Oh jee… mijn kinderen moeten regelmatig alle drie een paar uur mee helpen om de tuin op orde te maken en dat helemaal voor niks … grapje…
krijgen ze niks van hoor. Ik betaal ook niks voor klusjes die ze doen. Hoort gewoon bij het leefbaar houden hier in huis.
Tot op zekere hoogte absoluut, maar het gaat bij ons om mee bouwen aan de schuur bijvoorbeeld. Dat vind ik niet onder 'gewone klusjes' vallen. En niet onder leefbaar houden van het huis dus daar krijgt hij dan voor betaald.
Tja, ik vind dat je een 15-jarige niet met een volleerd hovenier kunt vergelijken. Als mijn zoon van 15 hier eens mee helpt in de tuin moet ik hem regelmatig op onkruid wijzen dat hij laat staan, gewoon over het hoofd ziet. Als ik uit de post van ts lees gaat het om wieden en blad ruimen etc. Simpele klusjes. Als een 14/15 jarige dat doet zal dat ongetwijfeld meer tijd kosten dan wanneer een hovenier dat doet. En ik ga er vanuit dat en hovenier het ook veel beter af zal je eten dan een jonge knul. Maar goed, we verschillen van mening. En dat mag ook. Als mijn zoon met 13/14/15 hier in de buurt regelmatig in de tuin klusjes zou doen en er dan 5,- per uur voor betaald zou krijgen zou ik dat echt prima vinden.
eens dat een 13-15 jarige niet gezien kan worden als volledig hovenier, maar ik vind 4 a 5 euro ook niet reeel , maar goed, wij verschillen idd van mening en dat mag .
Volgens mij overdrijf je aardig. Menigman die tuinen aanlegt naast zn baan, dus zwart. Maar bedragen die jij per uur zegt betaal je echt niet zwart hoor. Je doet nu net alsof ze na 1 tuintje aanleggen 10 jaar van hun leven afgaat ofzo.
Oké… dus jij vind het normaal om mensen die zwart je tuin komen doen af te schepen met een tientje per uur? Ik bedoel ; als jij het normaal vind om een 13-15 jarige af te schepen met 4 a 5 euro ben ik wel benieuwd wat jij dan aan een volwassene betaald die de tuin komt doen?
Maar bouwt ook geen rechten op. Een zzp'er kost ook meer per uur dan alleen het loon dat hoort bij zijn werk. Omdat de risico's ook groter zijn. En nu is zzp'er ook natuurlijk niet te vergelijken met een jongeman die harkt voor een extra zakcentje natuurlijk maar dat vergelijk past wel beter dan bij vergelijk met iemand in loondienst. 10 per uur voor 18 jaar voor incidenteel ff op je dooie gemak in de tuin rommelen vind ik een mooi bedrag.
Wat denk je dat 13-15 jarige in supermarkt verdient dan? En tuin werk voor tiener is onkruid, vegen ect. Niks mis mee toch voor 5 euro. Gaat het om tuin aanleg, stenen sjouwen noem maar op, ja dan is het zwaar werk. Maar onkruid ect valt wel mee toch. Genoeg die bij een boer werken en ook niet dik betaald krijgen hoor.
Dat weet ik, maar 5 euro pu voor de tuin vind ik heel mager en zeker ander werk dan in de supermarkt. Ik heb het er ook niet over dat TS hem 20 euro pu voor betaald hè? 10-12,50 pu vind ik schappelijk voor een 16-17 jarige waar naar gevraagd werd. Een 13 jarige vind ik per definitie dat deze niet andermans tuin hoort te doen. En als een ander lid hier stelt dat Ts beter een 13 jarige kan zoeken zodat ze die 4 of 5 euro kan betalen….; ja daar vind ik wat van!
Over het laatste ben ik met je eens. Met het bovenste niet. (Wat prima is natuurlijk) Ik vind 5 euro prima kunnen afhankelijk van het werk uiteraard.
Niet om die reden nee. Maar wat onkruid wieden en bladeren uit de tuin halen. Dat lijkt mij een perfect baantje voor een 13/14 jarige en 5 euro p/u een prima bedrag. Voor oppassen is 5 euro p/u ook een gemiddelde en dat geeft wat meer verantwoordelijkheid dan onkruid wieden.
Klopt, maar ook dat vind ik megaslecht betaald hoor! Ik weet wel dat het per kind gaat, maar dan nog… moet je daar nog belasting over betalen ook? Krijg je dan ook nog eten en drinken en luiers los betaald of zit dat ook nog in dat bedrag?