze 5 euro verplicht sparen. Het geld dat ze straks met werken verdiend mag ze vrij uitgeven, dat zal ook echt niet idioot veel zijn bij de ah:roflmao:

Athina en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik schat dat het nu wel €50 per week is aan eten en drinken. Bijna elke zaterdag gaan ze uit eten met een groepje. Ik vind het trouwens geen probleem ik vind het alleen zonde om dat zo standaard uit te geven.

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Hier geen speciale afspraken er over. We hebben het er wel over waar ze hun geld aan uitgeven en of dat de moeite waard is. Bij sommige dingen betalen ze een deel of alles zelf. Bijv entreekaart van een pretpark.
    Als er teveel op de lopende rekening staat gaat er een deel naar de spaarrekening.

Zxcvb en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Wat ze verdienen is van hun en mogen ze dus zelf beslissen wat ze er mee doen. Dat geld is niet van mij of van mij geweest, dus vind niet dat ik daar wat over te zeggen heb.

Ysabella, Zxcvb, Saartje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.241
    4.197
    113
    Vrouw
    Hier net zo.

mijn oudste twee kregen va 16 hun kinderbijslag, daar moesten ze echt alles zelf van betalen. Telefoon, Sport, kleding, winterjas en schoenen , make-up, stappen etc.
    Ook hun schoolgeld moesten ze zelf daarvan betalen. Buiten hun kinderbijslag werkten zij beiden ook.

ze konden en kunnen nog steeds erg goed met geld omgaan. Hebben goed geoefend met bovenstaand bedrag. Ik heb wel eens bij moeten springen voor een winterjas of nieuwe schoenen die echt heel nodig was, maar betaalde ze me terug.

voordeel hiervan is dat ze oefenen zonder financieel in de problemen te komen, want ze wonen nog thuis natuurlijk en hebben geen vaste lasten.

Anouk2005, zegenwens, Neuzeke en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    Ja maar dat is toch niet gek dat hij dat doet als je hem vorig jaar zelf nog zoveel geld gaf elke week?

7. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Gewoon puur interesse, hoeveel geven jullie kinderen uit aan uitgaan per maand? Ongeveer? Hoor op mijn werk over thuisblijvende kinderen best hoge bedragen :)

8. GossipGirlxoxo

Uitgaan als in stappen of als in uitjes zoals bios, bowlen enz en een hapje / drankje buiten de deur?

9. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Ja beiden eigenlijk!

10. GossipGirlxoxo

Mijn zoon is 15, die gaat bijna nooit stappen. Heel soms (lees eens in de 2 maanden ongeveer) mag hij wel van ons en dan geeft hij weinig uit. Hij drinkt geen alcohol en zijn vrienden ook niet. 1 of 2 rondjes water en fris, wat zal het zijn €25 maximaal.
    Aan andere uitjes en vooral uit eten geeft hij per maand tussen de €250 en €300 uit. Hij werkt er zelf voor ik betaal niets daaraan mee.

11. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.241
    4.197
    113
    Vrouw
    Ik heb geen idee. Mijn oudste is de deur uit, de tweede is een eind in de 20 dus daar weet ik het niet van. Die stapt wel maar niet zo vaak, misschien 3 x pj of zo. Meestal gaat die naar vrienden of zo en de jongste twee te jong, die gaan nog niet uit.

12. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Dat vind ik inderdaad veel geld. Mijn dochter is ook 15 maar kan geen vriend bedenken die zoveel uitgeeft aan uitjes en eten.

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.159
    113
    Hier krijgt de 13jarige 3,50. De bijna-12jarige 3,00. Minimum was volgens man 3,04 en 2,76. (Beide zwart)

De 15jarige jongen aan boord ongeveer 5,50. Hij werkt wel wit

Saartje33 en Mammavantwee vinden dit leuk.
  14. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Zijn toch prima bedragen!

15. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Wauw, hoeveel uur per week/maand werkt hij daarvoor?

16. GossipGirlxoxo

32 uur per week. Hij houd dan nog geld over voor kleding. De helft van zijn salaris spaart hij, dat zet ik bij storten direct op zijn spaar rekening.

17. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Heeft hij geen school meer ?

Syane vindt dit leuk.
  18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.159
    113
    En een x op een binnenvaartschip kijken zodat ze ervaren dat er ondanks camera's/spiegels echt nog een dode hoek is, een schip niet zomaar stil ligt of aan de kant kan gaan

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

4 uur per week Nederlands, Engels en Wiskunde. Voor de andere vakken heeft hij vrijstelling van de leerplichtambtenaar voor afgelopen en aankomend schooljaar. Daarna door naar het MBO voor een BBL opleiding. Volgende week hebben we een gesprek op een school die maatwerk levert en misschien volgend jaar al met MBO kan beginnen met hem. Dat zou ideaal zijn.

Mammavantwee vindt dit leuk.
  20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.282
    17.159
    113
    Helft gaat op de spaarrekening, rest vrij te besteden maar ik sponsor niet extra bij als ze tekort komen na (in mijn ogen) verkwisting.
    Dochter wil nu een electrische piano. Ons verjaardagsgeld + van familie + rest zelf bijleggen vanuit zakgeld/verdiend. Als ik dan zie dat ze er serieus voor spaart kan ze die laatste 20 euro best extra krijgen. Koopt ze veel onzin dan niet

Zxcvb, Mammavantwee en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina